עוד משרה נחשקת התפנתה: סמנכ"ל השיווק של פייסבוק מתפטר אחרי חמש שנים
מייק מרפי, שעובד במטה החברה בפאלו אלטו בקליפורניה זה חמש שנים, יעזוב את תפקידו בדצמבר כדי לבלות זמן רב יותר עם משפחתו, כך מסרה פייסבוק
סמנכ"ל השיווק של פייסבוק הודיע כי יתפטר מתפקידו ובכך יפנה את אחד מתפקידי המפתח ברשת החברתית העצומה - כך מדווח "הוול סטריט ג'ורנל".
מייק מרפי, שעובד במטה החברה בפאלו אלטו בקליפורניה זה חמש שנים, יעזוב את תפקידו בדצמבר כדי לבלות זמן רב יותר עם משפחתו, כך מסרה פייסבוק.
מרפי אחראי על אסטרטגיית המדיה של החברה, על מכירת המודעות וכן על ניהול תיקי הלקוחות של הרשת החברתית. "אנחנו מצטערים שהוא עוזב, אך מעריכים את רצונו לבלות זמן עם משפחתו ולחפש הזדמנויות חדשות", אמר דובר פייסבוק לארי יו.
מרפי, שעבר לפייסבוק מיאהו, עוזב בתקופה שבה הרשת החברתית הגדולה בעולם ממשיכה לצמוח במהירות ולחפש דרכים חדשות לייצר רווחים.
ביולי חגגה פייסבוק את הצטרפותו של המשתמש ה־500 מיליון, ומאז היא מקפידה להוסיף בתדירות גבוהה אפלקיציות שיעזרו למשוך אליה מפרסמים, כמו עדכוני סטטוס מבוססי מיקום.
מומחים צופים כי הכנסות פייסבוק ב־2010 יעלו מ־1.2 מיליארד דולר ל־2 מיליארד דולר, בין היתר בזכות הגידול בפרסום ברשת החברתית. בתקופת כהונתו של מרפי כראש החטיבה, פייסבוק הרחיבה משמעותית את אסטרטגיית הפרסום שלה ויצרה שותפויות חדשות עם קמעונאים ומפרסמים.
בהודעתו ציין מרפי את השינויים הרבים שעברו על עולם הפרסום באינטרנט בשנים האחרונות, בייחוד על רקע פריחתן של הרשתות החברתיות. "אנשי השיווק חוו התקדמות אדירה בענף - האופן שבו משיקים קמפיין, חשיבותה של הנוכחות בפייסבוק ועד לאופן שבו יוצרים קשר רגשי עם הלקוח", אמר מרפי, "היה לנו מומנטום אדיר".


