סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

עו"ד אתי לוסקי: קונצנזוס בתחום המס

שנת 2023 הייתה השנה של עו"ד אתי לוסקי, מי שקודם לכן הייתה הבולדוזר של רשות המיסים, ומיסוי מקרקעין בפרט, עברה למגזר הפרטי לעשות חיל

אין הרבה עורכי דין בישראל שהופכים להיות קונצנזוס, אך יש עורכת דין אחת שיכולה להתגאות ברקורד המושלם הזה – אתי לוסקי.
במשך שנים צמחה ברשות המיסים. בתפקידה האחרון לוסקי הייתה אחראית על השאלטר של המשרד השני בגודלו במדינה בתחום מיסוי נדל"ן, כשניהלה את מחלקת השומה במיסוי מקרקעין נתניה. בתפקידה לוסקי ניהלה כ- 40 עובדים מפקחים רכזים ועובדי מערכת, טיפלה במאות תיקים מורכבים בתחום מיסוי נדל"ן, ליוותה את תיקי הרשות בוועדות ערר והופיעה במשך שנים בבתי משפט השונים בפני השופטת ויינשטיין השופט גורמן ובורנשטיין. בסל הזכויות שלה אין תיק אחד שניהלה ושהפסידה בו.
המקצועיות יוצאת הדופן שלה לא נעלמה מעיניהם של מקבלי ההחלטות ברשות המיסים, ומהר מאוד היא סומנה ככוכבת עולה. היא קודמה בקצב מהיר מאוד במונחים של רשות המיסים בחסות מנהליה ושי אהרונוביץ, מי שמשמש כיום כמנהל רשות המיסים. היא בת טיפוחיהם של אברהם סומך, מי שניהל את מיסוי מקרקעין תל אביב, חיפה, וחדרה ושימש בתפקידים בכירים ברשות, ושל רוני ברק מנהל מחלקת השומה בחיפה.
בשנת 2023 החליטה לפרוש מהרשות למגזר הפרטי. צעד אמיץ ללא ספק, "רציתי אתגר חדש ולהוכיח את עצמי גם מחוץ למעטפת שקיבלתי ברשות המיסים", היא הסבירה.
2 צפייה בגלריה
עו"ד אתי לוסקי: קונצנזוס בתחום המס
עו"ד אתי לוסקי: קונצנזוס בתחום המס
עו"ד אתי לוסקי
(ליאור לייבוביץ)
פרקטיקה מול ידע עצום
העובדה שבמשך שנים היא פעלה מתוך המערכת, מציבה את עו"ד אתי לוסקי עם ארגז כלים ייחודי וקלפים חזקים למשחק.
היא מכירה את המערכת מלפני ומלפנים וגם את הפרקליטות. הרזומה שצברה לאורך השנים הוביל אותה לימי עבודה קשוחים וארוכים בהם היא נעה על קו חיפה – מרכז, מקיימת ישיבות, מטפלת בשוטף בתיקים מול רשות המיסים מקיימת דיוני שומה מול הרשות, רק שהפעם היא עושה זאת מהצד השני.
היא מייצגת חברות בורסאיות, קבלנים, מנכ"לים ובעלי מניות, עורכי דין ורואי חשבון. כולם נעזרים בשירותיה כשהיא מתווה להם את הדרך להפחתת מס מקסימלית או ביטול מלא, ועד לחשיפות מס בסדר גודל של מיליוני שקלים עבור החברות הגדולות.
"הצורך הזה של החברה/של האדם הפרטי פוגש אותי בכל יום ובכל מקום. אם במכירת נכסים או מניות, בין אם מדובר בפרויקטים מורכבים שנדרשת בהם רגישות מול מערכי המס השונים, בפרויקטים של התחדשות עירונית הן מצד היזם והן מצד הדיירים. כאשר יש לשמר את התמורות שניתנות לדיירים תוך הפחתת מס מקסימלית ליזם, כך ששני הצדדים יהנו מכך. תכנון מס נכון מייצר סיטואציה בה התמורות לדיירים גדולים יותר, ועדיין קיים חיסכון במס ליזם בתשלומי מיסים.
זה פוגש אותי גם כאשר מדובר במכירה של דירת יוקרה או נחלה, בנייה עצמית או בעסקת תמורות. יש דרך מאוד ברורה איך ניתן וצריך לפעול כדי לחסוך בעלויות המס, ואת זה אני מניחה על השולחן מול הלקוחות שלי", עו"ד אתי לוסקי העניקה הצצה קטנה אל חלק מהפעילות שלה.
