סגור

גונג הישראלית גייסה לפי שווי של 7.2 מיליארד דולר; "יכולים להגיע גם ל-100 מיליארד"

החברה, שמפתחת בינה עסקית עבור אנשי מכירות, גייסה 250 מיליון דולר בסבב גיוס E. עד כה היא גייסה 584 מיליון דולר והיא חברת ההייטק הפרטית עם השווי הגבוה ביותר אי פעם בישראל. המנכ"ל עמית בן דב: "יש לנו מזומנים שמאפשרים לנו לשרוד 40 שנה, אין הרבה חברות שיכולות לרכוש אותנו"


חברת גונג (Gong), שמפתחת בינה עסקית עבור אנשי מכירות, גייסה 250 מיליון דולר בסבב גיוס E בהובלת חברת ההשקעות פרנקלין טמפלטון (Franklin Templeton), לפי שווי של 7.25 מיליארד דולר, אחרי הכסף. החברה שהוקמה בשנת 2015 גייסה עד היום 584 מיליון דולר. הגיוס הנוכחי הופך אותה לחברה ההייטק הפרטית בעלת השווי הגבוה ביותר אי פעם.
בסבב הנוכחי השתתפו משקיעים קיימים וביניהם Coatue, Salesforce Ventures, Sequoia, Thrive Capital ו-Tiger Capital. פרנקלין טמפלטון היא חברת השקעות גלובלית שנוסדה בניו יורק בשנת 1947 ומנהלת כיום נכסים בהיקף של 1.5 טריליון דולר. אחד מבעלי המניות הגדולים בחברה ואחד המשקיעים הראשונים בה הוא שלמה קרמר.
באוגוסט האחרון גייסה החברה 200 מיליון דולר לפי שווי של 2.2 מיליארד דולר וכבר אז ציין מנכ"ל החברה ואחד ממייסדיה, עמית בן דב, שהחברה לא נזקקה לכסף בשלב ההוא ואפילו לא נגעה בכספי הגיוסים הקודמים.
"חשבתי שאפשר להגיע גם ל-100 מיליארד דולר"
קצב הצמיחה של החברה הואץ משמעותית בעשרת החודשים האחרונים ועל פי הערכה המכירות של החברה עומדות על קצב של 100 מיליון דולר בשנה.
2 צפייה בגלריה
עמית בן דב מנכל גונג
עמית בן דב מנכל גונג
עמית בן דב, מנכ"ל גונג ואחד ממייסדיה
(צילום: עמית שעל)
לדברי בן דב, "לא נגענו בכסף האחרון ששוכב בבנק ולא נגענו גם בסיבוב שלפניו שעמד על 60 מיליון דולר. רק עכשיו בחודש האחרון התחלנו לגעת בכסף הזה. היה הרבה ביקוש לחברה ויש הרבה שרצים אחרינו" לדבריו הסיבה לגיוס היתה "הצעה טובה".
"השווי לא מטורף, הוא אפילו הגיוני", אומר המנכ"ל. "קצב המכירות שלנו גדל ויש לנו עסקאות מאוד גדולות עם כמה מהחברות הכי גדולות בעולם. ההערכה היא במכפילים גדולים אבל גם הביצועים של החברה נמצאים שם".
שווי החברה אינו מפחיד את בן דב שאומר לכלכליסט כי"גונג יכולה להגיע להרבה יותר מ-20 מיליארד דולר, אבל חובת ההוכחה עלינו. אנחנו לא בדרך להנפקה בחודשים הקרובים. המחשבה שלנו תמיד היתה על משהו גדול, על חברה של מיליארדים. חשבתי שאפשר להגיע גם ל-100 מיליארד דולר בתוך 6 שנים, אין לי שום ספק שזה אפשרי".
"יש לנו מזומנים שמאפשרים לנו לשרוד 40 שנה"
התוכנה של גונג לוכדת באופן אוטומטי את כל האינטראקציות של החברה עם לקוחותיה - דרך דואר אלקטרוני, שיחות ועידה, שיחות טלפון ועוד - תוך צמצום הסיכון הכרוך בנתונים חסרים. בשלב הבא גונג עושה שימוש בטכנולוגיית בינה מלאכותית הרשומה כפטנט כדי להבין בדיוק מה נאמר באינטראקציות הללו עם הלקוחות.
2 צפייה בגלריה
ועידת MIND THE DATA הזוכים במקום הראשון בתחרות הסטארטפים חברת גונג gong.il
ועידת MIND THE DATA הזוכים במקום הראשון בתחרות הסטארטפים חברת גונג gong.il
