$
בורסת ת"א

בלעדי ל"כלכליסט": דרהי מתכנן סיבוב מפתיע ב־HOT ומירס

בעל השליטה בשתי החברות, פטריק דרהי, ינסה למכור את מירס ל־HOT ב־340 מיליון דולר ולמזג את חברת הכבלים שנסחרת בשווי של 5 מיליארד שקל עם החברה־האם COOL, שתירשם במקומה למסחר

גולן חזני 07:0530.05.11

בעל השליטה החדש ב־HOT, פטריק דרהי, כבר הכריז על רצונו לחבר את שתי חברות התקשורת שבבעלותו, HOT ומירס, אולם במקביל מתכנן דרהי עסקת בעלי עניין נוספת. ל"כלכליסט" נודע כי דרהי מתכנן למזג את HOT עם החברה־האם שלה, COOL, שנמצאת בבעלותו.

 

המיזוג אמור להתבצע בעסקת מניות, שבמסגרתה יקבלו המשקיעים מניות של COOL הפרטית תמורת אחזקתם הנוכחית ב־HOT הבורסאית, ומניות COOL יירשמו למסחר בבורסה.

 

HOT נסחרת כיום לפי שווי של כ־5 מיליארד שקל, וזהו השווי המינימלי שבו יוכל דרהי למזג אותה עם החברה הפרטית שבבעלותו, ששווייה אינו ידוע לפי שעה. בכל מקרה, מדובר בעסקת בעלי עניין שתדרוש את תמיכתם של לפחות שליש ממחזיקי המניות הלא נגועים של HOT.

 

דרהי החל לרכוש מניות של חברת הכבלים HOT ב־2009, וכיום הוא מחזיק ב־51.7% מהמניות, לאחר שרכש בחודש מרץ 6% מהמניות מידי אליעזר פישמן.

 

לדרהי אופציה להגדיל את אחזקותו ב־HOT לכ־65%, באמצעות רכישה של 13.1% ממניות החברה מידי ידיעות תקשורת לפי מחיר של 65 שקל למניה.

 

מירס תחילה

 

דרהי רכש את HOT ואת מירס דרך שתי חברות פרטיות שונות (ראה תרשים). על פי ההערכות, יעדיף דרהי להשלים בשלב ראשון את רכישת מירס על ידי HOT, ורק לאחר מכן יבצע את המיזוג בין HOT ל־COOL. בתחילת החודש דיווחה HOT על פתיחת המגעים עם מירס, ול"כלכליסט" נודע כי לשם כך כבר נעשתה פנייה לכמה מעריכי שווי פוטנציאליים.

 

 

 

עוד נודע כי דרהי שואף לבצע את מכירת מירס ל־HOT על פי שווי הגבוה בכפליים ואולי אף יותר מהשווי שעל פיו רכש את מירס. דרהי רכש 100% ממירס מידי מוטורולה בדצמבר 2009 לפי שווי של ב־170 מיליון דולר. ל"כלכליסט" נודע כי בהליך התייעלות מסיבי הכפיל דרהי את ה־EBITDA (רווח תפעולי בניכוי פחת והפחתות) של מירס מ־100 מיליון שקל ב־2009 ליותר מ־200 מיליון שקל ב־2010, כאשר בנוסף קיבלה מירס מאז הרכישה זכות לתדרים מתקן GSM, וצפויה להפוך לשחקן משמעותי יותר בתחום, גם בזכות הזכייה במכרז הסלולר.

 

בנוסף, טרם הוחלט אם רכישת מירס תבוצע עסקת מזומן או מניות, אולם ההערכה היא כי העסקה תשלב בין שני המרכיבים ותגדיל את האחזקה של דרהי ב־HOT לכ־80%.

 

השלב השני יכלול, כאמור, את המיזוג בין HOT ו־COOL. עדיין לא ברור מהו הרציונל שעומד מאחורי המיזוג בין שתי החברות, אולם אחת הסברות היא כי מדובר במהלך חשבונאי שיאפשר שיערוך נכסים מסיבי והעלאת שווי ההון העצמי של פעילות התקשורת של הקבוצה. עם השלמת שורת פעולות אלה צפויה HOT להפוך לקבוצת תקשורת עם ארבע זרועות: תשתית אינטרנט, טלפוניה, טלוויזיה רב־ערוצית וסלולר - בדומה למתחרה בזק. המהלך צפוי להסתיים בחברה בורסאית גדולה - COOL, ולצדה חברה־בת קטנה, מירס, שגם היא עשויה להיות מונפקת בבורסה במהלך המיזוג או לאחריו.

 

השותף הישראלי

 

בנובמבר 2010 סיכם דרהי על מכירת 5% ממניות מירס לחברת מיגאד של מנכ"ל קבוצת בזק לשעבר, אמנון דיק, ושותפו ירון גזית תמורת 15–10 מיליון דולר, כך ששווי החברה על פי עסקה זו נאמד ב־200–300 מיליון דולר. זאת חצי שנה בלבד לאחר שדרהי רכש 100% ממניות החברה מידי מוטורולה תמורת 170 מיליון דולר בלבד.

 

מכירת המניות לדיק ולגזית באה לאחר שמשרד התקשורת חייב את דרהי להכניס למירס שותף ישראלי בשיעור של 5% לפחות. כפי שפורסם אתמול, אחת המתחרות שהפסידו במכרז התדרים, סלקט תקשורת, עתרה לבית המשפט נגד זכיית מירס, בטענה שהמניות לא הועברו מאלטיס של דרהי לידי מיגאד וכי הן נמצאות בחשבון נאמנות, כיוון ששועבדו על ידי החברות לבנק הפועלים. במירס הגיבו רשמית בכך שטרם התקבל כתב התביעה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x