בנוסף, עו"ד אתי לוסקי מעורבת חזק בלשכת עורכי הדין, היא משמשת כיועצת לענייני מיסוי מקרקעין לפירמת BDO הידועה, מטפלת בתיקי פ"ש חקירות, אך היא לא הייתה מוכנה לפרט מעבר אלא שומרת על דיסקרטיות מלאה של לקוחותיה, כאשר שומרת על כספם תוך ניצול יתרונות מיסויים ונלחמת עבורם.
בתחום תחרותי, קשוח ורווי יצרים, עו"ד אתי לוסקי זוכה לא רק לציונים גבוהים על המקצועיות בה פועלת, אלא עובדי רשות וקולגות מכל עבר מרעיפים עליה מחמאות על היושרה והאישיות הכובשת שלה. מספרים עליה שהיא אנרג'ייזר חסרת תקנה ונטולת אגו. מי שמצד אחת רחוקה מלהיות פראיירית אלא לביאה אמיצה, אך באותה הנשימה היא תמיד תאמר את דעתה לטוב ולרע כזו ש מסמנת מטרה וכובשת. גם כשעבדה בשירות המדינה, לוסקי תמיד הייתה חריגה בנוף ולא עוד עובדת מדינה טיפוסית.
התנהלות הרשות – פועלים בשיתוף פעולה מלא לתקן ולשפר
לאחרונה עו"ד אתי לוסקי החליטה להגיש מספר בקשות לפי חוק חופש המידע, מנהלת עררים בבתי המשפט השונים, נלחמת עבור חבריה בלשכת עורכי הדין ונלחמת עבור לקוחותיה בשיטה הפרטיזנית שבה כל משרד לעיתים נוקט עמדה עצמאית.
ניתן להיתקל בזה בכל תיק בין אם בענייני שווי בעסקאות קומבינציה/התחדשות עירונית ובין אם בטיפול במכר מניות, בניכוי הוצאות בשומות ועד למטלות ציבוריות. לפי עמדתה של לוסקי, אותו תיק שהוגש על ידי שני מייצגים שונים תוצאות המס שלו שונות. התיקים הללו מגיעים אליה בסוף גם אם בגלגולים שניים בשלב השגה או בשלב ערר, השלב השלישי ואז מתוקנים. היא מספרת כי יש לא מעט מקרים בהם הגיעו אליה לאחר שכבר בוצעה תאונת מס והתיק כבר בשלבים מתקדמים ועתה צריך לתקן.
2 צפייה בגלריה
עו"ד אתי לוסקי
עו"ד אתי לוסקי
עו"ד אתי לוסקי: קונצנזוס בתחום המס
(ליאור לייבוביץ)
יש גם לא מעט סיטואציות שמגיעות אליה בהן תוצאות המס הן הזויות או בסיטואציות של שומות שיוצאות כלאחר יד. הבסיס לחוסר האחידות נובע בעיקר בהחלטות רוחביות שלא יוצאות והן אלו שמעכבות את המגזר העסקי והפרטי.
"אין ספק שהרשות צריכה לשים דגש על אחידות, פומביות (הבעת עמדה כתובה סדורה) ולמקצעה את ההון האנושי", היא מסבירה.
לצד הביקורת, עו"ד אתי לוסקי עובדת בשיתוף פעולה מלא עם הרשות, ומוסיפה להציף בעיות מול המחלקות השונות ופותרת בעיות לציבור. בין אם זה תיק שהיא מטפלת בו ובין אם לאו. לעמדתה יש אוזן קשבת ויש מי שנרתם לטפל ברשות.
מי שמכיר את אתי לוסקי יודע שיש לה נטייה להגן על המערכת מתוך תפיסת עולם של "בכל זאת מדובר בכספי ציבור", וכן מתוך זה שהעובדים יקרים מאוד לליבה.
זה בדיוק מה שהופך אותה לקונצנזוס.
על המשך הפעילות של עו"ד אתי לוסקי שווה להמשיך לעקוב. מי שסקרן ללמוד על חלק מפועלה, יכול למצוא אותה מרצה בקריה האקדמית אונו, מרצה בלשכת עו"ד וכן מטעם בורסי (הוצאה לאור)שם היא עושה זאת עבור הנפש וחדוות העשייה, ותוך כדי תנועה עוד מוצאת את הזמן לכתוב ספר במיסוי מקרקעין. מטרתו לגשר על הפערים של המגזר הציבורי והפרטי, הכנסותיו יועברו לאונקולוגית ילדים.

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות