סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

עו"ד נועם אברהם: "הבשורה של חוק חדלות פירעון – הזכות של אדם משפחה או עסק הנמצאים בחובות להשתקם, ולצאת לדרך חדשה ללא חובות"

לקחתם הלוואה כדי לסגור חוב גדול. לקחתם הלוואות כדי להקים עסק או חברה וחשבתם שתזכו לשקט נפשי, אך בפועל הצטברות החובות וההלוואות עלולה להוביל ללופ שקשה מאוד לצאת ממנו ובאופן טבעי, להשפיע נפשית קשות על פרטיים, משפחות ועסקים. על פי עו"ד נועם אברהם, חוק חדלות הפירעון החדש הצליח לשנות את התמונה לחיוב.

היה לכם חלום: לקנות בית, אולי רכב איכותי, אולי להירשם ללימודים למוסד יוקרתי. אולי היה מדובר בחלום לפתוח עסק, אפילו לפתוח סניף חדש לעסק קיים שהשקעתם בו המון! כל אלו, עולים לא מעט כסף שאולי לא היה בנמצא. כמו רבים אחרים, פניתם לגורם כזה או אחר שהציע לכם הלוואה בתנאים משתלמים ומעולים שמתאימים לכם בול. או לפחות כך חשבתם.
נקפוץ מעט קדימה בזמן, ונגלה שנקלעתם ללופ בלתי אפשרי; החיים הפתיעו אתכם ונאלצתם לקחת הלוואה נוספת כדי לכסות את ההלוואה הקיימת, אולי העסק קרס, אולי פוטרתם ממקום העבודה, אולי לא קראתם את האותיות הקטנות. לא משנה מה הסיבה – לדאבונכם, אתם במצב של פשיטת רגל וכעת, עליכם למצוא את הדרך לחזור לשגרה פיננסית תקינה ובעיקר, בריאה.
מאז כניסתו לתוקף של הליך חדלות הפירעון והשיקום הכלכלי בשנת 2018, ההליך קוצר משמעותית בהשוואה להליך פשיטת הרגל אותו הוא מחליף, וכעת הדגש הוא על שיקומו של החייב כמה שיותר מהר ולא על זכויות הנושים, כפי שהיה נהוג עד כה.
2 צפייה בגלריה
נועם אברהם: משרד עורכי דין המתמחה בחדלות פירעון, פשיטת רגל והסדרי חובות
נועם אברהם: משרד עורכי דין המתמחה בחדלות פירעון, פשיטת רגל והסדרי חובות
נועם אברהם: משרד עורכי דין המתמחה בחדלות פירעון, פשיטת רגל והסדרי חובות
(יח"צ)
מהו בעצם החידוש בחוק חדלות הפירעון?
עו"ד נועם אברהם, בעליו של משרד עו"ד המתמחה בחדלות פירעון, פשיטות רגל והסדרי חובות, מטפל במקרים רבים כאלו. לקוחותיו, שחשו בתחילה כי אינם מצליחים להחזיק את הראש מעל המים, גילו בעזרתו שהכל אפשרי. כעת, מביא אלינו עם ניסיונו הרב, את הנקודות החשובות בנוגע לחוק.
"חדלות פירעון ושיקום כלכלי הינו הליך שמטרתו לעזור לכל אדם שמצוי בחובות כבדים, לחזור למסלול כלכלי תקין", הוא מסביר, "החידוש שהוחל בשנת 2019 מטרתו לאגד תחת קורת גג אחת את כל הליכי חדלות הפירעון וליצור אחידות ביניהם. אדם המצוי בחובות יהיה רשאי להגיש בקשה לפתיחת הליך חדלות פירעון, במסגרתו יהיה עליו לעמוד במספר הגבלות למשך 4 שנים. אם יעמוד במוטל עליו כפי שנקבע, יקבל הפטר חובות בתום ההליך".
מה ההבדל באופן הטיפול בתיקים לפני ואחרי השינוי בחוק?
"החוק המחודש מחליף שרידי חוקים מנדטוריים שהיו קיימים בישראל משנות ה-80; פקודת החברות (נוסח חדש), תשמ"ג-198, פקודת פשיטת הרגל (נוסח חדש), תש"ם-1980 וחלקים מחוק החברות, תשנ"ט-1999 בכל הנוגע לפשרה או הסדר של תאגיד.
כאמור, עד כה החוק בישראל שם דגש על הנושים כאשר כיום, העדיפות העליונה היא דווקא לשיקום החייב. כך, החוק עונה על 3 מטרות: להביא לשיקום כלכלי של החייב ככל האפשר, לוודא כי הסכום שיתקבל בקרב הנושים יהיה גבוה ככל האפשר ומעל לכל, לקדם שילוב מחדש של החייב היחיד בחיים הכלכליים".
ומה לגבי בעלי עסקים? האם ניתן לפתוח או לתחזק עסק במצב של חדלות פירעון?
