סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

אל תסגרו נסיעה בלי הצ'קליסט הזה: באיזה מסמכים צריך להצטייד לקראת הטיסה?

גל הולך וגל בא: בזמן שהתחלואה בעולם עולה ויורדת, הנחיות הכנסה למדינות השונות משתנות בהתאם. מה צריך לדעת, ובאיזה מסמכים צריך להצטייד לקראת הטיסה?

בזמן שהגל הרביעי בישראל נמצא בדעיכה, באירופה הוא מרים את ראשו: עלייה בתחלואה נרשמה ברוסיה, אוקראינה, הונגריה, צ'כיה, הולנד, גרמניה ומדינות נוספות. באוסטריה הגדילו לעשות והחליטו להטיל סגר על מיליוני אנשים בלתי מחוסנים, בשל העלייה החדה בתחלואה ושיעור המתחסנים הנמוך במדינה.
השינויים ברמת התחלואה משפיעים באופן ישיר על הנחיות הנסיעה לכל מדינה, וכפועל יוצא גם על המסמכים שצריך להכין לקראת הנסיעה. בשל מצב התחלואה הדינאמי והשינויים בהנחיות, חשוב לעקוב ולהתעדכן לקראת מועד הנסיעה.
איזה מסמכים צריך להכין לקראת הטיסה?
תעודת קורונה
נוסע ששהה בישראל מעל ל- 72 שעות, צריך להציג בעת היציאה מהארץ תעודת קורונה שהופקה ע"י משרד הבריאות. תעודה זו משמשת כאסמכתא בינלאומית לכך שאתם מחוסנים או קיבלתם תעודת החלמה. התעודה תקפה במדינות האיחוד האירופי, וגם במדינות איתן ישראל הגיעה להסכמה הדדית על ההכרה בתעודות. התעודות מאפשרות כניסה למקומות שפועלים עפ"י התו הירוק בחו"ל, בהתאם למדיניות של כל מדינה ומדינה.
תעודת קורונה יכולה לכלול תעודת התחסנות (עבור מי שהתחסן בהתאם לקריטריונים) או תעודת החלמה. החל מה- 3 לאוקטובר בוטלו תעודות הקורונה הקודמות, ועל מנת לטוס לחו"ל יש להפיק תעודות חדשות באתר הרמזור של משרד הבריאות.
עפ"י אתר משרד הבריאות, נכון ל- 3.10.21 זכאים לתעודת קורונה מי שעומדים באחת מדרישות אלה: מי שקיבלו לפחות שני חיסונים, מי שקיבלו אישור החלמה או מי שקיבלו תשובה חיובית בבדיקה סרולוגית גם אם לא התחסנו. תשובה חיובית בבדיקה סרולוגית לאחר חיסון אחד בלבד לא מקנה זכאות לתעודת קורונה.
התעודות כתובות בעברית ובאנגלית, וכוללת את מספר הדרכון של בעל התעודה.
1 צפייה בגלריה
לקראת טיסה בתקופת הקורונה
לקראת טיסה בתקופת הקורונה
לקראת טיסה בתקופת הקורונה
(freepik)
בדיקת PCR שלילית
ניתן לצאת מגבולות הארץ גם ללא תעודת קורונה, בעזרת הצגת בדיקת PCR שלילית שנעשתה עד 72 שעות לפני ההמראה מישראל. בחלק מהמקרים, גם מחזיקי תעודת קורונה ידרשו להציג בדיקת PCR שלילית, למשל בנסיעה למדינות שאינן משתייכות לאיחוד האירופי או שאין לישראל עימן הסכם הכרה הדדית בתעודות הקורונה. בנוסף, בהתאם להנחיות התו הירוק המשתנות בכל מדינה, חלק מהמדינות עשויות לדרוש הצגת בדיקת PCR שלילית בנוסף לתעודת הקורונה.
טופס הצהרת יציאה מישראל
במסגרת טופס זה אזרחים ותושבים ישראלים מעל לגיל 16 מצהירים שאין בכוונתם להיכנס למדינה אדומה, אלא אם הם קיבלו אישור מיוחד לכך במסגרת וועדת חריגים. את הטופס יש למלא עד 24 שעות לפני הטיסה, ובלעדיו לא ניתן לצאת מגבולות ישראל.
