$
פרסום ושיווק

בלעדי ל"כלכליסט": מנכ"ל הוניגמן פורש לשותפות ב-YOOP

יוסי מלכה: "החיבור שנוצר ביני לבעלי חברת האופנה YOOP חזק מאוד". הבעלים יעקב ומיכה הוניגמן אינם צפויים לחפש מנכ"ל חדש אלא לפצל את התפקיד

מיכל תוסייה כהן 09:39 24.05.10

 

יוסי מלכה, מנכ"ל הוניגמן בשמונה השנים האחרונות, עוזב את ניהול החברה כדי להיהפך לשותף ומנכ"ל רשת הבגדים YOOP - כך נודע ל"כלכליסט". מלכה עתיד לעזוב את התפקיד רשמית רק באוגוסט הקרוב. בעלי הוניגמן, האחים יעקב ומיכה הוניגמן, אינם צפויים לחפש מנכ"ל חדש אלא לפצל את תפקיד המנכ"ל לארבעה תפקידים ניהוליים נפרדים.

 

האחים עתידים לגלות מעורבות ניהולית ואסטרטגית רבה יותר כדי לחפות על חסרונו של מלכה. מלכה אישר את עזיבתו ואמר: "הגעתי לתחושת מיצוי בתפקיד הנוכחי. ברצוני לצאת לדרך חדשה".

 

מו"מ עם הקמעונאיות

 

בחודשים האחרונים ניהל מלכה משא ומתן עם כמה רשתות קמעונאיות מהגדולות בארץ, ולדבריו אף דחה שתי הצעות לניהול רשתות גדולות, אך בחר לעבור לרשת YOOP מכיוון ששם ניתנה לו האפשרות להיות שותף פעיל בחברה.

 

מלכה אחראי למהלכים העסקיים והאסטרטגיים של חברת הוניגמן בשנים האחרונות. הוא הגיע להוניגמן ב־2002 כשהחברה מנתה 80 סניפים, ומכרה בגדי נשים וילדים תחת המותג "הוניגמן" ותחת אופנת הצעירים TNT. שנה בלבד אחרי שהתחיל בתפקיד, פיצל מלכה את המותג לשני מותגים נפרדים, "הוניגמן קידס" ו"הוניגמן". לפני חצי שנה הוסיף מלכה את מותג הגברים "הוניגמן מן", שמונה כיום שבעה סניפים ברחבי הארץ. רשת הוניגמן על שלל מותגיה מונה היום 173 סניפים.

 

בלי שינויים דרסטיים

 

חברת YOOP שאליה עובר מלכה הוקמה ב־1990 והיא כוללת רק 28 סניפים ברחבי הארץ, פחות מחמישית מהיקף הפעילות של חברת הוניגמן. עם זאת, מלכה אומר כי "המותג YOOP הוא מותג צעיר, עם פוטנציאל צמיחה גבוה מאוד. גם החיבור שנוצר ביני לבין הבעלים, אלון פורסמות', הוא חזק מאוד. אני מעריך את הכנות והיושרה שלו כאדם, ואני מאמין שיחד נוכל להצעיד את החברה קדימה. אני מאמין שאוכל לתרום מהניסיון שלי ומהיכולות שלי כדי להמשיך ולבנות את החברה".

 

עם זאת, מעברו של מלכה ל־YOOP אינו צפוי להביא לשינויים דרסטיים בניהול החברה, שכן לדבריו, "בשלבים הראשוניים המטרה שלי היא ללמוד את העסק".

 

מלכה הגיע להוניגמן אחרי שכיהן כסמנכ"ל שיווק של המשביר מחסני אופנה, שעברה תחת ניהולו למותג H&O. לפני כן עבד כסמנכ"ל שיווק ומכירות של חברת טנגו בבעלות קונצרן רקנאטי, שהיתה בשעתו בעלת הזיכיון של חברת ליוויס בארץ.

x