סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

היזם הבכיר בעולם שוק ההון רונן יוסטר: "לקראת עסקה כוללת במכרה זהב בשווי 15 מיליארד דולר"

רונן יוסטר, יזם בתחום שוק ההון עומד לקראת סגירת עסקת זהב בשווי המוערך ב-15 מיליארד דולר בשיתוף פעולה עם קרן השקעות עולמית. יוסטר זיהה בעסקה פוטנציאל רווח משמעותי בהתאם לתנאים שונים המתקיימים במכרה באפריקה. הפעולה האסטרטגית מתמקדת בניצול משאבי הזהב ביבשת לצורך הנפקתם לשוק הגלובלי. "בעולם פיננסי רעוע כמו זה המהווה מצע להשקעות בשנת 2024 - השקעה בזהב נחשבת לאחד התחומים הרווחיים והיציבים ביותר בשוק ההון" כך יוסטר בראיון שנערך עמו. כאן בכתבה: כל הפרטים שהותרו לפרסום על עסקת הזהב הגדולה שנחתמת בימים אלו ממש

בהלת הזהב נוסח 2024
מלחמת רוסיה אוקראינה ומתחים גיאופוליטיים נוספים המאפיינים את שנת 2024 נוטלים את הקרקע היציבה תחת רגלי המשקיעים ומחייבים את סוחרי שוק ההון לאתר ענפי השקעה בטוחים שיניבו תשואה גבוהה גם בעידן לוטה בערפל ורווי אינפלציה כמו זה בו אנו חיים כיום.
משאב חיוני בשווקים רבים
בהתאם לנתונים אלו, השקעה בזהב הופכת לפופולרית יותר ויותר. כמשאב מבוקש ומקדם היה הזהב בעל ערך ובשנים האחרונות רק קיבל ערך מוסף. הזהב משמש שווקים רבים כמשאב חיוני: בשוק ההייטק ( לייצור מוליכי זהב), בשוק התכשיטים, בעולם הטכנולוגיות הרפואיות ועוד.
הגנה אינפלציונית
למרות שנראה היה כי מדיניות זו חלפה מן העולם - מדינות שונות החלו לחזור לשיטה של הצמדת שווי הכסף לזהב על מנת להגן על הכלכלה הארצית מפני אינפלציה.
ביקוש אסייתי מוגבר לרכישת זהב
עם הצמיחה הכלכלית של מדינות אסייתיות כמו הודו וסין הביקוש לזהב עולה מכיוון שמדינות אלו רואות בהשקעה בזהב פיזי אופציה מועדפת. כך לדוגמה ממשלת סין מעודדת את האזרחים לרכישת מתכות זהב.
בהתאם לתרבות האסייתית הביקוש העולמי לזהב - גדל.
בצל המשברים העולמיים - אנשים מחפשים נקודות אחיזה
מסיבה זו הם בוחרים להחזיק באונקיות זהב, כך שגם עם ניירות ערך שרכשו - יאבדו מערכם, אונקיית זהב פיזית תישאר להם באמתחת. אין לכך הוכחה מדעית ברורה אולם הזהב נתפס כקמע מפני תקופות כלכליות מאתגרות כאשר רבים סוברים כי הוא עשוי להגן מפני פיחות, ייסוף או מיתון פיננסי.
2 צפייה בגלריה
רונן יוסטר, יזם בתחום שוק ההון
רונן יוסטר, יזם בתחום שוק ההון
רונן יוסטר, יזם בתחום שוק ההון
(יח"צ)
מה הסיבה לכך שמחיר הזהב רק עולה בהתמדה?
רובו המוחלט של הזהב הקל לכרייה, כבר נוצל עד תום. כרגע, כדי לכרות זהב נדרשת השקעה עצומה הכוללת עלויות ייצור גבוהות גם בהתאם לעליה במחירי האנרגיה והברזל. על כל זאת יש להוסיף את פעילות הירוקים המאטה את קצב כרייה ואף מונעת פעילות באזורים שונים בעולם. מעבר לכך, יש לצרף גם הגבלת רכישת זהב מטעם בנקים מרכזיים בעולם כגון סין, רוסיה הודו ועוד. כיום סך רכישות הזהב של הבנקים המרכזיים עולה בסיכום השנתי על סך המכירות, תופעה שלא התרחשה כבר למעלה מ-30 שנה.
גם אם נציג מקרה אפוקליפטי של ירידת מחיר הזהב ב-50% - השקעה בזהב עדיין נשארת רווחית
אם נסתכל 20 שנה אחורנית נוכל לזהות קפיצה של מאות אחוזים במחירי הזהב כאשר בעבר המחיר לאונקיה עמד על 600 דולר וכיום מדובר עלכ-2,000 דולר לאונקיית זהב. לפי חשבון פשוט, השקעה בזהב נשארת משתלמת גם אם מחיר הזהב יצנח בעשרות אחוזים. אולם לפי רונן יוסטר התחזית הפסימית היא היפותטית כי לפי מגמות השוק שנבחנו גם בזמני משבר, שוק הזהב משגשג והולך ללא צפי לירידה.
השקעה במכרות זהב באפריקה - עסקה ראשונה מתוך 4
