סגור
טנקים של צה"ל ב גבול עזה 2.1.24 מלחמת עזה
טנקים של צה"ל בגבול עזה (צילום: EPA/ABIR SULTAN)

צה"ל תקף בלבנון, מעמיק את הלחימה בחאן יונס

מדובר בתקיפת מסלול תעופה שנמצא בקלעת ג'אבור שבדרום לבנון; חיזבאללה טוען שפגע במכ"ם במוצב ליד ראש הנקרה; שני עצורים בחשד לחסימת איילון דרום שנערכה בקריאה לשחרור החטופים; דיווח: ישראל הסירה סיווג מעשרות פקודות צבאיות - כדי לתמוך בטענותיה בהאג

23:25 - חיזבאללה טוען שפגע במכ"ם במוצב ליד ראש הנקרה. חיזבאללה טוען שפגע הבוקר במכ"ם ישראלי במוצב ליד ראש הנקרה. בתיעוד שפרסם, ממצלמת הטיל, ניתן לראות את רגע הפגיעה - שלפי המפה שפרסם ארגון הטרור התרחשה ברכס הסולם שבגזרה המערבית. (ליאור בן ארי ויואב זיתון)
22:05 - המחאה לשחרור החטופים באיילון: שניים נעצרו, שרשראות ואבוקות הוחרמו. המשטרה עצרה שני מפגינים בחשד להפרת סדר בחסימה באיילון דרום שנערכה בקריאה לשחרור החטופים. מהמשטרה נמסר כי החשודים אינם בני משפחות חטופים, וציינה כי במהלך המחאה ניתנו חמש דוחות בגין הנחת דבר העלול לסכן עוברי דרך, הוחרמו מגפונים ותיקים עם ציוד, בהם שרשראות ואבוקות מבד ספוגות בבנזין. "המשטרה תאפשר לממש את חופש המחאה אולם לא תאפשר הפרות סדר הפוגעות בחופש התנועה ועשויות לסכן את שלומו של הציבור", נמסר.
21:10 - דיווח בלבנון: בית הותקף בעיירה אל-חיאם שבדרום המדינה. הערוץ הלבנוני "אל-מנאר", המזוהה עם חיזבאללה, דיווח על תקיפת בית בשכונה המערבית של העיירה אל-חיאם בדרום לבנון. (ליאור בן ארי)
20:35 - משפחות חטופים חוסמות את איילון דרום. משפחות חטופים חוסמות את איילון דרום ומתבצרות במקום עם שרשראות וגדרות. "אין ניצחון בלי החזרת החטופים. חייבים עסקה עכשיו ובכל מחיר, כי הזמן נגמר וחייהם על זמן שאול", אמרו המפגינים. לדבריהם, "אם הממשלה שהפקירה את יקירינו במשך 110 ימים לא מסוגלת להביא עסקה עכשיו, שתפנה את מקומה למי שכן. נרעיד את המדינה עד שתהיה עסקה". (סיון חילאי)
20:10 - הרמטכ"ל בחאן יונס: "זו לחימה במונחים היסטוריים". הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי קיים הערכת מצב בחאן יונס ,והביע הערכה בפני מפקדים במילואים איתם שוחח במקום. "זו לחימה במונחים היסטוריים. אנשי המילואים הביאו ללחימה יתרון מאוד גדול, ניסיון ויכולת להתאים את עצמם לדברים החדשים", אמר הלוי למפקדים. הוא הוסיף: "זה גם לא נגמר עד שכל האנשים בחוץ, וגם כשהם בחוץ צריך לטפל בהם, ואחרי זה אנחנו נחזור חזרה להמשיך להילחם. תשלחו אותם הביתה שהם יודעים שהם חוזרים והם חוזרים בטוב, ואנחנו ביחד נטפל בכל מה שצריך קדימה". (יואב זיתון)



