הרווח הנקי של H&M זינק ברבעון הראשון של 2010 ב-40% ל-515 מיליון דולר
הסיבות לעלייה ברווח: גידול של 9% במכירות בחנויות זהות ועליית שער הדולר. מניית החברה עלתה בשנה האחרונה ב-23%
12:49
08.04.10
רשת ההלבשה השוודית H&M, השנייה בגודלה באירופה, הודיעה היום (ה') כי הרווח הנקי שלה ברבעון הראשון של 2010 עלה בשיעור של יותר מ-40% והביסה בכך את התחזיות שצפו עלייה מתונה בהרבה על רקע התחזקותו של הדולר. לפי הודעת החברה, הרווח הנקי שלה ברבעון הראשון של 2010 עלה ל-3.74 מיליארד קרונות (515 מיליון דולר) לעומת 2.58 מיליארד קרונות ברבעון המקביל ב-2009.
מכירות החברה בחנויות הפתוחות מזה לפחות שנה עלו בשיעור ממוצע של 9% וסך המכירות במטבעות מקומיים עלו ב-21% לאחר שהחברה הרוויחה מפתיחת חנויות במדינות כגון קוריאה הדרומית וישראל. הרווח השולי של החברה, שעמד על 62% ברווח הראשון של 2010, "היה מאוד חיובי וטוב מהמצופה, והסיבה לו היתה ההתייעלות ושיפור כוח המיקוח של החברה אל מול הספקים שלה", אמר לסוכנות בלומברג זורן לנטופף האנסן, אנליסט בבנק סיבנק A/S.
מניית H&M טיפסה בשנה האחרונה בשיעור של 23% בבורסת שטוקהולם, לעומת מניית חברת אינדיטקס, המדורגת ראשונה בחברות ההלבשה ביבשת שעלתה בשיעור של 12% בלבד. הרווח הנקי של אינדיטקס ברבעון הרביעי של 2009 עלה ב-18% ל-483 מיליון יורו.


