$
שווקי חו"ל

הרווח של סיוה ב־2017 זינק ב־30%

חברת הטכנולוגיה שנסחרת בנאסד"ק הציגה ירידה ברווח הנקי ברבעון הרביעי, אך בסיכום השנתי הכנסותיה והרווח הנקי שלה זינקו. סמנכ"ל הכספים יניב אריאלי: "הצלחנו לצאת מעולם הסלולר"

רחלי בינדמן 08:0907.02.18

הרווח הנקי של חברת סיוה מהרצליה, שפועלת בתחום טכנולוגיות עיבוד האותות והבינה המלאכותית ונסחרת בנאסד"ק, נחתך ברבעון הרביעי של 2017 ב־18% – כך לפי תוצאותיה הכספיות, שפורסמו אתמול. עם זאת, הרווח השנתי ב־2017 דווקא זינק ב־30%. 

הכנסות החברה ברבעון הרביעי גדלו ב־2% לעומת הרבעון המקביל ל־21.6 מיליון דולר. בחלוקה למקורות הכנסה, ההכנסות ממכירת רישיונות וכלי פיתוח לתכנון שבבים גדלו ב־9% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב־9 מיליון דולר, ואילו ההכנסות מתמלוגים ירדו ב־2% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב־12.6 מיליון דולר. בהתייחס ל־2017 כולה גדלו הכנסות סיוה ב־20% לשיא של 87.5 מיליון דולר. ההכנסות ממכירת רישיונות וכלי פיתוח לתכנון שבבים גדלו ב־35% ל־42.9 מיליון דולר, ואילו ההכנסות מתמלוגים גדלו ב־9% והגיעו ל־44.6 מיליון דולר.

 

 

מה דעתך על מניית סיוה:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
קנייה חזקה קנייה המתן מכירה מכירה חזקה

 

בשורה התחתונה, הרווח הנקי ירד ברבעון האחרון של השנה ב־18% ל־5.7 מיליון דולר, ואילו הרווח למניה ירד ב־22% והסתכם ב־25 סנט, בהתאם לתחזיות האנליסטים. הרווח הנקי ב־2017 זינק ב־31% ל־26.6 מיליון דולר, ואילו הרווח למניה קפץ ב־26% לשיא של 1.17 דולר. תזרים המזומנים התפעולי של סיוה ב־2017 הסתכם ב־24.5 מיליון דולר, ובקופת המזומנים של החברה היו 183 מיליון דולר.

 

במהלך הרבעון הרביעי חתמה סיוה על 13 הסכמים חדשים לרישוי טכנולוגיות לתכנון שבבים. תשעה מההסכמים היו לאספקת טכנולוגיות לראייה ממוחשבת ובינה מלאכותית בסמארטפונים, מוצרי אלקטרוניקה ומכוניות אוטונומיות. ארבעה הסכמים נוספים היו לאספקת טכנולוגיות קישוריות למגוון מוצרי "האינטרנט של הדברים".

מתוך 13 ההסכמים שנחתמו, חמישה היו עם לקוחות חדשים. בפילוח גיאוגרפי, חמישה מתוך 13 ההסכמים נחתמו עם לקוחות בסין, שני הסכמים עם לקוחות בארה"ב, הסכם אחד באירופה וחמישה הסכמים עם לקוחות באסיה כולל יפן.

 

סמנכ"ל הכספים של סיוה, יניב אריאלי, סיפק תחזית ל־2018, שבה צפויה סיוה להציג הכנסות של כ־92 מיליון דולר – כלומר צמיחה של כ־10%. "סיוה הצליחה לצאת מעולם הסלולר ולעבור לעולמות אחרים כמו טכנולוגיה של זיהוי פרצופים, זיהוי אנשים ועולמות ה־Wi—Fi וה־Bluetooth", הסביר אריאלי בשיחה עם "כלכליסט".

 

"המודל העסקי שלנו פשוט – אנחנו מוכרים זכות שימוש בטכנולוגיה ומקבלים תשלום מראש, וגם על כל צ'יפ שנמכר בעשר שנים הבאות אנחנו מקבלים תמלוגים", אומר אריאלי. "יש כיום כבר יותר מ־8 מיליארד מכשירים בעולם המבוססים על סיוה".

 

 

 

ואכן אם עד לפני שלוש שנים סיוה התמקדה בעיקר בשוק מעבדי התקשורת לסמארטפונים, כיום מרבית הסכמי הרישוי שלה הם בתחומי ה־Bluetooth, ה־Wi—Fi והראייה הממוחשבת. מדובר בטכנולוגיה המשפרת בצורה משמעותית את איכויות הצילום בסמארטפונים, וגם לשימושים אחרים כמו מערכות נהיגה חכמות ושוק מצלמות האבטחה.

  

 

גדעון ורטהייזר מנכ"ל סיוה גדעון ורטהייזר מנכ"ל סיוה צילום: Zef Nikolla

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x