20:00 - בכיר בחמאס: "נשחרר את החטופים אם ישראל תשחרר את האסירים שלנו". נציג חמאס בלבנון אוסאמה חמדאן אמר כי ארגון הטרור "מתייחס ברצינות להצעות המתווכים לגבי הפסקת התוקפנות לחלוטין". חמדאן הוסיף כי "חמאס ישחרר את עצוריו אם האויב הישראלי ישחרר את האסירים שלנו", מבלי להתנות זאת בהפסקת הלחימה. (עינב חלבי)
18:45 - קבינט המלחמה דן בעסקת חטופים. ראש ה-CIA וויליאם ברנס ייפגש עם בכירים קטארים, מצרים וישראלים על מנת לדון בעסקת חטופים. כך דווח ב"וושינגטון פוסט", בציטוט גורמים המעורים בפרטים.
18:20 - צה"ל תקף תשתיות טרור של חיזבאללה בדרום לבנון. טנקים של צה"ל תקפו שתי תשתיות טרור של חיזבאללה במרחב טיר-חרפא ובמרחב עייתה א-שעב שבדרום לבנון. כך מסר דובר צה"ל, שהוסיף כי מטוס קרב תקף תשתית טרור נוספת של הארגון במרחב כפר כילא ועמדת תצפית של הארגון במרחב בליידא. בנוסף, לפני זמן קצר צה"ל תקף בירי ארטילרי במרחב א-דהירה שבדרום לבנון. (יואב זיתון)



18:10 - צה"ל העמיק את הלחימה בחאן יונס: עשרות מחבלים חוסלו, אמל"ח רב אותר. כוחות צה"ל העמיקו את הלחימה בחאן יונס ופעלו בשכונת אל-עמל בעיר. הלוחמים פשטו על תשתיות טרור, איתרו אמצעי לחימה, מרגמות ורקטות - וחיסלו מחבלים מטווח קרוב. במהלך הפשיטה על אתרים צבאיים של חמאס הלוחמים איתרו עשרות נשקים מסוג קלאצ'ניקוב, רימוני רסס, מטעני הטלה של רחפן ופצצות מרגמה. בנוסף, צוותי צלפים פרוסים במרחב וחיסלו בירי מדויק עשרות מחבלים חמושים שהיוו איום על הכוחות. (יואב זיתון)


17:30 - צה"ל על הפגיעה במתקן אונר"א בחאן יונס: "לא מאש כוחותינו". בצה"ל התייחסו לדיווחים על פגיעה במתקן סוכנות הסעד לפליטים פלסטינים (אונר"א) בחאן יונס, שבה נטען כי נהרגו 12 בני אדם, ומסרו כי "לאחר בדיקה במערכות המבצעיות, נשללה האפשרות שהאירוע נגרם מתקיפה אווירית או מאש ארטילרית של כוחות צה"ל". דובר צה"ל הוסיף כי "במקביל, מתקיימת בדיקה מעמיקה של פעילות הכוחות הקרקעיים באזור המתקן. צה"ל בוחן את האפשרות שהפגיעה נגרמה כתוצאה מירי חמאס". בתוך כך, הפלסטינים ברצועת עזה דיווחו כי ישראל דורשת לפנות את המתקן. (יואב זיתון)
16:50 - איראן: "החות'ים יחדלו מפעילותם רק כשתיגמר הלחימה בעזה". שר החוץ של איראן, חוסיין אמיר עבדאללהיאן, התייחס לפעילות החות'ים בים האדום, וטען כי "הם הודיעו לנו שרק עצירת הלחימה ברצועת עזה תסיים את המתח בים האדום". לדבריו, "ההודעה של ארצות הברית על תפיסת הנשק האיראני בדרך לתימן זו הצגה. היא צריכה להוכיח זאת. ארה"ב לא יכולה לדבר על הרחבת המלחמה כשהיא יוצרת סכסוך צבאי עם תימן". (ליאור בן ארי)
9 צפייה בגלריה
סירה עם מורים חות'ים תימן ב ים האדום ינואר 2024
סירה עם מורים חות'ים תימן ב ים האדום ינואר 2024
סירה עם מורדים חות'ים
(צילום: AFP)