ועידת MIND THE DATA של כלכליסט בה זכתה גונג ב-2018 במקום הראשון בתחרות הסטארט-אפים
(צילום: צביקה טישלר)
הדבר מסייע לחברות לחשוף דפוסים ומגמות בנתונים, המניבים תובנות שעשויות להגדיל מכירות, לצמצם נטישת לקוחות ולהגדיל נתח שוק. "יש המון לקוחות שאומרים שהמערכת שלנו יוצרת להם ערך משמעותי הרבה יותר מאשר מערכות ה-CRM (מערכת ניהול קשרי לקוחות). יש לנו 2,000 לקוחות. חלק מהחברות הכי גדולות בעולם עובדות עם המערכת שלנו", אומר בן דב.
כמו בהרבה גיוסים בתעשייה בשנה האחרונה, גם בן דב מציין שהוא מקבל כל הזמן פניות ממשקיעים: "יש תחרות בין המשקיעים והיה רישום יתר. יכולנו לגייס יותר אבל לא חיפשנו להוסיף עוד דילול לחברה. זה סכום שמאפשר לנו לעשות הרבה דברים. אנחנו ממשיכים לגדול בקצב מכירות משמעותי ומכפילים את מספר העובדים. גם נוציא עוד מוצרים שיהיו יותר גדולים ממה שעשינו עד היום".
עם זאת מנכ"ל גונג יודע שלמרות השווי הגבוה והגיוסים הרבים הנפילה בתעשייה יכולה עוד להגיע."הייתי בסביבה ב-2000 וב-2008 ומתישהו השוק גם נופל וגם השווי יורד. אנחנו מאמינים שחברות אמיתיות מתקיימות לטווח ארוך ויש לנו מספיק מזומנים שמאפשרים לנו לשרוד 40 שנה. אין הרבה חברות שיכולות לרכוש אותנו היום ואני לא חושב שזה הגיוני שמישהו ירצה לרכוש אותנו כרגע".
בשונה מחברות אחרות שמשתמשות בכספי הגיוסים לרכישות משמעותיות, בן דב אינו חושב שזו דרכה של גונג. "עשינו שתי רכישות ואנחנו לא קונים הכנסות אלא רוכשים מוצרים, טכנולוגיה ועובדים. יש לנו יכולת לשכור מפתחים ומפתחות אבל לא גייסנו את הכסף לרכוש חברות".
בן דב מאמין שהגיוס הנוכחי הוא האחרון בטווח הנראה לעין: "כבר אמרתי שננוח מגיוסים וזה קרה, אבל אין לנו שום כוונה לגייס כסף. יכולנו לסרב להצעות והחלטנו שזה כן הגיוני אבל אין תוכניות נוספות".
ראיין ביגס, שותף בחברת ההשקעות Franklin Templeton מסר כי "חברות רבות הכירו בערך הברור של פלטפורמת הבינה העסקית של גונג לאנשי מכירות מרגע שחוו אותה. אנו מאמינים שמוצר זה הפך לצורך בסיסי עבור מקצוענים שחותרים להגדיל מכירות תוך התבססות על צרכים אמיתיים של לקוחותיהם".
Gong הוקמה במשותף על ידי בן דב ואילון רשף, סמנכ"ל המוצר בחברה. היא מעסיקה 550 עובדים בישראל ובארה"ב, מתוכם 170 ברמת גן. עד סוף 2021 מתכננת החברה להכפיל את מצבת העובדים שלה ולהגיע לכ-300 עובדים בישראל ולכ-1,000 בסה"כ בעולם. בדצמבר 2018 החברה זכתה במקום הראשון בתחרות הסטארט-אפ המבטיח מעולמות הביג דאטה וה-AI של כלכליסט ומיקרוסופט.
בין לקוחותיה ניתן לציין את Autodesk, Hubspot, LinkedIn, Outreach, PayPal, Shopify, Slack, Twilio, Zillow, Zoominfo.
על פי חברת המחקר גרטנר "עד שנת 2025 60% מהחברות המוכרות לעסקים (B2B) יעברו הסבה ממכירות המבוססות על ניסיון ותחושות למכירות המבוססות על נתונים, תוך מיזוג תהליכי המכירות, אפליקציות המכירות, נתוני המכירות וניתוח המכירות לתהליך תפעולי אחד", בנוסף מציין הדו"ח כי "עד שנת 2025 80% מאינטראקציות מכירות ה-B2B בין ספקים לקונים יתבצעו בערוצים דיגיטליים".