$
פרסום ושיווק

קריאייטיבי זה אפקטיבי: מגדילים פטריוטיות

מקדונלד'ס רצתה למלא את החור שנוצר לה במכירות ביום העצמאות של אוסטרליה. אז היא מצאה דרך מקורית להתחבר לאוסטרלים דווקא בחג הלאומי שלהם

ניב חורש וזיו קורן 09:4310.02.15

הלקוח: McDonald's | המדינה: אוסטרליה | משרד הפרסום: DDB Sydney

 

עבור מקדונלד'ס סוף השבוע של יום העצמאות האוסטרלי הוא חור שחור במכירות. האוסטרלים הפטריוטים מדירים ביום זה את רגליהם מסניפי הרשת הכל כך אמריקאית. במקדונלד'ס החליטו לחפש דרך להתחבר לאוסטרלים דווקא ביום החג הלאומי שלהם.

 

 

 

הרעיון שעלה היה מקורי ומפתיע, והתבסס על התובנה שאחד המנהגים האוסטרליים השכיחים ביותר הוא הדבקת כינויי חיבה. לרשת מקדונלד'ס למשל הם קוראים בשם החיבה Macca's.

 

כחודש לפני יום העצמאות ערכו סקר רחב כדי לבדוק אם האוסטרלים מעדיפים לקרוא לרשת בשמה הרשמי או בשם החיבה. התשובה היתה חד־משמעית - בכינוי. במקדונלד'ס החליטו ללכת עם הבחירה הזו עד הסוף!

 

 

 

כשבוע לפני יום העצמאות, ולראשונה מאז נולד המותג, הוחלף השם מקדונלד'ס בשלטי ה־M האיקוניים מעל המסעדות, בכינוי החיבה האוסטרליה Macca's. האוסטרלים התלהבו מהמחווה הפטריוטית, והאירוע קיבל סיקור יוצא דופן בכל ערוצי החדשות והמדיה, בדיוק בשבוע הקריטי שלפני יום העצמאות.

 

 

סניף מקדונלד'ס באוסטרליה עם שם החיבה החדש סניף מקדונלד'ס באוסטרליה עם שם החיבה החדש

 

מקדונלד'ס הגלובלית הצליחה ליצור חיבור לתרבות הלוקאלית (מה שנקרא בשפה המקצועית, פעילות גלוקאלית), האוסטרלים הוחמאו והמכירות עלו מיידית.

 

בשורה התחתונה:

  • מכירות הרשת עלו ב־7%
  • בחודש העצמאות נמכרו כ־300 אלף המבורגרים יותר מבשנה הקודמת
  • המהלך זכה ליותר ממיליארד אזכורים חינמיים

 

הכותבים הם מנכ"לים משותפים בראובני פרידן IPG

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x