16:20 - דיווח: ישראל הסירה סיווג מעשרות פקודות צבאיות - כדי לתמוך בטענותיה בהאג. ישראל הסירה סיווג של יותר מ-30 פקודות סודיות שעליהן הורה הדרג המדיני והצבאי, שלטענתה מפריכים את ההאשמה כי ביצעה "רצח עם" בעזה ומציגים ראיות לכך שנעשים מאמצים לצמצם מקרי מוות של פלסטינים. כך דווח ב"ניו יורק טיימס". לפי הדיווח, טענות רבות של דרום אפריקה נסמכות על הצהרות פומביות של פוליטיקאים ישראלים, שלדבריה משמשים כהוכחה לכוונה לבצע רצח עם. ב"טיימס", צוין כי חלק מההגנה של ישראל הוא הניסיון להוכיח שכל מה שהפוליטיקאים אמרו בפומבי לא רלוונטי, ונוגד את ההחלטות הביצועיות והצווים הרשמיים של קבינט המלחמה והמטכ"ל.
15:15 - אחרי כשעתיים: המוחים התפזרו ממעבר כרם שלום. אחרי כשעתיים, התפזרו המפגינים שחסמו את מעבר כרם שלום. מוקדם יותר אמרה צופית ליבמן, גיסתו של החטוף אליקים ליבמן, כי ""הסיוע ההומניטרי הזה הוא מחדל מוסרי".
המחאה הגיעה לאחר שמפגינים חסמו את המעבר גם אתמול, במשך שעות ארוכות. (אלישע בן קימון)
15:10 - צה"ל תקף בצהריים מסלול תעופה ששימש את חיזבאללה בקלעת ג'אבור שבדרום לבנון, כ-20 ק"מ מהגבול עם ישראל. מדובר באותו שדה תעופה איראני ששר הביטחון יואב גלנט חשף בחודש ספטמבר האחרון, והציג כיצד מתנוסס דגל איראן מעל מסלולי הטיסה.

9 צפייה בגלריה
שדה התעופה כפי שחשף גלנט בספטמבר האחרון
שדה התעופה כפי שחשף גלנט בספטמבר האחרון
( צילום: דוברות שר הביטחון)

לדברי גלנט, משדה התעופה "תכנן משטר האייתוללות לפעול נגד אזרחי ישראל". הוא ציין כי "האדמה - לבנונית, השליטה - איראנית, היעד - ישראל". לפי גורם לא-ישראלי שצוטט אז בסוכנות הידיעות רויטרס, שדה התעופה יכול להכיל מל"טים גדולים - חלקם עם כלי נשק הבנויים מתרשים איראני. הוא אמר כי מל"טים ששוגרו מהאתר יכולים לשמש לפעילות מבצעית פנימית וחיצונית כאחד.
מצה"ל נמסר כי "מטוסי קרב תקפו שורת מטרות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב צור ובמעירה שבשטח לבנון. בין המטרות שהותקפו ישנם מבנים ואתרים צבאיים בשימוש היחידה האווירית של ארגון הטרור חיזבאללה. באחד האתרים, נמצא מסלול תעופה צבאי ותשתיות צבאיות המשמשות את הארגון להכוונת טרור לעורף מדינת ישראל".
15:00 - חיזבאללה: תקפנו סוללת כיפת ברזל. חיזבאללה לקח אחריות לתקיפה אווירית בשעה 11:20 באמצעות שני כטב"מי תקיפה, לעבר אחד מאתרי מערכת ההגנה האווירית ופלטפורמות של כיפת ברזל ליד כפר בלום. הארגון מסר כי נצפתה פגיעה. (ליאור בן ארי)

9 צפייה בגלריה
סוללת כיפת ברזל
סוללת כיפת ברזל
סוללת כיפת ברזל
(צילום: מוטי קמחי)

