$
פרסום ושיווק

בלעדי: לאחר חודשיים - פרוקטר אנד גמבל חוזרת לפרסם אצל רשת

המפרסמת השנייה בגודלה במשק, שבין מותגיה נמנים פאמפרס ואבקת הכביסה אריאל, העלתה שוב במהלך החג קמפיינים שלה אצל זכיינית ערוץ 2, מה שמעיד, ככל הנראה, על הסכם חדש בין הצדדים

מיטל זדה 12:5812.04.09

לאחר חודשיים של סכסוך מסחרי, פרוקטר אנד גמבל חוזרת לפרסם בתוכניות זכיינית ערוץ 2 רשת, כך נודע ל"כלכליסט".

בתחילת חודש פברואר השנה התגלעו חילוקי דעות מסחריים בין המפרסמת השנייה בגודלה במשק, לבין רשת, זאת לאחר סיומו של ההסכם השנתי בין פרוקטר לבין הזכיינית.

 

החברה

הורידה בצורה משמעותית את הפרסום אצל הזכיינית, כך שלמעט מספר ספוטים בודדים, היא לא פרסמה את מותגיה השונים בתוכניות השונות של רשת, גם לא במסגרת התוכנית "המירוץ למיליון", שעלתה באותה תקופה ונחשבת לתוכנית הדגל של זכיינית הערוץ השני. מאמצע חודש פברואר כבר לא היו בכלל קמפיינים של פרוקטר על מסך רשת.

 

במהלך חג הפסח חזרה החברה לפרסם את מותגיה השונים, בהם: אבקת הכביסה אריאל, הבושם דולצ'ה וגבאנה ופמפרס. העובדה שפרוקטר החלה לפרסם שוב, מעידה כי שני הגופים הגיעו להבנות מסחריות וככל הנראה גם להסכם שנתי חדש.

 

עבור פרוקטר אנד גמבל, שתקציב הפרסום שלה ב-2008 עמד על 87.9 מיליון שקל (עפ"י נתוני יפעת בקרת פרסום), לא מדובר בפעם הראשונה בה היא עוצרת את הפרסום בטלוויזיה, בשל מחלוקות מסחריות הנוגעות למחירי פרסום ותנאים מסחריים. פרוקטר נמנעה מלפרסם מעל מסך קשת, במשך שנתיים ברציפות, בין השנים 2004-2005. רק בתום התקופה נחתם הסכם חדש בין שני הגופים.

 

בעקבות הסכסוך, מי שנהנו הפעם הן, באופן טבעי, הזכייניות המתחרות קשת וערוץ 10, אליהן נותב הפרסום של פרוקטר בטלוויזיה.

 

תקציב הפרסום של פרוקטר מנוהל במספר משרדי פרסום. עם זאת תקציב רכש המדיה מנוהל בזניט מדיה (מקבוצת באומן בר ריבנאי).

 

מפרוקטר אנד גמבל לא נמסרה תגובה. מרשת נמסר: "אנחנו שמחים שהגענו להבנות עם פרוקטר, שיובילו להמשך שיתוף פעולה פורה בין שתי החברות".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x