$
עולם

מוות מהאצת פתע - גם בפורד ובקרייזלר

מנתונים שנאספו לבקשת סוכנות בלומברג עולה כי בארה"ב נגרמו יותר מקרי מוות מהאצה פתאומית של מכוניות אמריקאיות מאשר ברכבי טויוטה. הנהג ששעט בפריוס שלו בקליפורניה - פברוק

בלומברג 20:13 16.03.10

 

בשלושת העשורים האחרונים איתרו הרגולטורים בארה"ב יותר מקרי מוות כתוצאה מהאצת יתר פתאומית בכלי רכב מתוצרת פורד, קרייזלר וחברות מקומיות נוספות - לעומת רכבי טויוטה. 59 מתוך 110 התאונות הקטלניות שנגרמו בשל האצה פתאומית ומתועדות בדו"ח איגוד בטיחות התעבורה האמריקאי NHTS אירעו בכלי רכב אחרים, ולא ברכבי טויוטה - כך לפי נתונים שאסף הארגון עבור סוכנות בלומברג.

 

NHTS קיבלה 15,174 תלונות הקשורות בהאצה פתאומית בעשור האחרון וקיימה 141 חקירות לגבי התופעה מאז 1980. 112 תיקי חקירה נסגרו בלי שננקטו צעדים כלשהם.

 

לדעת פעילים למען בטיחות בתעבורה, העובדה כי איגוד בטיחות התעבורה חזר והגיע למסקנה כי התאונות אירעו בשל טעות אנוש גרמה לחוקרים להתייחס לתלונות האלה פחות ברצינות. "הסוכנות קבעה כי מדובר בטעות אנוש, ונושא זה נמצא מחוץ לשיפוטה", אומרת דוברת מטעם הארגון ג'ואן קלייברוק.

 

"מקרה טויוטה העלה על סדר היום גורמים נוספים, ועל הארגון לבדוק אותם". איגוד בטיחות התעבורה, שתפקידו לוודא את בטיחות כלי הרכב בארה"ב, לא חשף בעבר את מקרי המוות ברכבים שאינם מתוצרת טויוטה. לאחר 51 מקרי המוות שנגרמו ברכבי טויוטה, פורד וקרייזלר קשורות למספר הרב ביותר של המקרים - 20 ו־12 בהתאמה.

 

בתוך כך נודע כי פרשיית הפריוס השועטת בכבישי סן דייגו שעליה דווח החודש, נבדתה ככל הנראה. מבדיקת טויוטה פריוס של ג'יימס סייקס, שהאיצה ללא שליטה בכביש בין־עירוני בסן דייגו ונעצרה בסופו של דבר על ידי ניידת משטרת התנועה, עולה כי הבלמים כלל לא הראו סימני שחיקה. זאת למרות טענותיו של סייקס, שלפיהן לחץ בחוזקה על בלמי מכוניתו עד שאלה איבדו את יכולת פעולתם

x