שירות חדש מעורר חששות בהוליווד: הקרנת בכורה ביתית של סרט תמורת 20 אלף דולר
חברת הסטארט אפ פרימה סינמה מעוניינת להביא את הסרטים החדשים ביותר לסלונים הפרטיים באותו היום שבו הם יוצאים לאקרנים. הלקוחות יידרשו לשלם אלפי דולרים על התשתית הדיגיטלית ו־500 דולר נוספים על כל סרט
שירות חדש יאפשר ללקוחות לצפות בביתם בסרטים באותו יום שבו הם יוצאים לאקרנים, אבן דרך שבהוליווד ציפו לה זה זמן רב בחשש ובעניין כאחד. אולם "הוול סטריט ג'ורנל" מדווח כי על פי המחירים שמציגה כעת פרימה סינמה, חברת הסטארט־אפ שמקדמת את השירות, הסרטים הללו יהיו נגישים רק למתי מעט.
בפרימה מתכננים לגבות מהלקוחות תשלום חד־פעמי של 20 אלף דולר עבור מערכת אספקה דיגיטלית, ו־500 דולר נוספים עבור כל סרט. החברה גייסה מימון של 5 מיליון דולר מחטיבת ההון סיכון של בסט־ביי ומיוניברסל פיקצ'רס שבבעלות ג'נרל אלקטריק. בפרימה מקווים להתחיל לספק את הסרטים ללקוחות בתוך שנה.
בהוליווד נרשמו תגובות מעורבות לתג המחיר הגבוה. חלק מהבכירים בתעשיית הקולנוע מטילים ספק ביכולת לבנות שוק מבוסס שימנה יותר מכמה אלפי משתמשים. לעומתם, אחרים טוענים כי המחיר ייצור נישת שוק יוקרתית שלא תפגע במקורות ההכנסה הקיימים.

פרימה, מצדה, הודיעה כי היא מתכננת להתקין את המערכת ב־250 אלף בתים בארה"ב בתוך חמש שנים. מייסד ויו"ר החברה ג'ייסון פאנג מדגיש כי הכוונה אינה להחליף את השחקנים הקיימים היום בשוק. "אנחנו מנסים ליצור מקור הכנסות חדש עבור האולפנים והזדמנויות צפייה חדשות ללקוחות".
האולפנים אכן זקוקים למקורות הכנסה חדשים, זאת לאור הירידה בהכנסות ממכירת די.וי.די. הוצאות משקי הבית הפרטיים בארה"ב על רכישת סרטים בדי.וי.די ירדו ב־2010 ב־20%, לאחר שרשמו הכנסות של של 7.8 מיליארד דולר ב־2009. מדובר בירידה של 43% בהשוואה לשיא ההכנסות שנרשם ב־2006 - 13.7 מיליארד דולר. במקביל, ההוצאות על שירותי הצפייה בתשלום (VOD) צמחו ב־17% בשנת 2010, בהשוואה ל־1.4 מיליארד דולר ב־2009.
נציגי פרימה כבר נפגשו עם האולפנים הגדולים בהוליווד וכן עם אולפנים עצמאיים בנוגע לקבלת רישיונות. על פי ההערכות, לפחות חלק מהאולפנים ישתפו פעולה עם החברה בעת השקת השירות ב־2011. פרימה אינה החברה היחידה שמנסה לזרז את תהליך כניסת הסרטים לבתים. טיים וורנר צפויה לבדוק שירות דומה בשנה הבאה, במסגרתו הצרכנים ישלמו 20–30 דולר עבור צפייה בעותקים דיגיטליים חודש או חודשיים אחרי הקרנת הבכורה.


