$
בורסת ת"א

תע"א מתחילה להתאושש מהמשבר בשוק התעופה האזרחי; הרווח הנקי זינק ב-72%

עם זאת מכירות החטיבות האזרחיות עדיין נמוכות ביחס לרמתן ערב המשבר. צבר ההזמנות של החברה בשיא של 9.1 מיליארד דולר עקב שתי הזמנות ענק בתחום הטילים והאלקטרוניקה הצבאית

נעמה סיקולר 11:3113.08.10

מכירות החטיבות האזרחיות של התעשייה האווירית התאוששו ברבעון השני של 2010; עם זאת החברה עדיין לא מצליחה לחזור לרמות של ערב המשבר.

  

מתוצאות החברה שפורסמו הבוקר עולה כי מכירות התעשייה האווירית הסתכמו ב-840 מיליון דולר, גידול של 26% ביחס לרבעון השני של 2009.
את חצי השנה הראשונה של 2010 מסכמת התעשייה האווירית עם מכירות של 1.6 מיליארד דולר, גידול של 12% לעומת המחצית המקבילה.

  

המכירות לשוק הצבאי הסתכמו ב-645 מיליון דולר, גידול של 17% ביחס לתקופה המקבילה והיוו 77% מכלל המכירות של החברה. בשוק האזרחי נרשם גידול חד יותר במכירות, של 71% לרמה של 195 מיליון דולר (23% מכלל המכירות של החברה). האחראית העיקרית לעליות היא חטיבת כלי הטייס האזרחיים שמייצרת מטוסי מנהלים: מכירות החטיבה שילשו עצמן ביחס לרבעון המקביל שהמכירות בו היו נמוכות במיוחד, ועמדו על 128 מיליון דולר. עם זאת, מדובר עדיין במכירות נמוכות משמעותית ביחס לאלה שרשמו החטיבות האזרחיות בעבר והו מבטאות את המשבר בשוק התעופה האזרחי.

  

הרווח התפעולי של החברה הסתכם ברבעון השני ב-21 מיליון דולר, גידול של 75% לעומת הרבעון המקביל. שיפור מסוים נרשם גם בשולי הרווח שגדלו מ-2% ל-3%.

  

הגידול ברווח התפעולי הושג הודות למהלכי התייעלות שביצעה החברה, למשל פתיחת חוזים עם קבלני משנה בחטיבות הצבאיות. עם זאת הוא הושפע לשלילה מהירידה בתוצאות החטיבות האזרחיות, שם ההתייעלות גם היתה נמוכה יותר.

  

הרווח הנקי ברבעון השני הסתכם ב-38 מיליון דולר, זינוק של 72% ביחס לרווח ברבעון המקביל. ההתאוששות הקלה בביצועי החטיבות האזרחיות סייעה לחברה לעבור מתזרים מזומנים שלילי ברבעון המקביל לתזרים חיובי של 48 מיליון דולר ברבעון הנוכחי.

  

צבר ההזמנות של החברה עומד על שיא של 9.1 מיליארד דולר לעומת 7.8 מיליארד דולר בלבד בסוף 2009. הגידול החד נובע מהזמנות חדשות של חטיבת מטח (מערכות טילים וחלל) ושל אלתא מערכות (יצרנית מוצרי אלקטרוניקה צבאית) בעקבות עסקה משמעותית שנחתמה עם ממשלה שאת שמה החברה לא מציינת. מרבית הצבר הוא לביצוע בשנת 2011 וכן מדובר בהזמנות ארוכות טווח לביצוע משנת 2014 ואילך.

 

מתחילת השנה פרשו 62 מעובדי התעשייה האווירית ועלות הפרישה לחברה עמדה על 12 מיליון דולר, לעומת פרישה משמעותית יותר בחציון המקביל של 156 עובדים. כפי שפורסם ב"כלכליסט" החברה מתכננת להוציא לפרישה מוקדמת לפחות 100 עובדים נוספים עד סוף השנה ובמקביל סיכמה עם ועד העובדים של החברה על פיטורים תקדימיים של 100 עובדים נוספים מהחטיבות האזרחיות לאור הירידה החדה בביקושים למוצרי החטיבות הללו. 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x