$
פרסום ושיווק

איך אומרים "משחקי השף" בסינית? תכנים ישראליים יוצגו בכנס הפורמטים העולמי

14 חברות ישראליות ישתתפו בכנס הפורמטים הגדול בצרפת, אשר יציעו למכירה את משחקי השף, המדרשה, פלפלים צהובים, סרט העוקב אחר חייהם וסיפורם האישי של האסירים הביטחוניים בכלא מגידו ועוד

אלירן מלכי 15:3404.04.16

כנס הפורמטים הגדול בצרפת (MipTV) אשר נפתח הבוקר (ב') בעיר קאן, עשוי לקבוע מה יופיע על המסך שלנו בשנה הקרובה. הכנס מושך אליו את כל הגורמים הבולטים בשווקי הטלוויזיה של מאה מדינות שונות, ומפגיש חברות הפקה עם קונים פוטנציאלים המנסים לשים את ידיהם על הפורמטים המדוברים הבאים.

 

בין הפורמטים שיוצגו יהיה סרט של חברת "רות דיסקין סרטים" בשם "מאחורי קירות הכלא" העוקב אחר חייהם וסיפורם האישי של האסירים הביטחוניים בכלא מגידו. סרט נוסף של החברה, "הפצוע הסורי", עוקב אחר בית החולים בנהריה הקולט פצועים ממלחמת האזרחים בסוריה על בסיס יומי ועוקב אחר הטיפול והשיקום שלהם. חברת סיניפיל תציג את "רשימות על העיוורון" המלווה את הפילוסוף הבריטי ג'ון האל שהקליט את תהליך ההתעוורות שלו. הסרט עצמו יוצג דרך משקפי מציאות מדומה (Virtual reality) המאפשר הצצה לעולמו של ג'ון אל.

בביתן הישראלי בכנס יתרכזו 14 חברות ישראליות, ויציגו פורמטים שהוקרנו בישראל, לצד פורמטים שטרם הופקו. כך למשל, יוצעו למכירה משחקי השף והמדרשה שהוקרנו ברשת, פלפלים צהובים, התסריטאי, בי"ס למוזיקה והכוכב הבא של קשת, ובני ערובה ולה פאמיליה שהוצגו בערוץ 10. פורמטים נוספים שיוצגו הוא כאמור סרט על אסירים ביטחוניים בכלא מגידו של חברת "רות דיסקין סרטים", וסרט על פצועי מלחמת האזרחים בסוריה המגיעים לטיפול בישראל, גם הוא של החברה.

 

אמנם רוב הפורמטים הבולטים בכנס כבר נמכרו ונרכשו על ידי סוכני השטח של החברות, אך הכנס מצביע על הטרנדים העולים בשוק הטלוויזיה העולמי. מיכל נשיב, סמנכ"לית השיווק בחברת דורי מדיה מצביעה על הצורך ביצירת תכנים המותאמים לטרנד הצפייה הרצופה, המכונה צפיית "בינג": "טרנד מרכזי הוא ביקוש לסדרות דרמה בגלל השינוי בהתנהגות הצופים, הרואים את הסדרה בבת אחת דרך ה-VOD. מי שממלאת את הביקוש בדרמות היא דווקא טורקיה, שמייצאת דרמות וטלנובלות בדומה לדרום אמריקה לפני שני עשורים.

משחקי השף משחקי השף צילום: עדי אורני

 

פן נוסף בתחרות בין חברות הפקה על תכנים מדוברים הוא רכישת אופציה להפקת סדרה בעלות של כמה אלפי דולרים למשך שנה. כך למשל רשת, שהתקוטטה עם ערוץ 10 על האפשרות להפיק את סדרת שיפוץ הבתים "אקסטרים מייקאובר", רכשה את האופציות לסדרה ובכך חסמה את ערוץ 10 מלרכוש את הפורמט, שבגרסתו הישראלית לא הצליח להפיק אחוזי רייטינג גבוהים בסופו של דבר.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x