סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

10 - דוגמאות לנזקים שחולדות ועכברים גורמים לבית

חולדות ועכברים הם חלק מהמזיקים היותר בעייתיים בבתים. לא משנה אם מדובר בעכבר או חולדה, שניהם ממשפחת המכרסמים והם מגיעים אל הבית שלכם כדי להפוך לדיירי קבע שיש להם מים, אוכל ומקום מסתור נהדר להתרבות בו.

נכון, ניתן כיום לרכוש עכברים וחולדות מחמד בחנות חיות ובכלוב מתאים, אך כשהם נכנסים אליכם הביתה לאחר שביקרו בביוב הקרוב, לא מדובר בחיית מחמד, אלא במזיק בעייתי מאוד בתוך הבית. בכתבה הבאה נציין 10 דוגמאות לנזקים שחולדות ועכברים גורמים בשהייתם בתוך הבית.
(הרחקת חולדות מחצר-הלוכד)

1. פיזור הפרשות המעבירות מחלות
אחת הבעיות הכי גדולות של עכברים וחולדות היא פיזור הפרשות הכוללות שתן וצואה בכל רחבי הבית ובמיוחד באזורים שהם נמצאים בהם. מעבר לבעיה האסתטית של פיזור ההפרשות בבית, חשוב לדעת שדרך ההפרשות שלהם מועברות מחלות קשות מאוד. בעת זיהוי של צואה או שתן של מכרסם יש להתקשר אל לוכד עכברים.
כדי לדעת איך לזהות קקי של עכבר או חולדה, עליכם לדעת כי מדובר בגללים בגוון חום כהה. הצואה של העכבר מגיעה לגודל של אפונת גינה והצואה של החולדות נראית אותו דבר, רק קצת יותר גדולה ומגיעה לגודל של שעועית לבנה.
2. כרסום מזונות במטבח
אחת הסיבות העיקריות שנכנסו אליכם מכרסמים טמונה בעובדה שיש אצלכם אוכל זמין. אם השארתם אוכל על השולחן במטבח, בסלון או על השיש ויש אצלכם מכרסמים, דעו שככל הנראה הם יצאו בלילה כדי לאכול וסביר להניח שתמצאו את סימני הכרסום בבוקר.
3. כרסום חוטי חשמל
בכל בית יש חוטי חשמל ואחד הדברים שעכברים ובמיוחד חולדות מאוד אוהבים הוא לכרסם את חוטי החשמל. מעבר לזה שמדובר בסיכון מהסיבה שהכרסום חושף את חלקי המתכת של חוט החשמל וניתן להתחשמל, פעמים רבות בעקבות הכרסום נוצר גם קצר חשמלי. אם גיליתם סימני כרסום על חוטי חשמל, הזמינו חשמלאי באופן דחוף וגם הדברת חולדות.
4. העברת מחלות באמצעות נשיכה
עכברים וחולדות מכרסמים וגם נושכים ושורטים. בשריטה ובמיוחד בנשיכה עשויות לעבור אל האדם שננשך מגוון מחלות, בניהן: נטאוירוס שמועברת על ידי טיפות רוק, מחלת טיפוס המעיים ועוד. הדברת עכברים וחולדות בבית היא חשובה ואף הכרחית כי היא מונעת התפשטות של מחלות מסוכנות היוצרות בעיות במערכת הנשימה והמעיים של האדם.
5. חורים ומחילות בארונות וקירות
עכברים וחולדות נכנסים לבית דרך מחילות או דלתות וחלונות שנפתחו והם חמקו מתוכם אל פנים הבית. כשהם מגיעים אל הבית, הם מחפשים עוד מקומות שיש בהם חור קטן או מחילה קטנה והם מגדילים אותם ויוצרים באמצעותם מקום מסתור. פעמים רבות עכברים וחולדות אוהבים להסתתר בחורים שהם יצרו בתוך ארונות המטבח למשל, כך הם קרובים לכל האזורים שיש בהם אוכל. הדברת עכברים בחצר תתמקד בחיפוש אחר המחילות הללו כדי להציב לידם מלכודות.
6. הריסה של ספות ומזרונים
ספות, מזרונים ומוצרי טקסטיל כמו וילונות, הם פריטים שעכברים וחולדות מאוד אוהבים לכרסם ולשרוט. אם יש לכם סימנים כאלו, כנראה שמצויים אצלכם מכרסמים ואם לא תבצעו לכידה או הדברה, ההרס רק ילך ויחמיר.
7. העברת חיידקי סלמונלה
חולדות ועכברים מסתובבים במקומות מעופשים כמו הביוב והן מביאות איתן את חיידקי הסלמונלה המופרשים דרך הצואה. במידה ונגעתם בטעות בצואה נגועה, אתם עלולים להידבק בחיידק הנוראי הזה, אשר גורם למחלת מעיים קשה עד קשה מאוד.
8. הרס של רהיטים מעץ
כמו שחולדות ועכברים אוהבים להרוס טקסטיל, כך הן אוהבות להרוס באמצעות כרסום ושריטות רהיטים ובמיוחד כאלו שעשויים מעץ. ספריות, בסיס של מיטות, שולחן בסלון, שולחן אוכל וכדומה, הם פריטים שעשויים להיהרס על ידי המכרסמים האלו כאשר הם מצויים אצלכם בבית.
9. הרס של מכשירי חשמל גדולים
אחד הדברים שחולדות ועכברים מחפשים בבית שלכם הוא כוך חמים ונעים להיות בו. מכשירי חשמל גדולים כמו מקרר לדוגמא, פולטים בצד האחורי שלהם חום נעים ולכן פעמים רבות חולדות ועכברים אוהבים להסתתר במקומות אלו, להיכנס אל החלק של המאוורר או אל חלקים מסוימים בתוך מזגנים וליצור שם מחילות. כמובן שעם הזמן הם פשוט נפגעים ומתים בתוך המחילה ואתם תתחילו להריח בבית ריח של גווייה. מעבר לכך, כשיש גווייה של מכרסם בבית, נוצרים גם תולעים ולמעשה מדובר במפגע תברואתי המעביר מחלות.
10. שינוי מצב רוחם של בעלי החיים בבית
החולדות והעכברים הם בעיה קשה לא רק לאנשים שחיים בבית, אלא גם לחיות המחמד כמו החתולים או הכלבים שחשים בכניסה של המכרסמים ומצב רוחם משתנה והופך להיות דרוך. אם בעל החיים שלכם מאוד דרוך וממתין בפינה מסוימת בבית, דעו שככל הנראה יש בבית שלכם מכרסם שהוא ממתין ליציאתו מהמחילה.
להזמנת שירות חייגו: 055-9706-833
לערוץ היוטיוב שלנו כנסו: https://www.youtube.com/@user-yr4en1ol2c

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות