$
שוק ההון

HOT איבדה ברבעון 12 אלף מנויי טלוויזיה, אך הרווח הנקי צמח בכ-71%

סיימה את הרבעון ברווח נקי של כ-53 מיליון שקל, כאשר הרווח מפעילות התקשורת הנייחת צמח בכ-16%. העלאת התעריפים בתחום הטלוויזיה סייעה לשמר את הרווח, שנותר זהה לרבעון המקביל

גילעד נס 15:22 12.05.10

 

בדו"חות בזק שפורסמו בשבוע שעבר נחשף כי חברת הלווין yes לא גייסה מנויים חדשים (נטו) לשירותיה ברבעון הראשון. מצבה של חברת הכבלים HOT גרוע בהרבה בתחום זה, מנתונים שמפרסמת החברה במסגרת דו"חותיה לרבעון הראשון של 2010. 12 אלף מנויי טלוויזיה נגרעו ממאגר לקוחותיה במהלך הרבעון, ובסופו עמד מספר הלקוחות הכולל בתחום הטלוויזיה על כ-896 אלף.

 

בחברה מסבירים כי מתוך מדיניות "השבחת בסיס הלקוחות" הפסיקה החברה להציע מבצעים במחירי הפסד, עובדה שגרמה ללקוחות רבים לבחור שלא להתחבר לשירותיה. בנוסף, היצע התכנים בשידורים הדיגיטליים החינמיים (DTT) ובאינטרנט תרמו גם הם להפחתת מספר המנויים.

 

הכנסות החברה ברבעון הסתכמו בכ-801 מיליון שקל, עליה של כ-4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי צמח מ-150 מיליון שקל ל-194 מיליון שקל, וצמצום ההוצאות תרם גם להגדלת הרווח התפעולי בכ-43%, מ-69 מיליון שקל ברבעון הראשון ב-2009 ל-99 מיליון שקל ברבעון הראשון ב-2010.

 

הרווח הנקי הסתכם ב-53 מיליון שקל, עליה של 71% לעומת 31 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, ובסעיף הרווח לפני פחת והפחתות (EBITDA ) רושמת החברה 291 מיליון שקל, עליה של 16% לעומת 250 מיליון שקל ברבעון המקביל. שיעור ה-EBITDA מההכנסות עמד ברבעון על כ- 36%, לעומת שיעור של כ-33% ברבעון המקביל.

 

עיון במגזרי פעילות החברה מעלה כי הרווח בתחום הטלוויזיה נותר כשהיה ברבעון המקביל, ועמד על כ-6 מיליון שקל. הכנסות המגזר הסתכמו בכ-555 מיליון שקל, לעומת הכנסות של כ-548 מיליון שקל בתקופה המקבילה, וזאת כנגזר מעליה בהכנסה הממוצעת ממנוי טלוויזיה ממשתמשי VOD חדשים ו-ותיקים והעלאת מחירים שיזמה החברה בשלהי 2009 ובתחילת 2010.

 

מנוי טלוויזיה שילם בממוצע לחברה כ-205 שקל לחודש, עליה של כ-4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

 

בתחום הטלפוניה והאינטרנט מציגה החברה רווח של כ-80 מיליון שקל, לעומת רווח של 69 מיליון שקל בתקופה המקבילה – עליה של כ-16%. ההכנסות במגזר זה הסתכמו בכ-246 מיליון שקל, עליה של כ-11% לעומת התקופה המקבילה. החברה מציינת כי מכירת חבילות משולבות (טריפל), גידול במספר השיחות הנכנסות (המניבות הכנסה מדמי קישוריות) ועליה בהכנסה הממוצעת למנוי אינטרנט תרמו לגידול בהכנסות ברבעון.

 

החברה גייסה כ-6,000 לקוחות נטו בתחום האינטרנט, ונכון לסוף הרבעון עמד מספר לקוחותיה על כ-725 אלף. בתחום הטלפוניה הפנים ארצית עמד מספר לקוחותיה של החברה בסוף הרבעון על כ-573 אלף, עליה של כ-11 אלף לקוחות ברבעון.

 

במהלך הרבעון החזירה החברה לבנקים סך של כ-268 מיליון שקל מתוך חובותיה, אולם במקביל גייסה הון חדש בסך כ-773 מיליון שקל לצורך תשלומים חובותיה השוטפים. הגרעון בהון החוזר של החברה ירד מכ-1.68 מיליארד שקל בסוף 2009 לכ-1.03 מיליארד שקל בסוף הרבעון הראשון של 2010.

 

הוט גם חייבת תודה ליו"ר סקיילקס ופרטנר, אילן בן-דב – הדיבידנד המיוחד שיזם, בסך 1.4 מיליארד שקל מקופתה של פרטנר, שחולק ברבעון הראשון של 2010, הניב לחברה-בת של הוט הכנסה בסך 13 מיליון שקל, כבעלת מניות בפרטנר.

 

אחזקת הוט במניות פרטנר נגזרת מהיותה חלק מ"בעלי האחזקות הישראלים", קבוצה של חברות ישראליות שמחזיקה במניות בלתי סחירות של פרטנר מיום היווסדה, כחלק מדרישת משרד התקשורת לאחזקת מינימום של בעלי מניות ישראלים בחברת תקשורת הפועלת בישראל.

 

מנכ"ל הוט: "אני לא מאושר מאובדן הלקוחות בתחום הטלוויזיה"

 

"אני לא מאושר מאובדן הלקוחות בתחום הטלוויזיה", אמר מנכ"ל HOT, הרצל עוזר, "אבל החברה צריכה לבצע מהלכים שתורמים לשרידותה, ולכן אנחנו לא יכולים להמשיך ולהציע מוצרים במחירי הפסד. העובדה שהמתחרה לא גייס מנויים חדשים ברבעון מרמזת שהלקוחות שנטשו מצאו אלטרנטיבה בשידורי ה-DTT ובאינטרנט".

 

לדברי עוזר, הפעילות שהתבצעה בשנה וחצי האחרונות, להחלפת הממירים המצויים בבתי המנויים ושדרוג רשת ההולכה הביאו להקטנה משמעותית של כמות התקלות, וכנגזר מכך גם ירד עומס הפונים למוקדי השירות של החברה, בשיעור של כ-20%.

 

באשר להערכות לפיהן החברה עשויה לקצץ בתוכן אמר עוזר כי "לא נקצץ בהיקף התוכן שמגיע ללקוח הסופי, אבל אנחנו בדיונים מול ספקי התוכן, בעיקר הזרים, להורדת מחירי התוכן, ולשמחתנו אנחנו זוכים להיענות חיובית בנושא. הנושא הזה יבוא לידי ביטוי במהלך הרבעונים הבאים".

x