"בישראל, כל עוסק פטור חייב לפתוח תיק במס הכנסה ולהציג קבלות. עוסק מורשה יהיה חייב גם הוא לפתוח תיק במע"מ וכן תיק במס הכנסה. כך, כל אחד מהעסקים משלם מיסים בהתאם לגובה ההכנסות ומדווח עליהן לרשויות. במצב בו עסק נקלע לחדלות פירעון, התיקים שלו יוקפאו כך שלא יוכל עוד להוציא חשבוניות ו\או קבלות.
עם זאת, ניתן להגיש בקשה לאישור לפתוח ו\או להמשיך לנהל את התיק על אף ההגבלות שהוטלו עליו. הבקשה חייבת להיות מנומקת, המפרטת את האפשרויות להגיע לשיקום כלכלי ומציגה תוכנית מסודרת. חשוב לציין שלרוב, האישור ניתן בכפוף לשיקולים כלכליים במצב בו החייב יכול להרוויח יותר ולשלם את ההחזרים מהר יותר, מאשר במצב בו יעבוד כשכיר".
2 צפייה בגלריה
עו"ד נועם אברהם: "הבשורה של חוק חדלות פירעון
עו"ד נועם אברהם: "הבשורה של חוק חדלות פירעון
עו"ד נועם אברהם: הבשורה של חוק חדלות פירעון
(canva)
למה הכוונה בכך שהחוק נותן העדפה לחייב?
"זאת אומרת שאם בעבר ניתנה עדיפות לאינטרסים של הנושים – כלומר שהכסף יחזור אליהם כמה שיותר מהר, במלואו ועם ריבית, כיום המערכת סלחנית יותר כלפי החייב. ישנה הבנה כי השינוי החיובי הזה, מביא גם הוא לתוצאות חיוביות. כעת, החייבים מסוגלים לנהל משא ומתן מתוך מקום רגוע יותר ופחות לחוץ, ולמצוא דרך להתאושש מהקושי הפיננסי.
עם זאת חשוב לזכור שפנייה להליך חדלות פירעון אינה פתרון קסם! התהליך מלווה בלא מעט מגבלות לאורך 4 השנים בהן הוא בתוקף. לכן, אם אתם שוקלים להיכנס להליך שכזה, אין לוותר על התייעצות עם עורך דין המתמחה בחדלות פירעון, אשר יידע לאמוד את התועלות שניתן להפיק מההליך. כמובן, אם יש כאלו".
ספר על מקרה שהתגלגל אליך שזכור לך במיוחד
"אני רוצה להתמקד בחשיבות הרבה של הניסיון להימנע ככל האפשר מהליך חדלות פירעון, על אף יתרונותיו היחסיים לעומת הליך פשיטת הרגל בעבר. כך למשל, לקוח יקר שמעולם לא ידע מהן חובות, נקלע לתקופה קשה שסיבכה אותו בחובות ועיקולים. הוא הגיע אלינו מיואש ומבוהל, בבקשה לחזור לשגרה כלכלית תקינה מהר ככל האפשר. בתוך מספר חודשים הצלחנו להסדיר את חובותיו ולמנוע כניסתו להליך חדלות פירעון, שייתכן והיה רק מוסיף לסטרס הכלכלי וחוסר הוודאות".
זו בדיוק הסיבה לפנות אל עורך דין חדלות פירעון בהקדם האפשרי!
האם עורך דין יוכל למנוע את כדור השלג שנוצר לאחר לקיחת הלוואה נוספת?
"בדיוק כך! אנשים המתמודדים עם חובות, מומלץ להם לפנות לייעוץ משפטי בהקדם האפשרי. כל דחייה בטיפול עלולה להחמיר את המצב, שכן החובות ממשיכים להצטבר והפתרונות מצטמצמים. הלוואות נוספות שמטרתן לכסות חובות קיימים, יהפכו לכדור שלג של מצוקה פיננסית גדולה וסבוכה. כעורך דין בעל שנים של ותק וניסיון בתחום, למדתי להכיר היטב את המערכת ולהתאים את הפתרון המדויק והמהיר ביותר לכל לקוח ועניינו, עד כדי מחיקת חובות באופן סופי ומוחלט".
אין ספק שחוק חדלות הפירעון החדש בישראל מביא עמו בשורה של תקווה עבור חייבים, כאשר הוא מספק מערכת יעילה יותר לניהול ההליכים ולטובת החייבים. עם זאת, לא תמיד יהיה נכון 'לרוץ' להליך זה. לעתים ניתן להגיע אל הסדר חובות ולצאת לדרך חדשה ונקייה מחובות. זאת, בעזרתו של עורך דין חדלות פירעון שמכיר את החוק על בוריו, עד לאותיות הקטנות ביותר.
עורך דין חדלות פירעון נועם אברהם
טלפון: 03-7663070

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות