הממשל בשירות טויוטה: שיכנעה רגולטורים לסגור חקירות נגדה בארה"ב
רגולטורים לשעבר שהעסיקה טויוטה מוטור סייעו בסגירת לפחות ארבע חקירות של הרשויות בארה"ב בנוגע להאצה בלתי מכוונת בכלי הרכב של החברה בעשור האחרון
08:40
12.02.10
רגולטורים לשעבר שהעסיקה טויוטה מוטור סייעו בסגירת לפחות ארבע חקירות של הרשויות בארה"ב בנוגע להאצה בלתי מכוונת בכלי הרכב של החברה בעשור האחרון, ומנעו משיכות כלי רכב אפשריות, לפי מסמכי בית המשפט ומסמכים ממשלתיים.
כריסטופר טינטו, סמנכ"ל לעניינים רגולטורים במשרדי טויוטה בוושינגטון, וכריסטופר סנטוצ'י, הכפוף לטינטו, סייעו לשכנע את מנהל הבטיחות הלאומי בכבישים המהירים (NHTSA) לסיים חקירות. השניים הצטרפו לטויוטה היישר ממנהל הבטיחות, טינטו ב-1994 וסנטוצ'י ב-2003.
אף שלכל יצרניות הרכב עובדים המטפלים בסוגיות הקשורות למנהל הבטיחות, ייתכן שטויוטה היא היחידה מבין החברות הגדולות המעסיקה עובדים לשעבר של המנהל. דוברים מטעם ג'נרל מוטורס, פורד מוטור, קרייזלר גרופ והונדה מוטור אמרו שבחברותיהם אין עובדים לשעבר של המנהל העובדים מולו בנושאי ליקויים.
קשרים אפשריים בין עובדי טויוטה ומנהל הבטיחות עשויים להגביר את הביקורת על טיפולם בליקויים בדגמי טויוטה ולקסוס הקשורים ל-19 מקרי מוות בשנים 2004-2009. שלוש ועדות של הקונגרס קבעו שימועים בנושא משיכות המכוניות.
לפי דיווח נפרד, טויוטה הודיעה כי היא מתכננת רמה חדשה של שיתוף מידע בנוגע לבעיות רכב, מעבר למה שיצרנית הרכב נדרשת לחשוף מבחינה חוקית, בניסיון לבסס מחדש את אמון הצרכנים.
החברה, שהאמון שלה נפגע בגלל משיכה של 8.5 מיליון כלי רכב עקב בעיות בדוושת הדלק והבלמים, מסרה כי תודיע על פרטי תוכנית שיתוף המידע בעתיד הקרוב.
דוברת החברה ריריקו טקאוצ'י אמרה כי החברה תספק פרטים על בעיות שחומרתן אינה מגיעה למשיכת כלי הרכב.
"חלק מהצרכנים מודאגים, אז גם אם המידע אינו מגיע לרמה של משיכת כלי רכב, אנו נוקטים בצעד זה כדי לשקם את האמינות של החברה", היא אמרה.


