סקר בבריטניה: יגואר הכי חשופה לבעיות בבלמים
חברת וורנטי דיירקט בדקה את שיעור התקלות בבלמי 80 אלף מכוניות; הערכת מומחים: התביעות הייצוגיות נגד טויוטה בארה"ב יגיעו ל־3.6 מיליארד דולר
פרשת הריקולים בטויוטה שכללה, בין השאר, בעיות בלימה בטויוטה פריוס, תקלות בדוושת התאוצה של טויוטה קורולה ודליפות שמן פוטנציאליות במערכת הגה הכוח של טויוטה קאמרי, העירה מרבצן חברות המתמחות במתן שירותי הערכת סיכונים לגבי ענף הרכב העולמי.
וורנטי דיירקט (Warranty Direct) הבריטית, המתמחה בהענקת אחריות למכוניות שיצאו מתחום אחריות היצרן ואשר מאגר הלקוחות שלה מונה מאות אלפי מכוניות, ערכה בדיקה סטטיסטית לגבי היתכנות כשל בבלמים של מכוניות מדגמים הנמכרים בבריטניה.
בבדיקה תועד שיעור התקלות שהתרחשו במשך שנה בבלמיהן של 80 אלף מכוניות בנות שלוש עד שמונה שנים. מהבדיקה עולה כי מכוניות יגואר הן בעלות הסיכוי הגדול ביותר לבעיה במערכת הבלמים. 3.73% מבעלי מכוניות יגואר בבריטניה המנויים לשירותי וורנטי דיירקט סרו למוסכים כדי לתקן בעיה במערכת הבלימה. במקום השני נמצאים בעליהן של מכוניות קרייזלר עם 2.78%. פיאט ניצבת במקום השלישי עם 2.74%, ואילו במקום הרביעי נמצאת פיז'ו, עם 2.55%. מאזדה ומיצובישי תופסות יחד את המקום החמישי עם 2.48%. מכוניות יונדאי לא נקראו כלל אל מוסכי החברה לצורך תיקון כלשהו של מערכת הבלמים. החברה פרסמה גם סקר אמינות הנוגע לדגמים שעלולים לסבול מתקלה בבלמים. במקום הראשון ברשימה נמצאת פיז'ו 407, עם 8.6% מהמכוניות שהגיעו לצורך תיקון בבלמים.
בתוך כך דיווח איגוד הבטיחות האמריקאי NHTSA כי יחקור את התנהלותה של טויוטה בפרשת הריקולים. הארגון הודיע כי לא יהסס להשתמש בסמכותו החקיקתית כדי לדרוש מטויוטה מסמכים שיעידו על מידת יעילותה בטיפול במשבר, בעיקר בכל הנוגע לפרק הזמן שחלף מאז ההודעה על התקלה ועד ביצוע הריקול. טים הווארד, משפטן באוניברסיטת נורת'איסטרן, מעריך כי נכון לסוף השבוע שעבר הוגשו 44 תביעות יצוגיות נגד החברה. להערכתו, יגיע היקף התביעות ל־3.6 מיליארד דולר. טויוטה הודיעה כי המכוניות שתייצר בעתיד יצוידו במערכת שמנתקת את כוח המנוע כאשר דוושות התאוצה והבלימה נלחצות בו־זמנית.


