בלעדי ל"כלכליסט": דוד פתאל דוחה את הנפקת חברת המלונות ל־2011
ל"כלכליסט" נודע כי הסיבה לדחייה היא הקושי בהצגת נתוני הפרופורמה של אזורים תיירות, שאותה רכשה החברה בסוף 2009
הנפקת חברת המלונות של דוד פתאל לא תתקיים השנה כמתוכנן, והחברת תנסה להוציאה לפועל בתחילת 2011. ל"כלכליסט" נודע כי הרקע לכך הינו קושי בו נתקלה פתאל בהצגת נתוני הפרופורמה של אזורים תיירות, אותה רכשה לקראת סוף 2009.
רכישת אזורים תיירות הקפיצה את חברת המלונות מדרגה בעסקיה בישראל. מדובר ב־12 מלונות מרשת שרתון ומוריה, הכוללים 3,000 חדרים, שנרכשו תמורת כ־270 מיליון שקל, וכן תמורת נטילת חוב של כ־700 מיליון שקל. בעקבות העסקה הפכה פתאל לרשת של 30 בתי מלון, מתוכם 18 בבעלותה, המעסיקה אלפי עובדים וכוללת 7,500 חדרי אירוח.
תשואה של עשרות אחוזים
פתאל היה אמור לכלול בהנפקה גם את פעילות קבוצת פתאל בחו"ל. ההנפקה היתה אמורה להתקיים לפי שווי של 1.8-1.6 מיליארד שקל, ומי שאמורים להוביל אותה הם לידר, לאומי פרטנרס, ושורה של חתמים נוספים.
הן בחברה והן בקרב החתמים קיוו להוציא את ההנפקה לפועל כבר החודש, על בסיס דו"חות הרבעון השני של 2010. אולם, לנוכח הבעיות הטכניות הנוגעות לנתונים הכספיים של אזורים תיירות, הוחלט כאמור לדחות את ההנפקה והיא תתקיים על בסיס תוצאות הרבעון השלישי של 2010, במידה ותנאי השוק יאפשרו זאת.
ההון העצמי של פתאל, שהיא חברת המלונות הגדולה בישראל, עמד בסוף 2009 על 370 מיליון שקל. חברת הביטוח מגדל נכנסה לשותפות במלונות פתאל לפני שנתיים לפי שווי של 650 מיליון שקל, ואם ההנפקה אכן תתבצע בהצלחה לפי השווי החדש, הרי שמגדל צפויה לרשום תשואה של עשרות אחוזים על השקעתה.
הרווח הנקי הצפוי ב־2010 לחברת המלונות של דוד פתאל יגיע לכ־60 מיליון שקל. לעומת רווח חריג של 110 מיליון שקל שרשמה החברה ב־2009, אשר כלל רווח חשבונאי של יותר מ־100 מיליון שקל, שנבע בעיקר ממוניטין שלילי.


