סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

3 טיפים להתנהלות כלכלית נבונה יותר

לעיתים נדמה שלסיים את החודש הופך להיות משימה כמעט בלתי אפשרית – לפחות מהבחינה הכלכלית.. יוקר המחיה רק הולך ועולה – וזאת לצד העובדה שהשכר במשק לא עולה בהתאמה.

לכן, לא מעט אנשים מוצאים את עצמם בחיפוש תמידי אחר דרכים, שיטות ורעיונות אשר יאפשרו להם להתנהל כלכלית בצורה חכמה יותר. אם גם אתם נמנים על אותם אנשים, בכדי לסייע לכם ולו במקצת בהשגת המטרה, להלן 3 טיפים שכדאי לכם לשקול ליישם:
טיפ 1 – עוברים לקניות באינטרנט
נראה שיוקר המחיה במדינה נמצא במגמת עלייה מתמדת. כחלק מכך, המחירים בסופר רק עולים וכאשר מוסיפים לזה את כל הפיתויים המוצעים בכל סופר. קשה מאוד שלא לצאת עם "חורים בכיסים". כחלק מכך, קניות באינטרנט יכולות להוות כצעד חכם וחסכוני. ראשית כל, בחירה ברכישה כזאת יכולה לסייע להימנע מפיתויים שונים ו"מוצרי קופה" למיניהם" מעבר לכך, ניתן לקחת את הזמן ולבצע את הקניה בזמנים נוחים, ללא לחצים חיצוניים ובתשומת לב מרבית. כמובן, שזה צעד שלא מתאים לכולם – יש אנשים אשר מבחינתם התנהלות כלכלית חכמה יותר מתקשרת לתשלום במזומן. במקרה כזה, ההמלצה היא כן להשקיע בהכנה רשימה מסודרת של קניות לפני שמגיעים לסופר ולדבוק בה. חשוב לציין שרשת האינטרנט יכולה לסייע גם למי שמעוניין להמשיך ולבצע קניות בסניף פיזי של סופר. באמצעות רשת האינטרנט ניתן להתעדכן מבעוד מועד במחירים ולתכנן את התקציב לקניה.
1 צפייה בגלריה
3 טיפים להתנהלות כלכלית נבונה יותר
3 טיפים להתנהלות כלכלית נבונה יותר
3 טיפים להתנהלות כלכלית נבונה יותר
(pexels)
טיפ 2 - ליסינג במקום רכישת רכב
אם חשקה נפשה ליהנות מרכב חדש, חשוב שתדעו שמעבר לאופציה של רכישת רכב, עומדת לרשותכם האפשרות לעסקת ליסינג פרטי. יש לא מעט יתרונות כלכליים אשר טמונים בעסקת ליסינג – כאשר בראש ובראשונה, זאת העובדה שעסקה כזאת מהווה לעיתים את הדרך היחידה באמצעותה תוכלו להרשות לעצמכם ליהנות מרכב חדש (כאשר, כידוע העלות ההתחלתית היא מאוד גבוהה ולא בטוח שיש לכם את אותו סכום כסף). עסקה שכזאת כרוכה לרוב בתשלום מקדמה ובסכום חודשי קבוע אותו תתבקשו לשלם לאורך כל העסקה. ניתן לבחור בין היצע רחב של רכבים – כאשר ניתן לבחור את הרכב לגובה התקציב החודשי אותו אתם יכולים להשקיע במטרה. בסיום העסקה, תוכלו להשלים את הרכישה של הרכב – כך שאם החלום שלכם או להיות בשלב כזה או אחר בעלים של הרכב, תוכלו להגשים את הרצון הזה.
טיפ 3 – בדיקת האפשרות למחזור משכנתא
אם יש לכם דירה אותה רכשתם באמצעות הלוואת משכנתא. אחת האפשרויות אשר עומדות לרשותכם היא לבצע מיחזור משכנתא. מדובר בתהליך אשר יאפשר לכם לשנות את תנאי המשכנתא ולהתאים אותם ליכולות הכלכליות העכשוויות שלכם. בהליך זה תוכלו לשנות את תנאי הריבית, להחליף את המסלול או לשנות את תקופות ההחזרים. כמובן, שאם החלטתם לבצע את הצעד הזה, חשוב שתקפידו לעשות אותו בחוכמה ולבדוק כל מה שצריך על מנת להבטיח שאתם לוקחים את הצעד החכם ביותר מבחינתכם. הכנסת יועץ משכנתאות מנוסה ומקצועי לתמונה יכולה לעזור לכם במידה רבה בנושא זה.
לסיכום, באופן כללי, מודעות גבוהה יותר לכל הוצאה כספית שאתם עושים ולהשלכות שלה יכולה לסייע לכם במידה רבה בהתנהלות כלכלית נבונה. כידוע, גם אם תחסכו שקלים בודדים רק בגלל שהקדשתם מספר דקות למחשבה ולשקילת האפשרויות, זה כנראה יהיה שווה את המטרה. כידוע, שקלים בודדים יכולים להצטבר עם הזמן לעשרות ולמאות שקלים ולסייע לכם בסופו של דבר בהשגת חסכון כספי משמעותי – וזאת כמובן המטרה בכל מה קשור להתנהלות כלכלית חכמה.

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות