$
פרסום ושיווק

איך מוכרים טלוויזיה לסינים

לא מעט חברות ישראליות יציגו פורמטים טלוויזיוניים בפסטיבל התוכן מיפ שנפתח היום בצרפת וינסו למכור אותם למדינות בעולם

אופיר דור 08:3513.04.15

אנשים מרחבי העולם שמתחרים ביצירת תמונות סלפי בלוקיישנים שונים, משפחות שיתמודדו על האפשרות לשדרג את הרכב ומשתתפים שיינעלו למשך חודש שלם בחדר עם ספה ומחשב בלבד ‑ אלה הם רק חלק מהפורמטים הטלוויזיוניים שיציגו החברות הישראליות ביריד מיפ, יריד התוכן הטלוויזיוני הגדול בעולם, שייפתח היום בקאן שבצרפת וישתתפו בו חברות שייצגו יותר מ־100מדינות.

 

דייט בליינד. פורמט טלווזיוני שפותח בארגנטינה דייט בליינד. פורמט טלווזיוני שפותח בארגנטינה

"הקטלוג שהחברות הישראליות מביאות השנה ליריד מעיד על בשלות", אומרת רויטל בזל, סמנכ"לית המכירות של דורי מדיה. "הפורמטים הישראליים אינם עוד בגדר באזז, אלא הם מגיעים עם רקורד של מכירות לערוצים בעולם. אם בעבר הפורמטים הישראליים נמכרו רק למערב אירופה, היום הם כבר נמכרים גם למדינות כמו סין, ברזיל וטורקיה".

 

דורי מדיה נחשבת לאחת משלושת השחקנים הישראלים הגדולים ביותר בתחום מכירת הפורמטים, לצד ארמוזה פורמטס וקשת אינטרנשיונל. כמו בשנים קודמות, דורי מביאה ליריד תוכניות שפותחו בישראל, כמו אתגר הסלפי שפותח עם עמי גלאם, ותוכניות שפותחו בארגנטינה כמו "דייט בליינד", קומדיה רומנטית על רווקה שצריכה למצוא בן זוג בתוך תשעה חודשים כדי לבוא איתו לחתונה של אחותה. “דייט בליינד” נמכרה כבר לגרמניה, לסין ולפולין.

 

ארמוזה פורמטס מגיעה ליריד לאחר שבשבוע שעבר הוחלט כי אחד השעשועון שלה "I Can Do That" יעלה לשידור במשבצת הפריים טיים של רשת NBC האמריקאית. "היתרון בשוק הפורמטים הוא שגם אם אתה שחקן קטן, ברגע שיש לך משהו יצירתי ביד ‑ הוא יצליח”, אומר אבי ארמוזה, המנכ"ל והבעלים של ארמוזה פורמטס.

 

"גופי השידור בעולם מנסים לפענח את החיבור בין הטלוויזיה המסורתית לבין עולם הדיגיטל. אנחנו רואים פורמט כמו ‘מחוברות’, שנמכר לענקית האינטרנט AOL כיוון שהוא מתכתב מאוד עם השפה האינטרנטית ועם הנטייה לחשוף את החיים דרך הרשתות החברתיות".

 

ארמוזה תציג ביריד את "בבושקה", שעשועון פריים טיים שהיא פיתחה עם חברת ההפקה של ראיין סיקרסט, מנחה "אמריקן איידול" בארצות הברית, ועם ערוץ TF1 הצרפתי. במסגרת השעשועון יוצבו עשר בובות בבושקה ענקיות באולפן, והמתחרים יתבקשו לפתוח אותן ולהמר על הסיכוי לזכות בסכום של עד חצי מיליון דולר. כמו כן תציג ארמוזה שעשועון בישול בשם "יאם פרקטור", שפותח בשיתוף אבוט המאירי, מפיקי “המירוץ למיליון” בישראל.

 

קשת אינטרנשיונל תציג פורמט בשם "אוטוטו" בהנחיית עפר שכטר, שיעלה לשידור מחר בישראל, ובו משפחות יצטרכו לענות על שאלות טריוויה כדי לזכות במכונית חדשה. רשת תציג פורמטים שכבר שודרו בערוץ 2, כגון "המיזם", "אימהות" ו"משחקי השף", שעלה לשידור לאחרונה בגרמניה.

 

"הדבר החם ביותר כיום הוא פורמטים של ניסויים חברתיים ופסיכולוגיים”, אומר אלון דולב, מנכ"ל קרן ההון סיכון TV FORMAT FUND, המתמחה בהשקעה בפורמטים טלוויזיוניים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x