$
שוק ההון

לקראת הלימודים, בציפייה לחגים

מחלקת מחקר המניות של S&P מציגה תחזית קמעונאית לתקופת החזרה ללימודים, ובוחרת מניות בתחום

Standard & Poors, מיוחד לכלכליסט 17:57 12.08.10

 

ההוצאה הכוללת בתקופת החזרה ללימודים בבתי הספר ובאוניברסיטאות בארצות הברית תגדל בין 3% ל־5% ב־2010, כך צופה מחלקת מחקר המניות של S&P. בחברה ממשיכים להאמין כי הצרכנים יגבילו את ההוצאות שאינן הכרחיות, עקב מחסור בהזדמנויות תעסוקה, שאיפה להגדיל את החיסכון ולצמצם את החוב וזמינות אשראי מוגבלת.

 

לפרק זמן מסוים דומה היה ש־ S&P העריכה בהערכת חסר את איתנות הצרכן האמריקאי, כשחברות קמעונאיות רבות דיווחו על גידול במכירות באביב שחלף, אולם בחברה סבורים שאותן חברות נהנו מבסיס השוואה נוח לעומת השנה הקודמת: חג פסחא מוקדם, מזג אוויר נוח וצרכנים ששיוועו להוציא כסף.

 

 

ב־S&P לא סבורים שתקופת החזרה ללימודים, יולי־ספטמבר, היא עונת מכירות מכרעת עבור קמעונאים רבים. למעט בתחום הביגוד לילדים ולנוער, בחברה רואים בתקופת החזרה ללימודים רק אירוע נוסף בלוח השנה, שבו הקמעונאים מקדמים את המכירות והשיווק של מותגיהם ומוצריהם. עם זאת, סבורים בחברה, תקופת החזרה ללימודים מאפשרת חיווי מוקדם לגבי תקופת המכירות של החגים המתקרבים.

 

המניות הנבחרות

 

קמעונאים רבים השיקו את מסעי הפרסום שלהם לתקופת החזרה ללימודים באמצע יולי, אולם ב־P&S סבורים שמרבית ההוצאות יירשמו בארבעת השבועות שלפני היום הראשון ללימודים.

 

בחברה צופים גידול צנוע של אחוזים בודדים בהכנסות חברת וול מארט בעונה זו, כאשר סחורה שמכוונת להיצע בסיסי תומכת במכירות.

 

עוד צופים שהחברה תנסה לעורר את תנועת הלקוחות באמצעות קידום מכירות המוצרים במחיר נמוך של 9 דולרים ומטה, וכן של מוצרי אלקטרוניקה מוזלים נבחרים. הורדות מחירים בביגוד לילדים, בציוד לבית הספר ובמכשירים לאוניברסיטה צפויות גם הן לסייע למכירות בקטגוריות אלו.

 

גם טרגט צפויה להיות יעד פופולרי לקניות לחזרה ללימודים.

 

מהקמעונאיות המוזלות האחרות, P&S סבורה שבחירה חכמה לרכישת ציוד מוזל תהיה:

99Cents Only Stores, Big Lots, Dollar General ו־Family Dollar Stores.

 

ב־S&P צופים גם שצרכנים רבים יחפשו מציאות בתחום הביגוד האופנתי ללבישה מיידית והציוד לחדרי המעונות אצל Kohl’s ואצל TJX. עבור צרכנים בקניונים, J.C. Penney ו־Aeropostale ממוצבות היטב בזכות האופנה במחירים מוזלים עבור ילדים ובני עשרה.

 

עקב התמקדותם של הצרכנים בתמורה לכסף, ב־ S&P סבורים שהעסקים בתקופת החזרה ללימודים לא ישגשגו באותה מידה עבור חברות כמו Abercrombie & Fitch, Macy’s ו־Urban Outfitters. עם זאת, בחברה רואים יתרון במיצוב מחדש שערכה לאחרונה Abercrombie & Fitch למותג Hollister במחירים מוזלים.

 

מכירות חזקות בבסט ביי

 

לבסוף, ב־S&P סבורים שמכירות הג'ינסים, התיקים וההנעלה של VF Corp צפויות לשגשג, ורואים גם ב־Foot Locker מוקד מרכזי לתקופת החזרה ללימודים עבור מותגי הנעלה פופולריים כגון Nike ו־Skechers.

 

כמו כן סבורים ב־P&S כי Best Buy צפויה ליהנות ממכירות חזקות של טלפונים סלולריים, קוראי ספרים אלקטרוניים ומחשבים ניידים - בהיותה יעד מועדף עבור סטודנטים רבים.

 

כל המניות שהוזכרו לעיל זוכות לדירוגים של חמישה כוכבים (קנייה חזקה) או ארבעה כוכבים (קנייה) מ־P&S.

 

הסכם מיוחד בין S&P לכלכליסט

x