מנכ"ל רבוע כחול: "עדן טבע מרקט תעבור לאיזון תפעולי ב-2010"
רבוע כחול דיווחה על עלייה של 1.6% במכירות בחנויות זהות ברבעון. בשנת 2009 הציגה החברה רווח נקי של 97.8 מיליון שקל, ירידה של 2.6% בהשוואה לשנת 2008
בשנת 2009 הרחיבה רשת רבוע כחול את מועדון הלקוחות YOU ואת רשת החנויות "מגה בול" כדי להילחם במגמת חנויות הדיסקאונט של המתחרים.
רבוע כחול הציגה הכנסות של 1.8 מיליארד שקל ברבעון הרביעי של 2009, בהשוואה להכנסות של 1.75 מיליארד שקל ברבעון המקביל ב-2008, עלייה של 3.5%. המכירות בחנויות זהות עלו במהלך הרבעון הרביעי ב-1.6%.
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת עמד על 71.3 מיליון שקל בהשוואה ל-60.2 מיליון שקל, ברבעון המקביל ב-2008.
בשנת 2009 כולה הציגה רבוע כחול הכנסות של 7.34 מיליארד שקל, בהשוואה להכנסות של 7.42 מיליארד שקל ב-2008. בשנת 2009 הציגה החברה רווח נקי של 97.8 מיליון שקל, ירידה של 2.6% בהשוואה לשנת 2008.
שיעור הרווח התפעולי של החברה עמד על 3.4% ברבעון הרביעי, בהשוואה לשיעור רווח תפעולי של 2.5% ברבעון הרביעי של 2008.
ממשיכים לפתח את עדן טבע מרקט ומצפים לאיזון תפעולי
מנכ"ל החברה, זאב וורמברנד התייחס לתוצאות הכספיות: "במהלך הרבעון השלישי הרחבנו את מועדן הלקוחות YOU שמונה כעת יותר מ-600 אלף משקי בית. המותג הפרטי שלנו מונה כעת כ-1,000 מוצרים".
בנפרד מודיעה החברה כי עדן טבע מרקט, חברה בת שלה, השלימה את השלב הראשון של התוכנית האסטרטגית שכלל פריסה של 10 חנויות עד לסוף שנת 2010. בתחילת 2010, התחילה עדן טבע מרקט את השלב השני של התוכנית האסטרטגית שלה ומתכוונת לפתוח עוד 5 חנויות בפורמט זהה לזה של חנויות מגה. כיום עדן טבע מרקט מובילה את השוק הקמעונאי של המזון האורגני בישראל בפורמט של סופר מרקט עם מוצרים בריאים. "אנחנו מצפים שעדן טבע מרקט תעבור לאיזון תפעולי ב-2010", ציין מנכ"ל החברה עם פרסום הדו"חות הכספיים.
203 סופרמרקטים וחנויות
בתום שנת 2009 מפעילה החברה 203 חנויות: 119 חנויות מגה בעיר, 47 חנויות מגה בול, 11 חנויוות מגה, 17 חנויות שפע שוק ו-9 חנויות עדן טבע מרקט.
בחלוקה לסגמנטים עולה כי מכירות הסופרמרקטים בלבד הסתכמו ב-1.71 מיליארד שקל ברבעון הרביעי בהשוואה ל-1.66 מיליארד שקל ברבעון המקביל ב-2008, עלייה של 3%. מגזר הנון-פוד סיפק הפסד של 5.6 מיליון שקל, בגלל ירידה בשווי נדל"ן להשקעה בהיקף של 5.6 מיליון שקל.


