סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

נתפסתם נוהגים בשכרות? כדאי שתתקשרו לעורך דין תעבורה

כאשר אנו יורדים לעובי הקורה ומסתכלים על חומרת עבירות התנועה, אנו מגלים כי נהיגה בשכרות היא אחת העבירות החמורות ביותר, מאחר והיא מעמידה בסיכון גבוה גם הולכי רגל, גם נהגים אחרים וגם את הנהג השיכור. אם ניתפס נוהגים בשכרות, הרכב שלנו ילקח מאיתנו באופן מידי ולעיתים אף רישיון הנהיגה שלנו ישלל במקום. למרות שמדובר בעבירה חמורה מאוד, יש אפשרות "להמתיק" את הגלולה המרה ולעיתים אף להוביל לזיכוי מלא באמצעות עו"ד תעבורה מקצועי.

נהיגה בשכרות: הלכה למעשה
לא מעט פעמים יצא לכם לשמוע בחייכם את הביטוי "נהיגה בשכרות", בין אם בעיתונים, ערוצי החדשות ואפילו בשיח היום-יומי. אך מה זה נהיגה בשכרות על פי פקודת התעבורה?
• כאשר נמצא בגופו של אדם ריכוז אלכוהול גבוה מן המצוין בחוק (240 מיקרוגרם בינשוף, 50 מיליגרם בבדיקת דם).
• אדם הנתפס שותה משקה משכר תוך כדי נסיעה.
• אדם שנמצא בגופו שרידים של סם מסוכן או חומרים אסורים אחרים.
1 צפייה בגלריה
נתפסתם נוהגים בשכרות?
נתפסתם נוהגים בשכרות?
נתפסתם נוהגים בשכרות?
(צילום:canva)
מה היא הענישה?
אנו רואים כי החוק מתייחס לנהיגה בשכרות במלוא החומרה, כאשר קיים לעבירה זו "עונש מינימום". כאשר נהג מורשע בנהיגה בשכרות, רישיון הנהיגה שלו יישלל לתקופה של לא פחות משנתיים. החוק לא מדבר על כמויות האלכוהול בגופו של אדם אלא על המעשה עצמו. אדם שנמצא עם כמות אלכוהול "גבולית" באחת מן הבדיקות השונות יכול למצוא את עצמו מקבל עונש זהה לאדם שנמצא עם כמויות גבוהות בהרבה מהמותר.
נהיגה בשכרות: החמרת החוק לנהגים חדשים וצעירים
אנו מדברים על ענישה שונה בקשר לאוכלוסיות מסוימות: נהגים חדשים, נהגים צעירים (מתחת לגיל 24), נהגים הנוסעים ברכבים העולים על 3.5 טון ונהגים הנוסעים ברכבים ציבוריים (תחבורה ציבורית).
החוק קובע כי ניתן למצוא עד 240 מיקרוגרם (אך המשטרה אוכפת מ-290 ומעלה), אבל אצל אוכלוסיות מיוחדות אלו הכמות המותרת היא עדכ – 50 מיקרוגרם אלכוהול בגוף. למעשה, החוק מגלה אפס סובלנות כלפי אוכלוסיות מיוחדות אלו, בכל הקשור לנהיגה בשכרות.
"נתפסתי נוהג בשכרות, מה ניתן לעשות?"
אם נתפסתם נוהגים בשכרות, רכבכם יוחרם באופן מידי, כמו כן סביר להניח שתצטרכו להיפרד מרישיון הנהיגה שלכם לתקופה שלא תפחת משנתיים. על מנת להימנע משלילת רישיון ולעיתים אף להגיע למצב של זיכוי, תצטרכו להיוועץ בשירותיו של עורך דין תעבורה בעל ניסיון והבנה נרחבת בתחום התעבורה. ייצוג משפטי נכון יוכל לעזור לכם לשמור על רישיון הנהיגה שלכם, ואף לחלץ אתכם מהרשעות חמורות יותר אשר יכולות להשליך עליכם הן בפן התעסוקתי והן בפן הפלילי.
מקרים שונים: נזקים שונים
כאשר אנחנו מדברים על דיני תעבורה אנו מבינים כי כל מקרה נבחן לגופו, אם נתפסתם בבדיקה שגרתית נוהגים עם אלכוהול בדמכם או שמא נעצרתם על מהירות גבוהה או אפילו במקרים מסוימים הייתם מעורבים בתאונה ורק לאחר מכן גילו שגם הייתם שיכורים על פי החוק. ככל שהנזק יהיה גדול יותר ויערב יותר נוסעים על הכביש כך גם הענישה תהיה משמעותית קשה יותר – בתי המשפט לא מקלים ראש בכל הקשור לנהיגה בשכרות.
נהגתם בשכרות: עורך דין תעבורה חגי סער
משרד עורכי דין לתעבורה חגי ואלון סער הוא משרד בוטיק הממוקם במרכז תל אביב ומטפל בעבירות תנועה בכל רחבי הארץ, מן העבירות הקטנות ועד הקשות ביותר המצויות בספר החוקים. במהלך השנים המשרד שירת נאמנה אלפי לקוחות וצבר לא מעט הישגים בתחום התעבורה.
נתפסתם נוהגים בשכרות? אל תחכו יותר מדי, תתקשרו עכשיו072-330-8588

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות