$
שוק ההון

מסימני ההתאוששות: עלייה של 20% במכירות BMW, עקפה את אאודי ומרצדס

יצרנית מכוניות היוקרה מכרה 129,014 כלי רכב בנובמבר; עלייה במכירות גם למתחרות

בלומברג 21:08 08.12.10

 

BMW, יצרנית מכוניות היוקרה הגדולה בעולם, עקפה את המתחרות אאודי (Audi) ומרצדס (Mercedes-Benz) במכירות בחודש שעבר.

 

מכירות דגמי המיני והרולס רוייס של יצרנית הרכב עלו ב-20% לעומת השנה שעברה, ל-129,014 כלי רכב בנובמבר, כך מסרה היום (ד') החברה. המכירות של אאודי עלו ב-5.2% ל-87,050 כלי רכב ושל מרצדס עלו ב-14% ל-112,300 כלי רכב.

 

הצמיחה בסין והתאוששות בשוק האמריקאי מניעות את הדרישה המחודשת בשוק מכוניות היוקרה לאחר המיתון העולמי. דגמי המכוניות סדרה 5 החדשה, X1 והמיני קאנטרימן החדשה תרמו לעלייה במכירות BMW. העלייה במכירות בחודש נובמבר, שהייתה העלייה החודשית הגדולה ביותר השנה, העלתה את מכירות החברה ב-11 החודשים האחרונים ל-1.32 מיליון כלי רכב, עלייה של 14%.

 

אאודי, שמתכננת לעקוף את BMW ולהפוך ליצרנית מכוניות היוקרה המובילה עד 2015 מסרה לבלומברג כי המכירות של החברה ב-11 החודשים עד נובמבר עברו את שיא המכירות השנתי אליו הגיעה החברה ב-2008, כאשר מכרה יותר ממיליון כלי רכב.

 

x