בן זאב מעלה המלצה לחברה לישראל: "דיסקאונט ההחזקות הסחירות נפתח"
בנוסף מציין מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים לחיוב את השיפור בענף ההובלה הימית בעיקר ברבעון השני - עובדה שתסייע לחברה בת צים
בחודש נובמבר האחרון הורידו בברוקראז' של כלל פיננסים את ההמלצה למניות החברה לישראל - תחת החשש שהיה תקף אז מהחשיפה לכיל -שנסחרה אז ב-52 שקל למניה. היום מתרחש מצב הפוך ובכלל פיננסים דווקא מעלים המלצה למניית החברה לישראל ומצמידים לה מחיר יעד של 3,100 שקל.
בשורה התחתונה אומרים בכלל פיננסים כי העלאת מחיר היעד מגיעה על רקע פתיחת הדיסקאונט על האחזקות הסחירות של החברה לישראל (כיל, טאואר ובזן). הגורם השני אותו מציינים בכלל פיננסים הוא השיפור בענף ההובלה הימית.
נזכיר כי בשבוע שעבר העלתה חברת ההובלה הימית הגדולה בעולם, מרסק (MAERSK) את תחזית הרווח שלה לשנת 2010 על רקע התאוששות הענף. אתמול דיווחה חברת ההובלה הימית CSCL בדיווח מקדים לתוצאות הרבעון על צפי לחזרה לרווח על רקע התאוששות הענף. על רקע המגמות הללו מוציא מנהל מחלקת המחקר בבית ההשקעות כלל פיננסים סקירה מיוחדת על החברה לישראל.
בכלל פיננסים מנמקים את העלאת מחיר היעד מהסיבות הבאות:
1. שיפור ניכר בענף ההובלה במכולות - "מתחילת שנת 2010 אנו עדים לשיפור ניכר בענף ההובלה הימית במכולות, בעיקר ברבעון השני של 2010. עלייה זו באה לידי ביטוי בגידול ניכר בשיעור התפוסה של האניות, בירידה חדה בהיקף האניות המושבתות בנמלים וכתוצאה מאלו בעלייה חדה בתעריפי ההובלה במכולות בדגש על קווי הסחר בין מזרח אסיה וצפון אמריקה", כותב בן זאב בשבחה של חברת הספנות צים שהיא חברה בת של החברה לישראל.
"לפי בכירים בחברות כמו מרסק ואוורגרין מרין קורפ עליית התעריפים בענף ההובלה הימית מונעים מעודף ביקוש על היצע. עודף זה נובע מדחיית הזמנות של אניות חדשות (כפי שעשתה צים) כאשר במשך כשנה וחצי לא נכנסו אניות חדשות לשוק", מציין עוד בן זאב.
2. המשך שיפור בצים - "צים שהיוותה את החוליה החלשה בחברה לישראל במהלך השנתיים האחרונות נראית טוב יותר. להערכתנו, צים תמשיך במגמת צמצום ההפסדים ושיפור התוצאות ברבעון השני של השנה ועוד יותר מכך ברבעון השלישי", כותב בן זאב.
3. אינקיה מציגה שיפור בתוצאות - "הכפלת כושר הייצור בחברת הבת קלפה בפרו (מחצית 2009) הביאה עימה צמיחה ושיפור בתוצאות הכספיות של קבוצת האנרגיה", אומר בן זאב.