"אנחנו עומדים לקראת סגירה של 3-4 עסקאות בתחום הזהב", כך משתף יוסטר כשהוא חושף לראשונה עסקה בסדר גודל של מיליארדים במכרה זהב באפריקה. "כרגע מדובר במכרה זהב במיקום אטרקטיבי המספק אפשרויות כרייה נוחות ומהירות בהתאם למערכת תעלות שנחפרה בעבר והתגלתה היום בסמוך למכרה, המשמעות של הדבר היא השקעה של מינימום משאבים והשגת מקסימום רווח על מנת לבצע הנפקה בשווקים גלובליים, כמובן שבאמצעות הכרייה המהירה והקלה ניתן יהיה להחזיר את ההלוואה בזמן קצר יותר".
מדובר ככל הנראה בעסקה חסרת תקדים המספקת תנאים אופטימליים לכרייה מיידית באופן יחסי מה שהופך את מכרה הזהב - למכרה זהב עסקי והזדמנות פז פיננסית.
הנפקה עתידית של חוזים עתידיים ומכשירי השקעה נוספים באחד משווקי ההון המובילים בעולם
ההשקעה כפי שציינו, הולכת לקראת הנפקה דואלית עתידית בשוק ההון בהונג קונג. משמעות הדבר היא ששחקנים מקצועיים בתחום שוק ההון יוכלו להשקיע בתחום הזהב וליהנות מתשואה גבוהה על חוזים עתידיים ומכירה עתידית של חלק מהזהב לשוק ההון. ההשקעה מתבצעת בשיתוף פעולה עם קרן עולמית מובילה השותפה ב-50% בעסקה וזו לה הפעם הראשונה בה היא מציבה רגל בתחום השקעות הזהב. 45% נוספים נוטל יוסטר ו-5% - שלומי ינאי.
2 צפייה בגלריה
שלומי ינאי
שלומי ינאי
שלומי ינאי
(יח"צ)
עוד לא הותר לפרסום
שמה של הקרן העולמית עוד חסוי בשלב זה ובהמשך, לקראת גמר העסקה הנוכחית וביצוע העסקאות הבאות - הוא ייחשף לציבור. עם זאת נוכל לרמוז שמדובר בקרן ברמה בינלאומית המצויה בחזית ההשקעות המובילות בעולם. שני הצדדים בעסקה רואים בה צעד חשוב ומשמעותי.
"ההזדמנות להשקיע בזהב ולהנפיק אותו בשוק הפיננסי העולמי היא צעד אסטרטגי משמעותי"
השקעה בכריית זהב באפריקה היא פעולה פיננסית מבוססת אסטרטגיה המתמקדת בניצול המשאבים העשירים המאפיינים את היבשת לצורך הנפקתם לשוק ההון הגלובלי באמצעות מוצרים בורסאיים רלוונטיים. מטרת ההשקעה היא לייצר שקיפות גבוהה יותר בתחום הזהב ולאפשר למשקיעים ולחברות לקנות כלי מימון רחבים, מגוונים ובעלי פוטנציאל תשואה גבוה.
רונן יוסטר: רקורד עשיר בעולם היזמות ובשוק ההון
רונן יוסטר שימש בעברו במגוון תפקידי ניהול, יזמות וייעוץ בחברות השקעה מובילות, כמו כן חבר דירקטוריון במספר חברות בתחום הפיננסים.
מנכ"ל מנורה גאון שווקים בינלאומיים
בעברו ניהל יוסטר את מנורה גאון שווקים בינלאומיים שנקראה קודם לכן: 'כור שווקים עתידיים בנק אוסטריה‘.
סמנכ"ל בקבוצת הראל שוקי הון
שימש בעבר בתפקיד סמנכ״ל בקבוצת הראל שוקי הון כשהוא מגיע עם רזומה עשיר בניהול אג"ח חו"ל, עסקאות FRA, עסקאות IRS, אסטרטגיות הגנה, אג"ח CDO ואג"ח CBO. במסגרת התפקיד היה אחראי יוסטר על מסחר במט"ח, מסחר במניות, אג"ח, נגזרות ומוצרים מורכבים. תחת פיקודו נוהלו תיקי לקוחות בהיקף של למעלה מ-5 מיליארד שקל.
חבר דירקטוריון ויועץ בתחום הבלוקצ'יין בחברת פנטזי נטוורק
רונן יוסטר התמנה בהמשך ליועץ בלוקצ'יין בחברת פנטזי נטוורק כשהוא משתמש בידע הרב שלו כדי למנף את העסק בתחום הקריפטוגרפיה. יוסטר עזב את הדירקטוריון במטרה לאייש תפקיד בתחום הייעוץ.
דירקטור בחברת אלוקס פרמצבטיקה
רונן יוסטר כיהן במקביל גם כדירקטור בחברה המפתחת דרכי טיפול למחלות על רקע גנטי שנגרמות על ידי מוטציות.
מה צופן העתיד?
כרגע לפי יוסטר, מסתיימת עסקה בעלות של מיליארד דולר והיא הראשונה מבין ארבע עסקאות דומות. דומה שעולם ההשקעות בזהב הולך לקראת מינוף וכעת, הנתונים מצביעים על תשואה פוטנציאלית מזהירה למשקיעים שיבחרו לסחור בשוק בהונג קונג בחוזים עתידיים ובכלים פיננסיים נוספים של עסקת הקרן הגלובלית ויוסטר. מה שנותר לנו עכשיו לעשות הוא להמשיך לעקוב אחר ההתפתחויות ולהתעדכן בנעשה בשווקים הגלובליים בהתאם ליוזמת הזהב יוצאת הדופן אותה מקדם יוסטר בשיתוף הקרן הגלובלית המובילה.

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות