סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

סוד לעמותות איך לבנות נוכחות שיווקית חזקה ב-2024

ארגונים חשובים רבים נסגרים בזה אחר זה בגלל חוסר תשומת לב למיתוג ושיווק נכונים של הפעילות. חברת טיק טק הוקמה אחרי ניסיון של שני עשורים בעולם העמותות, כדי לספק שירותים ייעודיים ולהעניק תשתית שיווקית יציבה הכוללת מיתוג נכון, נוכחות דיגיטלית, יחסי ציבור וגיוס תרומות

כמו דיאטות אחרי החגים וכמו פטריות אחרי הגשם, נפתחות בישראל עוד ועוד עמותות וארגוני חסד. על כל אתגר או מצוקה שעולים, מיד מתגייסים אנשי רוח ומקימים ארגונים שיספקו פתרון ומזור לבעיה. לבד מפרוץ מלחמת חרבות ברזל, הוקמו לא מעט ארגונים שמבקשים לענות על צרכים מהותיים, להקל מעל העם הסובל. גם כישראלים שרגילים להשתאות מול יוזמות וסיוע בלי סוף, קשה שלא להתרגש ממספר הארגונים, עמותות הצדקה, החסד, התמיכה והליווי שקיימים. ואין אחד מהם שמיותר. כל ארגון חסד נצרך, כל עמותה היא אוויר לנשימה עבור אלו שזקוקים לה, כל יוזמה היא ברוכה ונפלאה.
אבל - ארגונים ועמותות גם נסגרים בקצב מסחרר, נכשלים, והולכים הביתה.
כי למרות שהמערך של אותן עמותות מורכב ברובו ממתנדבים ומתנדבות - עלויות התפעול, התמיכה, והפעילויות שלהן מגיעות למספרים גבוהים במיוחד, כשאת עיקר התקצוב משיגות העמותות דווקא מהעם על ידי תרומות. כך יוצא שהאתגר הגדול ביותר שעומד בפני כל עמותה שרוצה להמשיך לפעול בהצלחה ולסייע לזקוקים לה - הוא גיוס תרומות. וליתר דיוק - בניית תשתית מיתוגית ופרסומית נכונה כך שיכירו את הפעילות המיוחדת, יתחברו לארגון באופן אישי וירצו לתרום לו ולהחזיק אותו.
2 צפייה בגלריה
המעטפת השיווקית המלאה לארגונים ולמוסדות
המעטפת השיווקית המלאה לארגונים ולמוסדות
המעטפת השיווקית המלאה לארגונים ומוסדות
(יח"צ)
ההתחלה פשוטה יותר. כל מנהל עמותה פונה אל בני המשפחה שלו והחברים הקרובים, מבקש מהם גם לפנות לחברים שלהם - ובונה כך תשתית התחלתית של קהל קטן שיודע על הארגון החדש שקם ויודע היכן הוא תורם. אבל איך מתקדמים מכאן? האם יש דרך להרחיב את פריסת המודעות לארגון או שנגזר גורלן של העמותות להישאר עם רשימת החברים המקורית והמצומצמת?
בדיוק כאן נכנסת לתמונה חברת ׳טיק טק׳, כשהמטרה בראשה היא בניית תשתית רחבה לעמותות והעמקת ציר ההיכרות עם הפעילות שלהן. עם מיתוג נכון, נוכחות רחבה מאד בכל רחבי האינטרנט ובניית מערך שיווק המכיל את כל המוצרים הנדרשים כדי להיות עמותה מוכרת ונוכחת בשנת 2024. אברהם הלחמי מנכ"ל החברה ושלמה היימן מנכ"ל שותף, מתמחים כל אחד מהם למעלה מעשור בתחום העמותות. יחד הם הקימו את ׳טיק טק׳, למדו מהטעויות הרבות של שיטות העבודה האחרות המצויות בקרב משרדי הפרסום, הפיקו את הלקחים הנכונים, דייקו את הצרכים של עמותה ובידלו אותם מצרכי החברות השונות במשק, והפכו בתוך פחות משנתיים לחברה המובילה והמצליחה בתחום, כשהדגל הוא מקצוענות שיא, אמינות, ניסיון בלי סוף, ומעל הכל - הצלחה כבירה במספרים.
ישבנו לשיחה עם המנכ"לים וביקשנו מהם לחלוק קצת סודות ממאחורי הקלעים של העבודה, מה לימד אותם הניסיון שלהם, ואיך הפכה חברה קטנה לספקית ענק המוכרת לכל עמותה וארגון.
בטיק טק יודעים מה העמותה שלך צריכה
"עמותות לא תמיד מצליחות להביא את עצמן למצב שהן ממוצבות בצורה נבונה מבחינת הנראות והפרויקטים שלהן, אז הן פונות לכל מיני כיוונים אצל בעלי מקצוע שונים," פותח הלחמי. "הרבה ארגונים מתחילים את החודש כבר בהוצאה קבועה של 8000 ש"ח ריטיינר למשרד פרסום, ובעצם לא מקבלים ממנו כמעט שום תמורה, פרט לעיצוב מודעה לבקשתו פה ושם. וזה מהסיבה הפשוטה, שלמשרד הפרסום אין את היעד הממוקד הנדרש בתחום העמותות. כשמנהלי העמותות האלה צריכים לטוס לחו"ל, הם יפנו לאיש מקצוע נוסף, בתוספת תשלום, ויבקשו ממנו ליצור חומרים באנגלית, מה שמשרד הפרסום לא מספק להם בצורה טובה. ברוב העמותות נדרשות פעולות ממש יום יומיות שמשרדי הפרסום פשוט לא יודעים איך לבצע בצורה טובה.
"פנה אליי מנהל עמותה שיש לו משרד פרסום כבר חמש שנים, ואמר לי: "אני טס שבוע הבא לסבב של פגישות עם תורמים גדולים. מה אני מראה להם? איך אני מציג את עצמי?" משרד הפרסום ברוב המקרים יגיד שהוא יפיק לו פרוספקט, אבל אני אומר לך שהתורם יעיף את הפרוספקט הזה לכל הרוחות, זה לא ידבר אליו בשום צורה, רק ירחיק אותו. צריך לדעת מאד טוב את המטריה, איך לפנות, למי לפנות, עם אילו חומרים לבוא. ועמותות נותנות פעם אחר פעם למי שלא אפה לחם אף פעם לאפות את הלחם שלהן".
2 צפייה בגלריה
סוד לעמותות איך לבנות נוכחות שיווקית חזקה ב-2024
סוד לעמותות איך לבנות נוכחות שיווקית חזקה ב-2024
סוד לעמותות איך לבנות נוכחות שיווקית חזקה ב-2024
(יח"צ)
ניסיון רב בניהול עמותות
ואם נשמע לכם שטיק טק הקימה משרד פרסום נוסף מאותו הסוג, הצוות שטיק טק הקימה וריכזה אינו מורכב בכלל מאנשי פרסום, אלא מאנשי מקצוע שונים מתחום העמותות. "בחברה נוספת שהקמנו, 'מיליונים', שעוסקת באופן ספציפי בגיוס כספים לעמותות וארגונים, אנחנו מעסיקים מעל 100 טלפניות במשרות מלאות יום יום ומאחוריהן מערך שלם של דיגיטל, איסוף לידים ופרסומות ברשתות," מספר שלמה היימן, "אנחנו נמצאים כל יום, כל היום, בממשק עם עמותות, ומבינים את הצרכים שלהן כמו שאף משרד אחר לא יכול להבין. כמות הלקוחות שיש לנו מהתחום הממוקד של העמותות מקנה לנו שעות כל כך רבות של עבודה מולן וצבירת ניסיון כל כך משמעותי, שאף משרד אחר שלא מתעסק עם זה מסביב לשעון לא יכול טכנית לצבור.
"היום, אחרי הניסיון שצברנו, אנחנו כבר יודעים לבד מה העמותה שמולנו צריכה. זו גם הבנה עמוקה מאד, גם ניסיון מאד משמעותי בפועל, וגם ובעיקר הצלחות מוכחות בלי סוף. אנחנו מגייסים כל כך הרבה כסף בכל יום עם האסטרטגיה שבנינו ופיתחנו, שהגענו לעמדה שאיפשרה לנו לפתוח חברה נוספת שלא תתמקד בגיוס כספים אלא בבנייה של כל התשתית הרחבה שכל עמותה צריכה. משם, רוב הארגונים כבר יוכלו לגייס כסף בעצמם. אנחנו גם מספקים מעטפת מלאה ותשתית יציבה בנושא של הפקות דינרים וכנסים להתרמות, שם הפער הוא פשוט עצום. דינר שמופק כמו שצריך מבחינה מיתוגית יכניס פי עשרות מדינה שעושה את זה לא מספיק טוב. אנחנו מדברים על פער של כמה אפסים בהכנסות".
להלחמי חשוב להבהיר: "לא באנו לבנות עוד משרד פרסום. בנינו חברה ממוקדת מאוד. מתוך כך, גם התמחורים שלנו ממוקדים לגמרי. אין אצלנו מושג של עמותה שמשלמת 10,000 ש"ח בחודש "בשביל כל מה שצריך". יש לנו חבילות מאד ספציפיות, שמספקות את המענה המדויק לכל עמותה וארגון, ותמורת תשלום מסוים לפי העניין אנחנו מספקים חבילה של מוצרים שאותם הלקוח צריך. לא ריטיינרים חודשיים, אלא תשלום תמורת מוצרים ספציפיים. כל לקוח אצלנו יודע בדיוק מה הוא מקבל תמורת כל שקל שהארגון שלו שילם. אם זה רילסים לאינסטגרם, סטטוסים לוואטסאפ, ניוזלטר שבועי או חודשי, סרטוני יו טיוב, מיתוג מחדש או אתר במקרה הצורך. עבור הפקה, כתיבה ועיצוב של ניוזלטר שבועי, לדוגמה, יספיק סכום של 2,500 ש"ח. סכום שמכסה את עצמו בקלות מהניוזלטר בעצמו.
מבחינתנו, כשאנשים גולשים בגוגל הם חייבים למצוא שם מידע נגיש ביותר וסופר עדכני על הלקוח שלנו, וכל ארגון צריך להיראות כמו ארגון רציני. כשהתורם התורן יעשה חיפוש, הוא ימצא בקלות את כל המידע שיצור את הרושם שלו על העמותה בתוך דקות".
ניסיון ביחסי ציבור ופרסום עמותות
"התמחות נוספת שפיתחנו בהקשר הזה," הם מרחיבים, "זה יחסי ציבור בכל העולם גם לעמותות קטנות או מגזריות. בתור התחלה, אנחנו מקפידים שעל כל אחד מהלקוחות שלנו יעלו 4-5 כתבות באנגלית, שיספקו בקלות תדמית מקצועית על הארגון. בהמשך, באופן שוטף וקבוע, טיק טק מייצאת החוצה את כל הפעילויות החדשות של כל עמותה שעובדת איתנו, ודואגת לעדכן את העולם בכל האמצעים הקיימים על כל דבר טוב שנעשה בעזרת העמותה. הפרסום הזה מעניק לעמותה תדמית יציבה ומבוססת, ומספק כל הזמן סיבות נוספות לתרום לה. בקצרה," מגדיר אברהם הלחמי, "הייתי אומר שאנחנו "משרד פרסום של 2024 לעמותות בלבד".
הלחמי, היימן וכל הצוות שאיתם ממוקד בעמותות, ובא עם ניסיון גדול בגיוסים ופרויקטים ארציים ועולמיים. "אנחנו יודעים למתג ארגונים מאפס, לייצר פרוספקטים, ספרים דיגיטליים, סרטונים קצביים על פי השפה המקובלת באינסטגרם וברשתות היום, ארט ברמה גבוהה. יש לנו אפטריסטיות, עורכות וידאו, בוני אתרים, וכותבי תוכן המתמחים באתרים, בניוזלטרים ואפילו בעלונים לבתי כנסת וכתבות פרופיל על רבנים".
השנה היא 2024 והיום יותר מתמיד צריכים מנהלי עמותות לדעת שמה שהיה פעם - כבר לא תופס. יש לעמותה שלכם צורך אדיר ואמיתי להיות נוכחים באינטרנט ובכל מקום, בצורה הכי מקצועית ומתוקתקת שיכולה להיות. עם הסרטונים הכי טובים, עם כמות הצפיות הכי גבוהה, עם המעורבות הכי פעילה של הקהל, ועם תשובות מוכנות לכל שאלה, כאלה שישכנעו את כל מי שנתקל בעמותה שלכם למה העולם לא יכול להתקיים בלעדיכם.
"אם אתם מבינים את כל זה ולא מצליחים לספק את התוצאות בעצמכם, הרשו לעצמכם להיעזר בנו," קורא הלחמי, "אם העבודה הזו שואבת מכם אנרגיות רבות ולא מוכיחה את עצמה כפי שהייתם רוצים - תפילו את זה עלינו. אנחנו כל כך מנוסים, שבשבילנו זה קל. עמותות הן הלחם והחלב שלנו. כנסו לטיק טק וקבעו איתנו פגישת אסטרטגיה, ומשם כבר נתקדם יחד ונבנה פנים שיווקיות חזקות ובלתי מנוצחות לארגון שלכם".

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות