$
עולם

וול מארט מגדילה את מכירות התוצרת המקומית

החברה תנסה לתמוך בחוות מקומיות בארה"ב באמצעות הגדלת מכירות המוצרים שלהן בשרשרת האספקה ב-15% עד 2015

סוכנויות הידיעות 19:40 14.10.10

 

רשת וול מארט מתכננת להכפיל את מכירות התוצרת הטרייה שלה מחוות מקומיות בחנויות בארה"ב עד סוף 2015, כחלק מהאסטרטגיה שלה לארגן מחדש את שרשרת האספקה העולמית.

 

הקמעונאית הגדולה בעולם צפוייה למכור מעל מיליארד דולר של סחורה שמקורה בחוות בגודל קטן ובינוני בשווקים מתעוררים. המהלך הזה צפוי להגדיל את ההכנסה של אותם חוואים ב-10% עד 15%, דיווחה וול מארט.

 

התמיכה של וול מארט בחקלאות המקומית בארה"ב תביא לכך ש-9% ממכירותיה יגיעו מתוצרת מקומית.

 

המטרה של שימוש בתוצרת חקלאית מקומית ותמיכה בחוות הקטנות היא לשמר מקומות עבודה ולמנוע היעלמות של החוות הקטנות. המהלך הזה עשוי לסייע להפחתת השימוש באנרגיה מזהמת כמו דלק לשינוע סחורות למרחקים גדולים.

 

בשנים האחרונות וול מארט ניסתה להפחית את נטל הזיהום שלה באמצעות הוראה להקטין את גודל אריזות המוצרים ולעודד צרכנים לרכוש נורות תאורה ידידותיות לסביבה. מהלכים אלה נועדו לפצות על הדימוי השלילי שנוצר לחברה בעקבות האשמות של אפלייה מגדרית נד נשים בקידום ושכר לצד טענות בדבר חיסול קמעונאים קטנים יותר.

 

החברה מתכוונת להוציא מעל 1 מיליארד דולר על שיפור האספקה הטרייה כדי לשנע סחורות לחנויות במהירות גבוהה יותר. מנכ"ל החברה מייק דיוק התחייב להפחית את הפסולת בחנויות בטווח של 10%-15% עד 2015.

x