14:00 - פלסטינים: 20 נהרגו ו-150 נפצעו בתקיפה במרכז הרצועה. משרד הבריאות בעזה, שמצוי בשליטת חמאס, דיווח כי 20 נהרגו ו-150 נפצעו בתקיפה אווירית בכיכר כווית במרכז רצועת עזה, "בזמן שהמתינו לקבלת סיוע". (עינב חלבי)
13:00 - כרם שלום שוב נחסם, יממה לאחר שרק 9 משאיות נכנסו לעזה. יממה לאחר שמוחים חסמו לשעות ארוכות את מעבר כרם שלום, ורק תשע משאיות נכנסו לעזה, מפגינים שוב חסמו את המעבר.
"עשינו את הבלתי אפשרי, עצרנו את המשאיות האלה", אמרה צופית ליבמן, גיסתו של החטוף אליקים ליבמן. "הסיוע ההומניטרי הזה הוא מחדל מוסרי. כשאנחנו לא יודעים איפה המשפחות שלנו ואם הם בחיים בכלל, הם מקבלים סיוע הומניטרי. אנחנו דורשים שלממשלת ישראל יהיה עמוד שדרה לא להביא להם סיוע, רק ככה אנחנו נקבל את החטופים שלנו בחזרה". (אלישע בן קימון)
11:28 - הפעולה בג'נין: אחד מהעצורים - משוחרר מעסקת החטופים. אחד מהעצורים במבצע לסיכול הטרור שהתקיים הלילה במחנה הפליטים ג'נין שוחרר בעסקת החטופים האחרונה בחודש נובמבר. מדוברות המשטרה נמסר כי לוחמי יחידת המסתערבים של מג"ב פעלו הלילה בהכוונה מודיעינית של שב"כ למעצר שני אחים מחבלים, שאחד מהם הוא אותו משוחרר בעסקה. נציין כי כ-300 אסירים שוחררו ליהודה ושומרון במסגרת העסקה. (אלישע בן קימון, יואב זיתון)
10:57 - השיגורים מלבנון - כטב"מים שנפלו שהתפוצצו באצבע הגליל. דובר צה"ל מסר כי שתי מטרות אוויריות עוינות חצו משטח לבנון ונפלו בשטח ישראל סמוך לכפר בלום. כאמור, לא היו נפגעים באירוע.
10:44 - שתי נפילות בצפון, נבדק אם מדובר בכטב"מים ששוגרו מלבנון. המועצה האזורית גליל העליון דיווחה על שתי נפילות של רקטות ששוגרו מלבנון לכפר בלום. לא דווח על נפגעים. נבדק אם מדובר בכטב"מים ששוגרו מלבנון. (יאיר קראוס)
10:42 - לראשונה זה 4 ימים: צבע אדום בעוטף. התרעה על ירי רקטות הופעלה ביישוב נתיב העשרה בעוטף. האזעקה האחרונה שהופעלה בעוטף הייתה ביום ראשון בשעות הצהריים.
10:33 - במהלך הלילה: 6 מבוקשים נעצרו בג'נין, מחבל ירה לעבר הכוחות - וחוסל. כוחות צה"ל פעלו הלילה במחנה הפליטים ג'נין לחשיפת צירים ועצרו שם שישה מבוקשים. במהלך הפעילות מחבל שירה לעבר הכוחות חוסל ומחבל אחר נתפס ונעצר. בסוכנות הידיעות "וופא" הפלסטינית דווח על נוכחות צבאית גדולה ועל עימותים שפרצו בין התושבים לכוחות. לפי הדיווח דחפורי צה"ל הרסו אנדרטאות לזכר מחבלים. בנוסף תושבים טענו כי הכוחות פיזרו כדורי רגל עם תמונות של יחיא סינוואר עם הכיתוב "פושע".
9 צפייה בגלריה
כדורגל עם תמונה של יחיא סינוואר שפיזר הצבא ב ג'נין 25.1.24
כדורגל עם תמונה של יחיא סינוואר שפיזר הצבא ב ג'נין 25.1.24
כדורגל עם תמונה של יחיא סינוואר
(צילום מסך )
משרד הבריאות הפלסטיני דיווח כי ויסאם וליד מוחמד חשאן בן ה-24, אסיר משוחרר, נהרג בכפר ביר אל-באשא הסמוך לג'נין. לדבריהם, צה"ל כיתר את ביתו והוא חוסל לאחר חילופי אש. (אלישע בן קימון)
9:03 - הוסר החשש לחדירה מלבנון. מדובר צה"ל נמסר בהמשך לדיווחים על זיהוי חשוד במרחב חניתה שבגבול לבנון, לאחר סריקות של כוחות צה"ל במרחב הוסר החשש לחדירה.
8:20 - חשש לחדירה מלבנון: דמויות חשודות נצפו על הגדר, כבישים נחסמו בגליל המערבי. דמויות חשודות שנצפו ליד הגדר בגזרה המערבית של גבול לבנון העלו חשש לחדירה. בשל החשש, הוקמו מחסומים ונחסמו כבישים בגליל המערבי. (יאיר קראוס)
8:14 - דיווח בלבנון: צה"ל חידש את התקיפות בדרום המדינה. בלבנון דווח על תקיפות ארטילריה באזורים טיר חרפא וראשיא אל-פחאר בדרום המדינה. כך לפי כתב רשת "אל מנאר" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה. (ליאור בן ארי)
8:00 - דיווח קטארי: ישראל ויתרה על הדרישה להגליית בכירי חמאס ברצועה במסגרת הפסקת אש. העיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" דיווח כי ירדה הדרישה הישראלית להרחיק את בכירי חמאס מרצועת עזה במסגרת הפסקת אש, וכרגע היא לא נמצאת על שולחן המשא ומתן. מקורות מצרים מסרו לעיתון כי המו"מ נמצא בנקודה חשובה, ומה שמעכב את ההסכמה לעצירה זמנית של הלחימה לעד חודש היא דרישת חמאס לקבל ערבויות מהמתווכים לכך שבסוף התהליך תושג הסכמה על הפסקת אש קבועה.
7:30 - האמריקנים מתנגדים - ומודאגים: "אזור החיץ יקשה על מדינות ערביות לסייע בבניית הרצועה". ארצות הברית ממשיכה להתנגד לתוכנית של ישראל לתפיסת שטחים ברצועת עזה לאחר סיום המלחמה, ליצירת אזור חיץ ביטחוני, פרויקט שעליו צה"ל עומל בשבועות האחרונים. בכירים אמריקניים אמרו ל"וול סטריט ג'ורנל" כי תפיסת השטחים תגביר את חששות הפלסטינים שישראל מתכוונת לכבוש את המובלעת או חלק ממנה, ותקשה על שכנוע מדינות ערביות לסייע בבנייה מחדש של הרצועה ביום שאחרי.
9 צפייה בגלריה
שכונה ששוטחה ב שג'אעייה עזה
שכונה ששוטחה ב שג'אעייה עזה
שכונה ששוטחה בשג'אעייה
(צילום: דובר צה"ל)
אמש אמר מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן כי וושינגטון מתנגדת לכל "שינוי קבוע" בטריטוריה העזתית - אם כי הוא הותיר פתח לאפשרות של "הסכמים זמניים" במסגרת פתרון הסכסוך. ג'ון קירבי, דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, חזר על ההתנגדות האמריקנית ליצירת אותו אזור חיץ, ואמר: "אנחנו לא רוצים לראות צמצום בטריטוריה העזתית בשום מקרה. לא נתמוך בכך".
ב"ניו יורק טיימס" נכתב אמש כי המטרה הישראלית היא ליצור אזור חיץ ברוחב של כמעט קילומטר. בעיתון האמריקני הזכירו כי בנקודה הצרה ביותר שלה, רוחב הרצועה הוא 6 ק"מ בלבד.
6:20 - בן גביר רוצה להאריך את תוקף רישיונות הנשק בחצי שנה. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מתכוון להאריך באופן גורף בחצי שנה את תוקף רישיונות הנשק הפרטי של כל בעלי הרישיון שתוקפם מסתיים בחודשים ינואר, פברואר ומרץ (עד 31 במרץ), ולדחות את הכשרות הרענון של כל מי שנדרש לבצען בחודשים אלה. כך עולה מטיוטת תקנות שהמשרד לביטחון לאומי פירסם להערות ציבור. התקנות אמורות לעלות לדיון ולאישור בשבוע הבא בוועדה לביטחון לאומי בכנסת. (עמיר קורץ)

