סגור
דורון בסר ממייסדי אניויז'ן מדיקל ENvizion Medical
דורון בסר מנכ"ל אנוויז'ן מדיקל (צילום: יחצ)

מודל חדש בחדלות פירעון: אנוויז'ן מדיקל מחפשת משקיע במסגרת הליכי גישור

החברה, שפועלת בתחום ההזנה התוך-גופית, הגיעה לחדלות פרעון אחרי שנכנסה לבורסה לפי שווי 109 מיליון שקל ונפלה לשווי 4 מיליון שקל; פנתה בבקשה לתת בעניינה צו לפתיחת הליכים, אך ביהמ"ש קבע שניתן לגייס משקיע ולשקם את החברה בלי צו שכזה, והפנה את הצדדים להליך גישור

אנוויז'ן מדיקל פנתה בתחילת חודש פברואר השנה לבית המשפט המחוזי בתל אביב יפו בבקשה למתן צו לפתיחת הליכים. זאת לאחר שהחברה שהגיעה לבורסה לפני שנתיים וחצי בשווי 109 מיליון שקל, וירדה לשווי 4 מיליון שקל בלבד בינואר כשלא הצליחה לגייס כספים להמשך מימון פעילותה.
החברה, שאותה מנהל ד"ר דורון בסר, פועלת בתחום ההזנה התוך-גופית. החברה השקיעה עשרות מיליוני דולר בפיתוח מוצר, בעל חיישנים, שמאפשר לבצע את הליך ההזנה (באמצעות זונדה) תוך הקטנה משמעותית של הסיכון של פגיעה במטופל. המוצר שפיתחה החברה כבר נמכר בעשרות בתי חולים בארה"ב והוא מצוי לפני פריצת הדרך שתאפשר לחברה להכניס ממנו הכנסות מהותיות ורווחיים מתאימים.
בשלב זה הכנסות החברה עומדות על מעל מיליון דולר בשנה, אך הוצאותיה גבוהות יותר והכספים שגייסה אזלו, כך שהיא נדרשת להשקעה מהותית נוספת.
על רקע זה פנתה החברה לבית המשפט. בסוף הדיון הראשון שנערך בעניינה של החברה ונוכח דברים שנאמרו מצד משקיעים, שנכחו באולם, העריכה השופטת לושי עבודי שהחברה לאו דווקא סיימה את דרכה ובחרה להפנות את הצדדים לגישור.
הצדדים ובראשם החברה, המיוצגת על ידי פרופ' דוד האן, מי שכיהן בתור הכונס הרשמי, ועל ידי עו"ד שי מארק, ממשרד גולדפרב, גרוס, זליגמן, פנו לגישור בפני עו"ד רענן קליר, ממשרד ארדינסט, בן נתן טולידאנו ושות'.
ממכתב המגשר אותו הגישה החברה לבית המשפט בשבוע שעבר, עולה כי המגשר המליץ לצדדים, לאחר שבוע אינטנסיבי של פגישות ושיחות גישור עם הגורמים הרלבנטיים, לקדם הסדר נושים, על סמך השקעה של כסף חדש, שיבצעו משקיעים בחברה, כאשר לנושים יוצע להמיר את החוב שלהם למניות. בדרך זו יגדל ההון העצמי של החברה והיא תוכל להשתקם, להמשיך בפיתוח המוצר, להגדיל את מכירותיה ולשגשג, אם תגשים את תוכניותיה העסקית.
1 צפייה בגלריה
עו"ד רענן קליר
עו"ד רענן קליר
עו"ד רענן קליר
(צילום: אייל טואג)
דירקטוריון החברה קיבל את המלצת המגשר ולאחר שבית המשפט העניק לחברה שהות על סמך המלצת המגשר, החליט לפנות לאיתור השקעה על בסיס הסדר הנושים שהוצע.
האפשרות של חברה ושל הצדדים הקשורים בה כולל משקיעים, נושים, בעלי מניות ועוד, לפנות במקרה של חדלות פירעון להליך גישור, היא חדשנית ועשויה להיות מועילה לכל הצדדים. מתן צו פתיחת הליכים ומינוי נאמן לחברה הן פעולות שעלולות להזיק, והליך גישור עשוי להביא לתוצאות ללא גרימת נזק שכזה. לפיכך, האפשרות לגייס משקיע בחסות הליך הגישור יכולה להתברר כאפשרות מועדפת על ידי תאגידים שהגיעו לחדלות פירעון או מצויים בסכנה שכזו. נראה שבחודשים הקרובים יבחנו גם חברות אחרות, שמצויות בקשיים, אפשרות זו לגישור בעת חדלות פירעון.