סגור

חברת Bringg גייסה 100 מיליון דולר לפי שווי של יוניקורן

ברינגג מפתחת פתרונות טכנולוגיים לניהול מערכי שילוח ולוגיסטיקה מורכבים עבור שוק הקמעונאות, המזון והלוגיסטיקה. המנכ"ל לכלכליסט: "הגיוס הבא יהיה הנפקה או ספאק"


חברת ברינגג (Bringg) גייסה 100 מיליון דולר בסבב E בהובלת Insight Partners, לפי שווי שווי של מיליארד דולר אחרי הכסף.
בגיוס השתתפו משקיעים קיימים: Cambridge Capital, GLP, Harlap, Next 47, Pereg Ventures, Salesforce Ventures, Viola Growth.
הגיוס לא כלל מרכיב של סקנדרי (רכישת בעלי מניות קיימים בחברה), ולדברי מנכ"ל Bringg גיא בלוך, החברה תשקול בעתיד לעשות סבב כזה.
ברינגג מפתחת פתרונות טכנולוגיים לניהול מערכי שילוח ולוגיסטיקה מורכבים, עבור שוק הקמעונאות, המזון והלוגיסטיקה.
שוק ניהול הלוגיסטיקה והמשלוחים חווה ב-18 החודשים האחרונים שינוי גורף עקב מגפת הקורונה, ולאור העלייה המשמעותית במסחר האלקטרוני ברחבי העולם. עקב כך, נרשם ביקוש שיא לפלטפורמת ברינגג ומספר הלקוחות החדשים צמח ב-180% לעומת אשתקד.
1 צפייה בגלריה
גיא בלוך
גיא בלוך
גיא בלוך, מנכ"ל Bringg
(צילום: ג'ואל שטראוס)
"ברור לנו שברינגג בונה דבר ייחודי, ואנו נרגשים לחבור אליה בעת שהיא מציגה שינויים מרחיקי לכת עבור קמעונאים ושותפים לוגיסטיים", מסר ג'ף הורינג, מייסד משותף ומנהל אינסייט פרטנרס (Insight Partners). "הניסיון העשיר והרשימה הגדלה של לקוחות מהשורה הראשונה נוטעים בנו ביטחון שברינגג תמשיך לסלול את דרכה כמובילת השוק בתחומה".
ברינגג מעסיקה כיום 200 עובדים, 120 בישראל ו-80 בארה"ב, בריטניה וברזיל. בתחילת הקורונה פיטרה החברה עשרות עובדים, ובלוך מסביר שהחברה נאלצה להיערך בתחילת המשבר. "היתה הבנה של מה הולך לקרות אצלנו. קיימנו הרבה פגישות בקרב הבכירים, העברנו עובדים בין הקבוצות וגם נפרדנו מעובדים מסוימים והעברנו משקל לקבוצות אחרות", אמר בלוך, אבל ציין שהשנה גייסה החברה 90 עובדים חדשים ובכוונתה להגיע ל-300 עובדים השנה ול-500 בשנה הבאה.
ברינגג נוסדה בשנת 2013 על ידי ליאור שיאון (CTO), שעדיין פעיל בחברה, ורענן כהן ששימש כמנכ"ל החברה. בשנת 2018 הצטרף בלוך ומונה למנכ"ל.
הטכנולוגיה שברינגג מפתחת מספקת לחברות עסקיות את היכולת להתגבר על אתגרים ומורכבויות לוגיסטיות בכל שלבי תהליך השילוח, ובכך מאפשרת למגוון חברות בארה״ב, אירופה ודרום אמריקה לספק יותר מוצרים באופן שמותאם יותר לחוויית הקנייה המתחדשת. בין לקוחות החברה: וולמארט, מקדונלד'ס, קוקה-קולה ו-KFC.
"הגיוס הבא יהיה הנפקה או ספאק"
בשיחה עם "כלכליסט" מספר בלוך, כי "השווי הגבוה הוא תוצאה של פריחת השוק שלנו שנמצא בהתפוצצות. בחודשיים הראשונים של המגפה העולם היה בשוק טוטאלי. אצל רבים התקבלה הבנה מאוד מהירה שחייבים לעבור לאונליין. בהתחלה ראינו את זה אצל הלקוחות שלנו שגדלו באופן מיידי בפעילות שלהם ואז הגיע גל של לקוחות חדשים, כולם רצו גישה ללוגיסטיקה ומהר מאוד ראינו גל של משקיעים שמבינים שאי-קומרס מתפוצץ בעיקר לחברות כמונו שמטפלות בלאסט מייל שהוא החיבור בין הברנד ללקוחות.
"בחרנו באינסייט כי הם היו השותף הנכון. אנחנו חברה בצמיחה מאוד מהירה. יש להם הרבה השקעות בתחום שלנו וחיבור לשחקנים חשובים. יש להם חטיבה שלמה שעוזרת לפורטפוליו לבנות חברה, יש שם כל המומחים הטובים בעולם שעוזרים לתמוך בחברה ובגדילה שלה.
"אנחנו יודעים שאף שהעולם מתחיל לחזור לנורמליות, לא תהיה חזרה למצב הקודם. כולם יודעים שכיום ערוץ האונליין פעיל בדיוק ואולי אף יותר מהאופליין. אני חשבתי שכל זה לא יקרה לפני 2025 ולפתע זה קרה בתוך חצי שנה. גם הגיוס הזה ומה שנעשה בעתיד נועדו לממש את החזון שלנו. הגיוס הוא לרכישות ומיזוגים בשוק ויש הרבה הזדמנויות בשוק. חלק נבנה לבד, חלק רוצה שותפויות וחלק נעשה קניות וזו מטרת הסיבוב. לא עשינו זאת כי אין לנו כסף בבנק, עשינו זאת כדי להיות במוד של רכישות. הגיוס הבא יהיה הנפקה או ספאק. בנינו בשנה האחרונה הנהלה מאוד חזקה שיכולה לקחת אותנו קדימה".