סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

עו"ד רועי סבג: מידע להקמת חברת כוח אדם או קבלן שירות

הוא מתמחה בדיני עבודה ובייצוג מעסיקים ומשרדו נחשב לשם דבר. הכירו את עורך דין רועי סבג המתמחה בייצוג חברות כוח האדם וחברות ניקיון, שמירה ואבטחה אשר משרדו הפך עם השנים למגן הסף של המעסיקים באזור חיפה והצפון

מה משך אותך להתמחות בייצוג משפטי של חברות כוח אדם וקבלני ניקיון ושמירה?
"המוטיבציה שלי להתמחות בייצוג קבלני כוח אדם וחברות שירותים בתחום הניקיון והשמירה, נבעה מהאתגרים הרבים איתן מתמודדות אותן החברות", מסביר רועי סבג, עורך דין דיני עבודה, אשר משרדו מתמחה בליווי שוטף של חברות כוח אדם וקבלני ניקיון ושמירה.
מי מחויב להוציא רישיון כוח אדם או קבלן שירות בתחום הניקיון והשמירה?
"כל חברה שמעוניינת לפעול בתור קבלנית שירות בתחום הניקיון והשמירה או כחברת קבלן כוח אדם חייבת ברישיון מטעם זרוע העבודה לפי חוק העסקת עובדים על-ידי קבלני כוח אדם, התשנ”ו-1996".
מה הסנקציות לחברות שפועלות ללא רישיון מטעם משרד העבודה?
"חברה שפועלת כקבלן כוח אדם או כקבלן שירות בתחום הניקיון והשמירה ללא רישיון מטעם משרד העבודה חשופה לעיצומים כספיים בסך מאות אלפי ש”ח, לרבות פתיחה בהליכים פליליים", אמר עו"ד סבג. "נוכח זאת, ישנה חשיבות מרבית לליווי משפטי מעורך דין לדיני עבודה שיוודא כי המעסיק מקפיד על קיום הוראות החוק הרלוונטיות והנחיות משרד העבודה".
1 צפייה בגלריה
רועי סבג, משרד עורכי דין מתמחה בליווי חברות כוח אדם וקבלני שירות בתחום הניקיון, האבטחה והשמירה
רועי סבג, משרד עורכי דין מתמחה בליווי חברות כוח אדם וקבלני שירות בתחום הניקיון, האבטחה והשמירה
רועי סבג, משרד עורכי דין מתמחה בליווי חברות כוח אדם וקבלני שירות בתחום הניקיון, האבטחה והשמירה
(ניב קנטור)
מה התנאים לקבלת רישיון כוח אדם או שירות?
ישנם מספר תנאים מרכזיים, שמבקש הבקשה נדרש לקיים בכדי לעמוד בקריטריונים לקבלת הרישיון המיוחל. אחד התנאים עליהם מצביע עו"ד סבג הוא הערבות הבנקאית. "כדי לקבל רישיון כאמור, על המבקש למסור להפקיד ערבות בנקאית". תנאי נוסף עליו הצביע עורך דין רועי סבג הוא עריכת ראיון אישי ומקצועי בפני בוחנים מטעם משרד העבודה והרווחה.
"נציגי משרד העבודה יוצרים קשר עם מבקש הרישיון ויבצעו עמו תשאול וראיון. הכנה טובה מעורך דין הבקיא בתהליך מול משרד העבודה היא קריטית להצלחת התהליך", מסביר עו"ד סבג.
האם נדרש ניסיון ניהולי כדי להקים חברת כוח אדם, חברת ניקיון או חברת שמירה ואבטחה?
"עבור הקמת חברת כוח אדם, דרוש כי המעוניין בהקמה או המנהל מטעמו יהיה בעל שלוש שנות ניסיון בניהול כוח אדם או במתן שירות כוח אדם, ועבור מבקש רישיון קבלן שירותים, דרוש ניסיון עסקי או ניהולי לתקופה של שנה ומעלה מטעם מבקש הבקשה או מנהל מטעמו".
מה ההבדל בין חברת כוח אדם לבין חברת קבלן בתחום הניקיון או השמירה?
"חברת כוח האדם מספקת ללקוח פתרונות נקודתיים של כוח אדם, מעין ״כולבויניק״ היכול לשלוח ללקוח מזכירה, עובד מחשב, עובד ניקיון ומאבטח בעת ובעונה אחת. כלומר, קבלן כוח אדם מספק כוח אדם לצורך ביצוע עבודה המהווה חלק מהפעילות הרגילה של העסק. לדוגמה: קבלן כוח אדם המספק לחברת תיירות עובדת כממלאת מקומה של הפקידה שנעדרת מעבודתה לחופשת הלידה".
לעומת זאת, קבלן שירות מספק לעסקים באמצעות עובדיו שירותים בתחומי הניקיון, השמירה והאבטחה. במצב דברים זה, הסביר עו"ד סבג, הוא כי "הסיכום והתשלום הוא בגין השירות כולו ולא בגין עובד כזה או אחר. כלומר, חברות שירותים הן חברות המספקות שירות מוגמר ללקוח, והעבודה מתבצעת בחצרי הלקוח".
לסיכום, בחוזה לאספקת השירותים הנושא העיקרי של ההתקשרות הוא השירות, ואילו בחוזה לאספקת כוח אדם הנושא העיקרי של ההתקשרות הוא כוח האדם עצמו.
מה הצעד הראשון להקמת חברת כוח אדם או הקמת חברת שמירה ואבטחה וניקיון?
"כבר מתחילת הדרך חשוב לקבל ייעוץ וליווי משפטי מעורך דין דיני עבודה הבקיא בייצוג והקמת חברות כוח אדם וקבלני שירות. מדובר בתחום סבוך ומאתגר, אשר כל טעות במהלכו עלולה להביא לפסילת הבקשה".
רועי סבג, משרד עורכי דין מתמחה בליווי חברות כוח אדם וקבלני שירות בתחום הניקיון, האבטחה והשמירה.
טלפון: 04-625-0000
כתובת אתר האינטרנט: https://law-sabag.co.il

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות