$
שוק ההון

למרות המיתון: הרווח הנקי של ורדינון זינק ל-7.5 מיליון שקל

ההכנסות בשנת 2009 עלו ב-22% ל-108 מיליון שקל תודות לגידול במכירות לחברה האם רבוע כחול וההתאוששות במשק הישראלי

מישל אודי 13:18 09.02.10

 

ורדינון טקסטיל בניהולו של גיל שפייזמן מקבוצת רבוע כחול שבשליטת דודי ויסמן פירסמה הבוקר (ג') את דוחותיה הכספיים לרבעון הרביעי של 2009 ולשנה כולה.

 

החברה הצליחה להגדיל את המכירות בשנת 2009 ב-21.6% לעומת שנת 2008 בשל גידול במכירות ברשת רבוע כחול (15.5 מיליון שקל, כ-14.4% מסך המכירות) והשיפור הכלכלי במשק. למרות זאת מציינת החברה כי התחרות מצד חברות לא ממתגות גוררת את השוק לתחרות גבוהה שעלולה לפגוע בהיקף המכירות של החברה בתחום המכירות הסיטונאיות וברווחיות הגולמית.

 

הכנסות החברה ברבעון הרביעי הסתכמו ב-24.8 מיליון שקל, עלייה של 7.6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בסיכום השנתי עלו המכירות ב-21.6% לעומת 2008 עם 107.7 מיליון שקל. שיעור הרווחיות הגולמית ברבעון הרביעי עמד על 60.1% לעומת 57.1% ברבעון המקביל. למרות זאת, שיעור הרווחיות הגולמית השנתית עמד על 57.4% לעומת 58.7% בשנת 2008.

 

קיטון בהוצאות המכירה הובילו לעלייה בשיעור הרווחיות התפעולית בשנת 2009 ל-10% עם 10.8 מיליון שקל לעומת 7.3% השנת 2008. מגמה דומה הייתה גם ברבעון הרביעי בו הרווח התפעולי עמד על 2.7 מיליון שקל, 11% מההכנסות לעומת 7.4% ברבעון המקביל אשתקד.

 

בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של 7.45 מיליון שקל בשנת 2009, עלייה של 77.7% לעומת השנה הקודמת. הרווח הנקי ברבעון הרביעי הסתכם ב-1.9 מיליון שקל, זינוק של 70.3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת בשנת 2009 עמד על 15.1 מיליון שקל לעומת 10.6 מיליון שקל בשנה הקודמת.

 

רשת ורדינון גדלה בשנת 2009 ב-2 סניפים ומנתה 37 סניפים. בכוונת החברה לפתוח עוד ארבעה סניפים השנה. החברה מציינת כי רשמה גידול במכירות בסניפים זהים. הרשת העסיקה בשנת 2009 כ-278 עובדים. שכרו של מנכ"ל החברה הסתכם ב-1.1 מיליון שקל ומתוך זה שכר שנתי של 838 אלף שקל (70 אלף שקל לחודש) ועוד מענק בשווי 260 אלף שקל.

 

כלי המיטה הובילו את המכירות

 

מכירות החברה בתחום הקמעונאי בשנת 2009 עמדו על 64.7 מיליון שקל, עלייה של 12.6% לעומת שנת 2008. המכירות הסיטונאיות הסתכמו בשנה החולפת ב-43.1 מיליון שקל, עלייה של 38.3% לעומת 2008. החברה מציינת כי המצב הכלכלי השתפר מהמחצית השנייה של 2009, דבר שתורגם לעלייה במכירות. מבחינת רווחיות רשמה החברה שיעור רווחיות תפעולית של 11.7% בתחום הקמעונאי בשנת 2009, ירידה מול 2008 שם עמד שיעור הרווח התפעולי על 12.5%. הרווח הסתכם ב-7.2 מיליון שקל. במגזר הסיטונאי עלה שיעור הרווחיות התפעולית ל-24.4% עם רווח תפעולי של 6.1 מיליון שקל לעומת 19.6% ו-6.1 מיליון שקל ב-2008.

  

חילקה 9.8 מיליון שקל למשקיעים בשנת 2009

 

מבחינת חלוקת המוצרים בתחום הקמעונאי בשנת 2009 נרשמה עלייה בתחום כלי המיטה שהכניסו לקופת החברה 43.8 מיליון שקל (40.6% מסך ההכנסות), עלייה של 39.4% לעומת שנת 2008. מכירות המגבות עלו ב-6.9% ל-11.2 מיליון שקל ותחום האחרים (מפות, כריות וכלי בית אחרים) ירד ב-27.8% ל-9.7 מיליון שקל. תחום כלי המיטה גדל באופן ניכר גם במכירות הסיטונאיות והסתכם ב-23.8 מיליון שקל, עלייה של 75% לעומת שנת 2008. בשאר המכירות נרשמה עלייה מתונה יותר.

 

החברה כותבת כי תבחן איך להימנע מרשימת שימור מכיוון שאחזקות הציבור בחברה נמוכות מדרישות הבורסה ועומדות על 11.26% לעומת 15% הנדרשים. החברה חילקה במהלך השנה 9.8 מיליון שקל כדיבידנד למשקיעים ולקראת סוף חודש פברואר תחלק עוד 1.5 מיליון שקל למשקיעים, זאת מתוך 1.8 מיליון שקל שהיא יכולה לחלק. עדות נוספת לשיפור מצב החברה ואולי גם במשק אפשר למצוא בימי המלאי שהתקצרו ל-177 יום לעומת 220 יום בשנת 2008 ובאשראי הלקוחות שהתקצר ל-47 יום לעומת 59 יום בשנת 2008.

x