$
שוק ההון

שריג דורש מהמוסדיים לשפר את שירות הלקוחות

הממונה על שוק ההון עודד שריג הנחה את הגופים המוסדיים לפרסם אמנת שירות ודורש מענה ללקוחות "בזמן סביר"

חנן פייגנבאום 16:18 03.11.10

 

הממונה על שוק ההון באוצר פרופ' עודד שריג פרסם אתמול טיוטת חוזר שנועדה להסדיר את נושא שירות הלקוחות בגופים המוסדיים ולהבטיח את זכויות הלקוחות בקבלת שירות מהגופים המנהלים, בין היתר, את קרנות הפנסיה, קופות הגמל, פוליסות הביטוח וקרנות הנאמנות.

 

על פי החוזר של שריג, יידרשו המוסדיים לקבוע מדיניות ונהלים ברורים בנושא השירות, לפרסם אמנת שירות ולמנות ממונה על שירות הלקוחות. עם זאת, בשלב זה מדובר בהנחיות כלליות בלבד, שאינן כוללות הגדרות ברורות בנוגע לדרישות מהמוסדיים. כך, למשל, קובע שריג שעל אמנת השירות להבטיח כי "גוף מוסדי יקיים תקשורת יעילה עם לקוחותיו, לרבות מתן מענה על שאלות בזמן סביר". ההנחיות של שריג אינן מגדירות מהו זמן סביר, ומותירות את ההחלטה בנושא, לפחות לעת עתה, בידי הגופים עצמם.

 

דוגמה נוספת לכלליות הנחיותיו של שריג היא הדרישה כי המוסדיים יקבעו עבור כל סוג של נותן שירות (כגון משווק או מוקדן) כללים שונים ביחס לרמת המקצועיות הנדרשת ממנו, השכלתו, הכשרתו ועוד — אך גם כאן ההנחיות אינן מגדירות את תנאי המינימום הנדרשים מממלאי התפקידים השונים.

x