9 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר ביקור ב חמ"ל של העירייה אשקלון הקמת כיתת כוננות חלוקת נשק נשקים חרבות ברזל
איתמר בן גביר ביקור ב חמ"ל של העירייה אשקלון הקמת כיתת כוננות חלוקת נשק נשקים חרבות ברזל
השר בן גביר בטקס חלוקת נשק באשקלון
(צילום: EPA/HANNIBAL HANSCHKE)

06:08 - אחרי הביקורת בממשלה: הרמטכ"ל מקפיא את הבדיקה החיצונית למחדל 7 באוקטובר. הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי החליט להקפיא את הוועדות החיצוניות שתכנן להקים לבחינת מחדל 7 באוקטובר, עד לסיום התחקירים הפנימיים של צה"ל. כך נודע ל-ynet ו"ידיעות אחרונות". בין הבודקים היו אמורים להיות הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר שאול מופז, והאלופים בדימוס יואב הר אבן, אהרן זאבי-פרקש וסמי תורג'מן, שעדיין לא קיבלו כתבי מינוי או סמכויות. (יוסי יהושוע)

9 צפייה בגלריה
הרמטכ"ל הרצי הלוי 27.12.23
הרמטכ"ל הרצי הלוי 27.12.23
הרמטכ"ל הרצי הלוי
(צילום: תומר שונם הלוי)

