סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

פשיטת רגל הצעד שלך לחיים חדשים

בואו נהיה מדויקים יותר. עם כניסת חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי לתוקפו בשנת 2018, הליכי פשיטת רגל עברו שינוי קוסמטי ומעתה יקראו הליכי חדלות פירעון. השינוי שנערך במסגרת החוק החדש, משקף את התפיסה הרווחת בקרב החברה אשר שמה את אינטרס החייב כערך עליון בהליך כולו ושיקומו הפך למטרת על.

אמנם, הליכי חדלות פירעון אינם דבר אשר יש להקל בו ראש אך חייב אשר ישתף פעולה באופן מלא עם כל הגורמים המעורבים בהליך, יזכה בסופו של דבר לקבל צו הפטר ולסלק את כל החובות שעמדו לו ערב הגשת הבקשה למעט חובות ספציפיים אשר אינם נכללים בהליך כגון חוב מזונות. ההמלצה לכל חייב היא כי כאשר נקלעים להליכי חדלות פירעון לפנות תחילה לייעוץ משפטי של עורך דין פשיטת רגל על מנת שזה יוכל לסייע לו למקסם את ההליך המשפטי באופן הטוב ביותר.
1 צפייה בגלריה
תמונה של עו"ד עדי עקראוי
תמונה של עו"ד עדי עקראוי
תמונה של עו"ד עדי עקראוי
(יח"צ)
למה צפוי החייב במסגרת הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי וכיצד עליו להתנהג
בקשה לפתיחת הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי דורשת את אישורו של הנאמן על הליכי חדלות פירעון. לאחר אישור הנאמן יינתן לחייב צו לפתיחת הליכים ובמסגרתו תערך לו תוכנית לפירעון החובות שצבר לצד תוכנית לשיקום כלכלי.
תוכנית הפירעון כשמה כן היא, לפרוע את החובות שצבר כלפי הנושים. לנושים ישנם 6 חודשים להגיש תביעות חוב לממונה כאשר בסיום תקופה זו, ישערך הממונה את סך כל החובות ויקבע לחייב תוכנית תשלומים.
לצורך פירעון החובות ומיקסום ההליך, יכונסו נכסיו של החייב וימכרו במכירה פומבית לכל המרבה במחיר. הכספים אשר יתקבלו ממכירת נכסיו של החייב יכנסו לקופת הנשייה וממנה ידאג הממונה לפרוע את החובות שצבר לפי סדר דין קידמה.
לאחר כשנה וחצי לערך, יתקיים דיון בעניינו של החייב בבית המשפט או בלשכת הוצאה לפועל תלוי בגודל החוב ויוחלט האם להכריז על החייב כפושט רגל. הכרזה על החייב כפושט רגל תביא להטלת הגבלות שונות כגון עיכוב יציאה מהארץ וכו' אך תקרב את החייב צעד משמעותי אל עבר צו ההפטר והיציאה לחיים חדשים.
צו ההפטר הוא התחנה האחרונה בהליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי ויסייע לחייב לפתוח דף חדש בחייו
עם ההכרזה על החייב כפושט רגל, יבחן בית המשפט האם להעניק לו צו הפטר לאלתר או צו הפטר מותנה. בדרך כלל, צו הפטר לאלתר יינתן לחייב אשר בנסיבות העניין אין כל טעם בהמשך הליכי השיקום כגון חייב החולה במחלה סופנית או חייב אשר הסובל מנכות.
הפטר לאלתר יקנה לחייב בו במקום פטור מלא מכל החובות שצבר ערב הגשת הבקשה למעט החובות אשר אינם יכולים להיכנס תחת חסותו של חוק חדלות פירעון. צו ההפטר למעשה יעניק לחייב הגנה מפני כל חוב אשר יידרש כך שבאופן זה יוכל החייב לפתוח דף חדש בחייו נטול חובות ונושים.
צו הפטר מותנה פירשו כי על החייב להמשיך לעמוד בכל התוכניות אשר נקבעו בעניינו במסגרת צו התשלומים או תוכנית השיקום על סיומם. רק כאשר ישלים החייב בהצלחה את כל התוכניות שנקבעו בעניינו יוכל לקבל צו הפטר ולהנות מההגנות אשר הוא מספק.
היתרונות הקיימים בהליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי בהשוואה להליכים משפטיים אחרים אשר נועדו למחיקת חובות
ראשית, חשוב לחדד ולהדגיש כי לא קיים הליך המוחק חובות. כל הליך משפטי אשר חייב יבחר בו לסילוק חובותיו טומן בחובו צעדים כאלה ואחרים אשר על החייב לנקוט על מנת שיוכל לחזור למסלול החיים התקין. בהליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי, היתרון העצום הקיים בו בפרט לאור חקיקת החוק החדש הינו השמת שיקום החייב בראש סדר העדיפויות.
מתוך רצון ליצור חברה מתוקנת ובריאה, הבין המחוקק כי להליך שיקום החייב משמעות רבה בהליך פשיטת רגל ומשכך יש לפעול לשיקומו תוך מתן תמריץ אשר ידרבן אותו לשוב לדרך המוטב. אמנם במסגרת ההליך המשפטי צפוי החייב ובני משפחתו להגבלות וקשיים אך כאשר מדובר בחובות כספיים גדולים אין ספק כי לחייב זה חדלות פירעון הוא הצעד המתבקש.
חייב אשר יתמיד בהליכי חדלות פירעון וישתף פעולה עם הגורמים המעורבים בהליך יזכה בסופו של דבר באופן מהיר יחסית, למחיקת חובות אמיתית ויוכל לפתוח דף חדש בחייו במלוא מובן המילה מבלי שיידרש ליתן דין וחשבון עבור חובותיו האבודים.
חובות הם דבר אשר יש לפתור ולא להזניח, טיפול משפטי ראוי עוד בתחילת הדרך יכול לסייע לצמצום הנזקים בהמשך.

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות