התאוששות קלה נרשמה במדד אמון הצרכנים של ארה"ב
מדד אוקטובר עלה מעל למצופה ורשם 50.2 נק' לעומת 48.6 בספטמבר; המדד מתאושש באיטיות מאז הגיע לשפל של כל הזמנים בפברואר 2009
16:49
26.10.10
אמון הצרכנים בארצות הברית עלה במעט בחודש אוקטובר בהשוואה לחודש הקודם, על אף שיעור האבטלה הממשיך להיות הגבוה.
מדד אמון הצרכנים, כפי שנמדד על ידי חברת המחקר הפרטית Conference Board, עלה החודש לרמה של 50.2 נקודות, זאת לעומת 48.6 בספטמבר - המדד הנמוך ביותר שנרשם מאז פברואר. לצורך השוואה, באוקטובר של השנה שעברה עמד המדד על 48.7 נקודות. תחזיות האנליסטים עמדו על קריאה של 49.2 נקודות.
קריאה מעל 90 מצביעה על כלכלה בריאה, אולם רמה זו לא נרשמה מאז תחילת המיתון בדצמבר 2007. כלכלנים עוקבים מקרוב אחר מדד אמון הצרכנים, שכן הצריכה הפרטית מהווה 70% מהפעילות הכלכלית בארצות הברית, והיא חיונית להתאוששות איתנה.
המדד, אשר מודד את תחושת הקונים לגבי התנאים העסקיים, שוק העבודה ותחזיותיהם לששת החודשים הבאים, מתאושש באיטיות מאז צנח לשפל של כל הזמנים בפברואר 2009.