04:01 - הפגנה בארה"ב מחוץ לאירוע בהשתתפות ח"כ רוטמן: "להחזיר את החטופים מיד". עשרות סטודנטים ומרצים ישראלים מפגינים באוניברסיטת ייל מחוץ לאירוע שבו משתתף ח"כ שמחה רוטמן במסגרת ביקורו בארה"ב, וקוראים לו "להחזיר את החטופים מיד". שחר סילברמן, דוקטורנטית באוניברסיטה, ציינה: "רוטמן בא להתחכך בעשירים אמריקנים ולשתות קוקטיילים בזמן שהחטופים מופקרים בגיהינום בעזה. מאות אלפי ישראלים פליטים בארצם, החיילים מסכנים את חייהם, והוא מתפנק בטיולים. בלתי נסלח. באנו להגיד לו שהוא אשם במחדל. שיתפטר - הוא וכל ממשלת המחדל". (דניאל אדלסון, ניו יורק)
02:02 - ארה"ב: "מודאגים מאוד מהפגיעה במתקן אונר"א בחאן יונס, נדרוש תשובות". אדריאן ווטסון, דוברת המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב, מסרה כי הבית הלבן "מודאג מאוד" מהפגיעה במתקן סוכנות הסעד לפליטים פלסטינים (אונר"א) בחאן יונס, שלפי הדיווחים נהרגו בה תשעה בני אדם. "אף שעדיין אין לנו את כל הפרטים על מה שאירע, ונמשיך לאסוף מידע נוסף בנוגע לתקרית, אובדן של כל חיים חפים מפשע הוא טרגדיה", אמרה. "הסכסוך הזה כבר הביא למותם ולפציעתם של עשרות אלפי אזרחים פלסטינים, ואנו מתאבלים על כל חיים שאבדו". (דניאל אדלסון, ניו יורק)

9 צפייה בגלריה
23.1.24 חאן יונס רצועה רצועת עזה תקיפה תוקפים מתקיפים התקפה צה"ל צבא הגנה ישראל תיעוד תיעודים מתעדים תיעדו מ
23.1.24 חאן יונס רצועה רצועת עזה תקיפה תוקפים מתקיפים התקפה צה"ל צבא הגנה ישראל תיעוד תיעודים מתעדים תיעדו מ
פעילות צה"ל בחאן יונס, השבוע
(צילום: דובר צה"ל)

01:20 - החות'ים: תקפנו ספינות של צי ארה"ב בים האדום, נרשמה פגיעה ישירה. דובר הצבא החות'י יחיא סריע הודיע כי בתקיפה שאירעה אמש שיגרו המורדים טילים בליסטיים לעבר אוניות של הצי האמריקני במפרץ עדן ובמצר באב אל-מנדב, המקשר בין הים האדום לאוקיינוס ההודי. לדבריו, האוניות שהותקפו "ניסו להגן על שתי ספינות סחר אמריקניות". הוא טען כי אחד מכלי השיט ספג "פגיעה ישירה", ושתי ספינות הסחר נאלצו לסגת מהאזור. "כמה מהטילים הבליסטיים שלנו פגעו במטרות, למרות ניסיונות האוניות ליירט אותם", אמר סריע. (ynet)
9 צפייה בגלריה
מצעד של ה חות'ים ב צנעא תימן 11.1.24
מצעד של ה חות'ים ב צנעא תימן 11.1.24
מצעד של החות'ים בצנעא
(צילום: MOHAMMED HUWAIS / AFP)

00:38 - דו"ח: זינוק במספר התקריות האנטישמיות בצרפת ב-2023. מספר התקריות האנטישמיות שתועדו בצרפת, המדינה המאכלסת את הקהילה היהודית הגדולה באירופה, זינק בשנת 2023 ל-1,676, לעומת 436 בשנת 2022. כך לפי דו"ח שערך ארגון הגג של הקהילות היהודית בצרפת (CRIF). הזינוק, כך לפי הנתונים, אירע לאחר מתקפת הפתע של חמאס ב-7 באוקטובר. בשישה מתוך עשרה מקרים (57.8%), התקריות האנטישמיות היו תקיפות שכללו "אלימות פיזית ומילולית, איומים ועוד". עוד צוין בדו"ח כי 12.7% מהמעשים התרחשו בסביבת בתי ספר. (AFP)