$
פרסום ושיווק

החורף בא ואיתו גם הגידול במכירות הנעליים

מנכ"ל חברת בריל, המפעילה את הרשתות ניין ווסט, גלי ואן קליין: "בנעלי בית רשמנו גידול של 400%. לפני חנוכה לא קנו כמעט נעלי בית חמות ומכרנו בערך 10 זוגות ביום. כשהחל הגשם קפצו המכירות ל-1,000 זוגות ביום"

אורנה יפת 15:07 13.12.10

 

לראשונה, באמצע דצמבר, הגיע סוף סוף החורף ורשתות ההנעלה מנערות את האבק מהנעליים ומרוצות מהמכירות. ברשתות מדווחים על גידול של עשרות אחוזים במכירות מחנוכה עד היום, ביחס לשבוע קודם.

 

"הגידול במכירות החל בחנוכה", אומר יהודה אלבז, מנכ"ל חברת בריל שמפעילה את רשתות ההנעלה ניין ווסט, גלי ואן קליין. "כאשר החזאים הודיעו שהחורף מגיע, אנשים החלו להערך וגם ניצלו את חופשת חנוכה לקניות. אם לא היו מודיעים שהחורף מגיע, חנוכה היה גם כן חלש. בממוצע, הגידול בכל הרשתות שלנו עומד על 60-70% מחנוכה עד היום, בהשוואה לשבוע וחצי שקדמו לחנוכה. אם נפלח את זה, ניתן לראות שבנעלי ילדים נרשם הגידול הרב ביותר של 90%, ובנעלי נשים 50%".

 

לדבריו, המכירות הגבוהות ביותר היו בקטגוריות של המגפיים ונעלי בית חורפיות. "בנעלי בית רשמנו גידול של 400%. לפני חנוכה לא קנו כמעט נעלי בית חמות ומכרנו בערך 10 זוגות ביום. כשהחל הגשם קפצו המכירות ל-1,000 זוגות ביום. רוב הקניות לפני החורף היו של נעליים רב עונתיות כגון נעלי סירה או לכל היותר מגפונים. אנשים קנו מעט מאד נעלי חורף. המגפיים הגבוהות העלו אבק. עכשיו סוף סוף אנחנו מוציאים אותם. מזג אוויר מניע את גלגלי הכלכלה".

 

המכירות הנמוכות גרמו לרשתות להקדים את מבצעי המחיר, כדי להיפתר מהסחורה. "אני מאמין שלא תישאר יותר מדי סחורה, כי הכמות שתימכר תהיה אותה כמות כמו בשנים שעברו, אבל סביר להניח שהרווחיות של כולם תיפגע. ככל שהעונה מתקדמת ניכנס למהלכי מבצעים יוצר אגרסיביים", אומר אלבז. מבצעי סוף עונה מוכרזים בדרך כלל בסוף דצמבר תחילת ינואר, אבל בפועל מתחילים כבר בתחילת עונה. השנה המבצעים שלנו יהיו יותר אגרסיביים".

 

כדי להקטין במעט את ההפסדים, החליטו בחלק מהרשתות לאחסן לשנה הבאה את הסחורה שהגיעה באיחור, במהלך נובמבר, במטרה למכור אותה בשנה הבאה במחיר גבוה יותר. " ככל שהסחורה היא יותר בייסיק ופחות אופנתית, אפשר לשמור אותה יותר זמן. בשנה הבאה המחיר לצרכן יהיה גבוה ב-15% בשל התייקרות חומרי הגלם ולכן חלק מהסחורה החלטנו לאפסן לשנה הבאה", מסביר אלבז.

 

גם קבוצת סקאל, שמפעילה את רשתות הנעליים קנט קול, טימברלנד, חנויות האופנה אימפוריום שמוכרות גם נעליים, וכן חנויות וינס קמוטו שבבעלות קובי סקאל, מדווחות על גידול של עשרות אחוזים במכירות. "עלינו ב-33% במכירות מתחילת נובמבר לעומת תקופה מקבילה בשנה שעברה", אומר סולי סקאל. "הקטליזטור לזה היה מבצעי המחיר שהתחלנו איתם כבר בנובמבר. במונחים שלנו 30% הנחה זה הרבה כסף. מגפיים שמכרנו בעונה ב-1,000 שקל נמכרו ב-250 שקל ואנשים קנו הרבה מגפיים".

 

לדברי סקאל, הוא החליט לשנות מדיניות מחיר ולעורר את השוק באמצעות מבצעים מוקדמים. "הרגשתי שצריך לעורר את השוק ואת המכירות אצלנו, ואני רואה שאנו גוררים את כל השוק להגיב בהתאם. אנשים חיכו למבצעים, כאשר עשינו מבצעים הם באו, וזה התגבר עם שינוי מזג האוויר. כבר היום יש לנו סחורה של הקיץ ובינואר פברואר נתחיל למכור סחורת קיץ".

 

מאיר מאירוביץ', מנכ"ל חברת אינטר ג'ינס, בעלת רשת נעלי סטיב מאדן, אומר שבחנוכה כבר נרשם גידול במכירות בשל התקררות מזג אוויר והצעות ללקוח שנהיו יותר אטרקטיביות בשל מבצעי מחיר. "העלייה הגדולה הייתה בתחום המגפיים", אומר מאירוביץ'. "אנחנו נערכנו לחורף קל אז מרבית המוצרים שיש לנו זה של עונות מעבר". ברשת סטיב מאדן נרשמה עלייה של 10-15% במכירות בחנוכה בעקבות התקררות מזג אוויר.
x