דו"חות חזקים למרחב : זינוק של 36% ברווח הנקי ל-30.6 מיליון שקל בשנה החולפת
החברה חילקה דיבידנד בסך של 46 מיליון שקל בשנה החולפת; ההון העצמי עמד על 179 מיליון שקל
קבוצת מרחב, שבשליטת כתר פלסטיק (36%) וקרן פימי (36%), המייצרת ומשווקת כלים סניטריים לענף הבנייה, מסכמת שנה מצוינת. כמדי רבעון, מרחב היא הסנונית הראשונה מבין החברות הבורסאיות הישראליות המפרסמת את דו"חותיה הכספיים.
לפי הדו"חות שפורסמו היום (ה'), מחזור המכירות של הקבוצה הסתכם ב-246 מיליון שקל בשנת 2009 - ירידה של 6.8% לעומת שנת 2008, אך ברבעון הרביעי רשמה מרחב גידול במכירותיה שהסתכמו ב-60.8 מיליון שקל, עלייה של 13% לעומת רבעון מקביל של שנת 2008. למרות זאת, מגדילה מרחב את שיעור הרווחיות התיפעולית שלה בשנה החולפת ל-15.1% מהמכירות לעומת 11.5% מהמכירות בשנת 2008.
מרחב מסכמת את הרבעון הרביעי של השנה החולפת עם רווח נקי של 6.9 מיליון שקל, לעומת 1.1 מיליון שקל בלבד ברבעון המקביל של שנת 2008. את שנת 2009 כולה חותמת מרחב עם רווח נקי של 30.6 מיליון שקל, עליה של 36% בהשוואה לשנת 2008 . תזרים מזומנים מפעילות שוטפת עמד על 48 מיליון שקל בשנה כולה.
למרחב מאזן חזק מאוד: ההון העצמי עמד על 179 מיליון שקל, כ-64% מסך המאזן שעמד על 279 מיליון שקל. למרחב אשראי מתאגידים בנקאיים בהיקף של 12 מיליון שקל בלבד. נתון חיובי נוסף העולה מדו"חותיה של החברה הוא היחס בין הרכוש השוטף של החברה להתחייבויותיה השוטפות, והוא עומד על 2.05 מיליון שקל. יחס זה נחשב לטוב מאוד שכן הוא מראה כי יכולת הפרעון של החברה בטווח הקצר חזקה מאוד.
החברה חילקה דיבידנד בסך של 46 מיליון שקל בשנה החולפת, המהווה תשואת דיבידנד של כ-25%, ומאוקטובר 2006 חילקה במצטבר לבעלי מניותיה 115 מיליון שקל כדיבידנד. לדברי אבנר נחום, מ"מ מנכ"ל מרחב וסמנכ"ל הכספים של הקבוצה, "חברות הקבוצה התמודדו עם תנאי השוק בצורה נכונה, ואף שיפרו את שולי הרווח שלהן בשנה החולפת".
קבוצת מרחב משווקת את מוצריה תחת המותגים חמת (ברזים), חרסה (כלים סניטריים) וליפסקי (מוצרי אינסטלציה). לקבוצה נתח שוק של כ-40% בארץ. מרחב היא חברת אחזקות ציבוריות הקיימת מאז שנת 1951. בשנת 1993 הנפיקה לראשונה מניות לציבור. עיקר פעילותה בישראל, ולקוחותיה הם בעיקר לקוחות בשוק המקומי.


