הביקוש לשברולט קרוז יורד, וג'נרל מוטורס מפטרת 1,500 עובדים
החברה הודיעה כי תפטר את עובדים במפעל ההרכבה שלה באוהיו; מדובר במחצית ממכסת כוח האדם במקום; העבודה תצומצם למשמרת אחת ביום
- ריקול: יבואנית טויוטה מזמנת למוסך בעלי פריוס, היילקס ולקסוס
- ג'נרל מוטורס: נתחיל להפעיל שירות מוניות אוטונומיות כבר ב-2019
- בכיר בתעשיית הרכב: "טסלה תסיים את דרכה בקרוב"
יצרנית הרכב האמריקאית קיבלה את ההחלטה על רקע הצניחה בביקושים לדגם השברולט קרוז, רכב קומפקטי המיוצר במפעל. ב-2014-2017 צנחו מכירות הדגם ב-30%, על רקע שינויים שנרשמו בביקושים - מרכבים קטנים לרכבי SUV. בשלושת החודשים הראשונים של 2018, רשמה שברולט קרוז ירידה נוספת של 26% במכירות.
ג'נרל מוטורס החלה לייצר גרסת האצ'באק של הקרוז במפעלה במקסיקו, והמפעל באוהיו מייצר רק את גרסת הסדאן. ההאצ'באק אחראית לפחות מ-20% ממכירות הקרוז בארה"ב.
לעובדים הבכירים שיישלחו הביתה תוצע חבילת פיצויים כדי לצמצם את הצורך בפיטורים כפויים, הצפויים במהלך חודש יוני. חלק מהעובדים יועברו למפעלים אחרים של החברה.
בינואר ביטלה ג'נרל מוטורס את משמרות הלילה במפעל אולם הצניחה בביקושים לקרוז אילצה את החברה לסגור את המפעל כמה פעמים למשך מספר שבועות בשל עודף כוח אדם.
"כשאנו בוחנים את שוק המכוניות הקומפקטיות לשנת 2018 ומעבר לה, אנו סבורים שעבודה במשמרת אחת היא בבחינת גישה תפעולית יציבה יותר התואמת את הביקושים", נמסר מטעם החברה.