סגור

אחרי אפל: ספוטיפיי תאפשר ליוצרים לגבות כסף על פודקאסטים

פלטפורמת המנויים בתשלום של החברה הושקה בארה"ב ובכוונת ספוטיפיי להרחיב את השירות למדינות נוספות. החל מ-2023 תגבה החברה עמלה של 5% מהיוצרים. בשבוע שעבר השיקה אפל שירות דומה


ספוטיפיי השיקה היום פלטפורמת מנויים בתשלום עבור פודקאסטרים בארה"ב, ומתכננת להרחיב זאת לאזורים נוספים בעולם בחודשים הקרובים, זאת שבוע לאחר שאפל השיקה שירות דומה.


מוציאים לאור של פודקאסטים יוכלו לסמן פרקים כנגישים למשתמשים בתשלום בלבד, ולפרסם אותם בספוטיפיי ופלטפורמות נוספות, כך אמרה החברה.
ספוטיפיי, חברת שירות המוזיקה בתשלום המובילה בעולם, אמרה שלא תגבה עמלה מיוצרי פודקאסטים בשנתיים הקרובות, ומתכננת לגבות מהם עמלה של 5% החל משנת 2023.
חנויות מקוונות כמו אפל סטור גובות בדרך כלל עמלה מיוצרים על רכישות שמבוצעות בהן. ספוטיפיי הגישה לפני שנתיים תלונה לאיחוד האירופי בטענה שהעמלות שגובה אפל על המכירות שמתבצעות בחנותה המקוונת מציבות אתגר לא הוגן בפני יריבותיה.

1 צפייה בגלריה
ספוטיפיי אפליקציה מוזיקה
ספוטיפיי אפליקציה מוזיקה
ספוטיפיי
(צילום: גטי אימג'ס)

אפל מתחרה עם ספוטיפיי בתחום מוזיקת הסטרימינג, וחשפה מוקדם יותר החודש פלטפורמת סטרימינג למנויים שעולה 19.99 דולר לחודש, ומספקת ליוצרים את הכלים להם הם זקוקים כדי להציע מנויים לפודקאסטים שלהם. ספוטיפיי בחרה 12 יוצרי פודקאסטים עצמאיים שיפרסמו תוכן בונוס למנויים בלבד בערוצי הפודקאסטים הקיימים שלה, ותרחיב את התוכנית הזאת ליוצרים נוספים בחודשים הקרובים.
הרדיו הציבורי הלאומי יפרסם חמישה פודקאסטים ללא פרסומות למנויים בתשלום החל מה-4 במאי, כולל "How I built This with Guy Raz" ו-"Planet Money". ספוטיפיי עיבתה את תחום הפודקאסטים שלה באמצעות השקעה של יותר ממיליארד דולר ברכישת רשתות הפודקאסטים Gimlet ו-Anchor, וחברת הפרסום בפודקאסטים Megaphone. כלי המנויים החדש נבנה באמצעות הפלטפורמה של אנקור. החברה השוודית בוחנת גם מערכת שבה יוצרים בפלטפורמות אחרות עם קהלי מנויים קיימים יוכלו למכור תוכן גם באמצעות ספוטיפיי.