$
פרסום ושיווק

בלעדי: מי עדן חוזרת לנתחי השוק של טרום המשבר

לפי נתוני סטורנקסט שהגיעו לידי "כלכליסט", מי עדן חזרה לנתח שוק של יותר מ-30%, לאחר שבשיא משבר המים הגיעה לשפל של פחות מ־20%. נביעות, שנפגעה פחות, עדיין לא מתאוששת

גלי ברגר 07:20 02.04.09

 

חברות המים המינרליים עדיין לא יכולות לשים את משבר המים מאחוריהן, אך לפי נתוני המכירות בשבוע שלאחר סיום המשבר, נראה כי מצבן בהחלט השתפר - ומוכיח כי הציבור לא איבד את אמונו בקטגוריה ובחברות.

 

 

הנפגעת העיקרית מהפרשה היתה מי עדן, שהפסיקה את פעילות הייצור לתקופה של כחודש, החל מ־15 בפברואר, עקב זיהום מי המעיין. החברה דיווחה כי היא צופה אובדן הכנסות של 22-25 מיליון שקל. בנוסף, איבדה החברה בשיא המשבר יותר מ-50% מנתח השוק שלה, שעמד לפי סטורנקסט בשבוע של 8 במרץ על 19%, לעומת 37% בשבוע שלפני הפסקת ייצור המים.

 

אלא שנתוני סטורנקסט שהגיעו לידי "כלכליסט" מראים כי החברה חזרה בשבוע האחרון של מרץ לנתח שוק כספי של 34%, וזאת עוד לפני שנקטה פעילויות שיווקיות מסיביות או הנחות גורפות, מלבד קמפיין קצר בעיתונות. "אנו שמחים על ההתאוששות המהירה ורואים בכך הבעת האמון של הצרכן", אמר ליאור בן ארצי, מנכ"ל מי עדן ישראל. "הנתונים תואמים את הסקרים שערכנו בתקופה האחרונה".

 

נביעות, שדיווחה על אובדן הכנסות של 9-11 מיליון שקל בעקבות המשבר, נפגעה פחות בעיקר כי היו לה יותר מלאים. נתח השוק שלה עמד בשבוע האחרון של מרץ על 17.4%, לעומת 26% לפ ני המשבר. השפל הנמוך ביותר בנתח השוק שאליו ירדה עמד על 16%. מי שנהנו מהמשבר היו יפאורה תבורי, שמשווקת את עין גדי, וטמפו, שמשווקת את סן בנדטו ואת אקווה נובה. נתח השוק של עין גדי עמד בשבוע האחרון של מרץ על 29%, לעומת 38% בשבוע שבו ירדו מי עדן ונביעות לשפל. בטמפו, שהרבתה לפרסם בזמן המשבר, כבר נראית תחילת הירידה - סן בנדטו ירדה ל־7.5% לעומת 11.2% בשיא, ואילו אקווה נובה ירדה מ־8.6% בשיא ל־6.5%.

x