איזה אישורים צריכים אזרחים זרים?
בדומה לאזרחים ותושבים ישראלים, גם אזרחים זרים היוצאים מישראל צריכים להציג תעודת חיסון או בדיקת PCR שלילית, שבוצעה עד 72 שעות ממועד ההמראה מישראל. להבדיל מאזרחים ותושבים ישראלים, תושבים זרים לא נדרשים למלא את טופס הצהרת יציאה מישראל, הכולל הצהרה שאין להם כוונה להיכנס למדינות אדומות.
ומה לגבי התו הירוק, האם הוא תקף בחו"ל?
התו הירוק אמנם תקף בארץ, מאפשר להיכנס למסעדות, מקומות בילוי ובתי עסק שדורשים תו ירוק, אך הוא לא תקף לצורך קבלת האישורים הדרושים עבור נסיעה לחו"ל.
אישור קיום ביטוח נסיעות לחו"ל
הכניסה לחלק ממדינות העולם מותנית בהצגת אישור קיום ביטוח, המכסה הוצאות רפואיות במקרה של הידבקות בקורונה. מבוטחי ביטוח הנסיעות הפניקס smart travel יכולים להוריד את האישור ישירות מאפליקצייתsmart travel , האפליקציה שמעניקה סיוע רפואי בלחיצת כפתור במהלך השהייה בחו"ל. את אישור קיום הביטוח ניתן להוריד מתוך האפליקציה כבר לאחר ההצטרפות לביטוח.
לסיכום: איזה מסמכים צריך להכין לקראת הנסיעה?
  • תעודת קורונה
  • בדיקת PCR שלילית
  • טופס הצהרת יציאה מישראל
  • אישור קיום ביטוח באנגלית
סיימתם את ההכנות?
הפעולה שתוריד לכם דאגות מהראש במהלך הנסיעה
אחרי שהבנו איזה מסמכים צריך להכין לקראת הנסיעה, יש פעולה אחת שיכולה להוריד לכם דאגות מהראש במהלך השהייה בחו"ל: היום יותר מתמיד, מתחדד הצורך בביטוח נסיעות לחול שיכסה הוצאות רפואיות גם במקרה של כניסה לבידוד או הידבקות בקורונה. אך גם לאחר רכישה של ביטוח נסיעות לחו"ל, מבוטחים רבים נאלצים לתבוע בבירוקרטיה או לבזבז זמן יקר על טלפונים וחיפושים על מנת לקבל סיוע רפואי ברגע האמת.
בעידן שבו לכל צורך יש אפליקציה, בעזרת אפליקציית smart travel של הפניקס גם הסיוע הרפואי נמצא במרחק לחיצה אחת פשוטה. בעת הצורך, אפליקציית הנסיעות מאפשרת למבוטחי הפניקס smart travel לחפש רופא בקרבת מקום, לקבוע תור ישירות מהאפליקציה, ולא פחות חשוב – לחתוך בירוקרטיה מיותרת: במקום לשלם לרופא, להגיש מסמכים ולחכות להחזר כמו בביטוח נסיעות לחו"ל רגיל, הפניקס משלמת ישירות עבור הטיפול הרפואי – והכל באמצעות האפליקציה.
בעזרת האפליקציה אפשר לקבוע תור במרפאה, לקיים שיחת ווידאו עם הרופא או לקבוע תור לרופא שיגיע עד אליכם. בנוסף, אפשר להוריד בעזרתה את אישור קיום הביטוח באנגלית וגם את פרטי הפוליסה. בהמשך יהיה ניתן לאתר גם מקומות לביצוע בדיקת קורונה ישירות מתוך האפליקציה.
כמו שהבנו, לקראת הנסיעה חשוב לעקוב אחרי ההנחיות במדינת היעד, כדי למנוע הפתעות לא נעימות ולוודא שאתם מכוסים מכל הכיוונים. רוצים ליהנות מראש שקט גם במהלך הנסיעה עצמה? מומלץ להצטרף לביטוח נסיעות לחו"ל, כולל הרחבת קורונה. בחירה בביטוח המתאים תוכל להעניק לכם בעת הצורך מענה מידי בלחיצת כפתור.

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות