$
בורסת ת"א

בלעדי: גד זאבי מוכן למכור חלקו ביפנאוטו

שבועיים לאחר שגד זאבי סירב למכור את חלקו (50%) בחברה לעזריאלי, אומר מנהל עסקיו לכלכליסט: "לכל דבר יש מחיר"

גולן חזני 08:0416.11.08

מטיס קפיטל חידשה את המגעים עם גרנית שבשליטת דוד עזריאלי למכירת יפנאוטו, יבואנית סובארו. ל"כלכליסט" נודע כי גרנית פועלת לרכישת 100% מהחברה, כלומר גם את חלקו של גד זאבי (50%).

 

גורמים המקורבים למטיס קפיטל טענו כי זאבי מוכן לדון במכירת חלקו בחברה וכי גרנית עודכנה

בכך. משה רוזנברג, מנהל עסקיו של זאבי, אמר כי "לכל דבר יש מחיר, אבל אנחנו כרגע לא חלק מהמשא ומתן". עם זאת, המו"מ עם גרנית אינו נערך בלעדית, ומטיס מקיימת מו"מ מקביל עם אוטו דיל שבשליטת תומר דותן ועם קבוצה נוספת. עוד נודע ל"כלכליסט" כי אוטו דיל ביקשה מגרנית לרכוש ממנה את תוצאות בדיקות הנאותות שערכה ביפנאוטו, אולם גרנית, שבשליטת דוד עזריאלי, סירבה. הדבר מעיד על רצינות כוונותיה של גרנית.

 

גרנית ניהלה עד תחילת נובמבר משא ומתן עם מטיס קפיטל על חלקה ביפנאוטו תמורת 230 מיליון שקל, אולם המו"מ הופסק, וגרנית הודיעה כי הוא עשוי להימשך במתווה אחר. עם ההודעה איבדה גרנית את הבלעדיות במגעים, אולם חזרה אליהם מהר מהמצופה. בדירקטוריון מטיס, שבשליטת אמנון ברזילי ומוני הראל, התקבלה החלטה למכור את יפנאוטו במהירות כדי לפנות את התמורה להשקעות חדשות, עם עדיפות לתחום הנדל"ן. השניים קיימו לאחרונה סולחה ובה הסדירו ביניהם הסכם שליטה חדש, זאת אחרי כחצי שנה של סכסוך מר. ברזילי והראל מחזיקים יחד ב־47% ממניות מטיס.

 

עזריאלי, הפועל בעסקה זאת באמצעות חברת גרנית, מעוניין להיכנס לתחום כלי הרכב. במרץ האחרון רכשה גרנית 51% מהפעילות של חברת אקו כלי רכב חשמליים והקימה את חברת גלובל אקו, שמייבאת לישראל אופנועים חשמליים הנטענים מרשת החשמל הביתית. נוסף על כך, בימים אלה גרנית מנהלת מגעים ליבוא כלי רכב מסין, כך שרכישת יפנאוטו אמורה להיות פעילות סינרגטית לפעילות הקבוצה.

 

יפנאוטו רשמה ברבעון השני של 2008 צניחה של 80% ברווח הנקי, שהסתכם ב־3.5 מיליון שקל, לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x