$
תעשייה ופיננסים

ההצפות בתאילנד פוגעות בשרשרת האספקה של אפל וטויוטה

מנכ"ל אפל הודיע כי ההצפות החמורות מעכבות את אספקת הרכיבים שבשימוש במחשבי מק; טויוטה השעתה את הייצור של דגמי קמארי ופריוס. "קשה לומר מתי הייצור בתאילנד יחזור לנורמליות", אמר יו"ר איגוד יצרניות הרכב ביפן

סוכנויות הידיעות 13:0921.10.11

אפל וטויוטה עומדות בפני ההפרעות החמורות ביותר לשרשרת האספקה שלהן מאז רעידת האדמה ששיתקה במרץ את יפן, זאת בעקבות ההצפות בתאילנד.

 

מנכ"ל אפל טים קוק הודיע השבוע כי ההצפות הקשות ביותר בתאילנד מזה חמישים שנה מעכבות את אספקת הרכיבים שבשימוש במחשבי המק, ואילו טויוטה

השעתה את הייצור של דגמי קמארי ופריוס בממלכה. כמו כן ווסטרן דיגיטל, יצרנית הכוננים הקשיחים הגדולה בעולם, הזהירה כי תרשום הפסד ברבעון הנוכחי והייצור לא יחזור לרמות רגילות בחודשים הקרובים.

 

ההצפות גרמו למותם של יותר מ-300 אנשים מאז יולי ופגעו ב-14 אלף חברות במדינה המייצרת כרבע מהכוננים הקשיחים בעולם, ונחשבת למרכז הייצור המוביל בדרום מזרח אסיה עבור יצרניות הרכב היפניות. בעוד שהממשלה מעריכה כי הנזק עומד על 120 מיליארד באט (3.9 מיליארד דולר), ייתכן שההערכות בנוגע להפרעות לשרשרת האספקה העולמית נמוכות מדי. "הנזק עשוי להיות גבוה בהרבה", אומר אמיר אנוורזדה מ-BGC פרטנרס.

 

תעשיית הרכב נפגעה במיוחד מההצפות שהחלו בסוף יולי והתפשטו לאורך 61 מתוך 77 המחוזות במדינה. מרבית כלי הרכב המיוצרים בתאילנד מיוצאים לשווקים מאוסטרליה ועד לאירופה ומקסיקו. יצרניות הרכב היפניות, כולל טויוטה, הונדה וניסן, מפסידות 6,000 יחידות ייצור ביום לאחר שהפסיקו את הייצור בתחילת החודש. הפסד הייצור עשוי לעלות לשלוש החברות יותר מ-500 מיליון דולר בחודש, כך על פי הערכות האנליסטים בג'י.פי.מורגן. "קשה לומר מתי הייצור בתאילנד יחזור לנורמליות", אומר טושיוקי שיגה, יו"ר איגוד יצרניות הרכב ביפן.

 

ההצפות משפיעות גם על יצרניות האלקטרוניקה. סוני, לדוגמה מסרה אתמול כי היא דוחה את ההשקה של כמה מצלמות ואוזניות בשל המתרחש בתאילנד. קנון, יצרנית המצלמות הגדולה בעולם סגרה שני מפעלים התאילנד, ושוקלת להעביר את ייצור המדפסות לויאטנם. היטאצ'י סגרה חמישה מפעלים, וכתוצאה מכך נפגע הייצור של רכיבי מתכת, רכיבים לבלמי מכוניות ומעבדים למקררים.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x