סגור
פרקליטות מחוז ת"א
פרקליטות מחוז ת"א. תקופת צינון לעורכי דין מהפרקליטות?

הצעת חוק: צינון של 3 שנים לפרקליטים בפרקליטות המדינה בטרם מינויים לשופטים

על פי הצעת החוק של ח"כ חנוך מילביצקי, היא נועדה "להגברת אמון הציבור במערכת המשפט ומניעת הטיית משפט ולו למראית עין, וכן בכדי לגוון את הניסיון המקצועי של שופטים ורשמים"

תקופת צינון של 3 שנים ממועד הפרישה של פרקליטים בפרקליטות המדינה תונהג בטרם מינויים לשופטים, כך מציע ח"כ חנוך מילביצקי (ליכוד) בהצעת חוק שהניח היום (יום ב') על שולחן הכנסת. הצעת החוק נועדה ל"צנן" תובעים בפרקליטות המדינה בטרם מינויים לשופטים. הצעת החוק אם תחוקק לא תחול בנוסח שהוגש על פרקליט המדינה שי ניצן שפרש בסוף 2019 מתפקידו.
מלביצקי ציין כי "הצעת החוק נועדה לקבוע תקופת צינון של שלוש שנים בין תום תקופת כהונתם של פרקליטים המייצגים את המדינה כתובעים בכל תפקיד או בכל רשות אכיפת חוק אחרת, לבין מינויים לשופטים או רשמים בבתי משפט שלום ומחוזי".
על פי נוסח ההצעה, "יש חשש כי לשופטים המגיעים משורות הפרקליטות יש הטיה לטובת התביעה בשל הניסיון המקדים שלהם במסגרת עבודתם בשירות המדינה. מפאת כוחם הרב של שופטים ורשמים שביכולתם לחרוץ גורלות של בני אדם, בפרט כשמדובר בהליכים פליליים, יש הצדקה לקבוע תקופת צינון כאמור, על מנת שאותו פרקליט יתנסה בעבודה אחרת בטרם יתמנה לשופט.
"תקופה צינון זו תאפשר התנתקות מנקודת המבט שאפיינה את התפקיד הקודם של מי שמתמנה לשופט, ותאפשר לשופט לכהן באופן מקצועי ואובייקטיבי יותר, ללא הטיה אינטואיטיבית לטובת המדינה בהליך. לטובת הגברת אמון הציבור במערכת המשפט ומניעת הטיית משפט ולו למראית עין, וכן בכדי לגוון את הניסיון המקצועי של שופטים ורשמים, מוצע לקבוע תקופת צינון".