$
פרסום ושיווק

לקראת ט"ו בשבט: הפירות היבשים מתייקרים

גל התייקרויות המזון לא עוצר במוצרי חלב ובשר. חודש לפני ט"ו בשבט קפצו המחירים הסיטונאים של פירות יבשים בעד 112%. הקמעונאים: "נספוג חלק מההתייקרות"

נורית קדוש 08:3008.01.15

גל ההתייקרויות בשוק המזון לא עוצר במוצרי החלב הנמכרים במגה ובזינוק של מחירי הבשר הקפוא והאלכוהול. חודש לפני ט"ו בשבט, קפצו המחירים הסיטונאיים של פירות יבשים (המחירים שבהם רוכשים היבואנים את המוצרים בשוק הבינלאומי) ב־112%-50%. התאנים, המשמשים והשזיפים המיובאים מטורקיה, התייקרו בשיעור החד ביותר.

 

 

לדברי הקמעונאים, המשווקים הסבירו להם כי ההתייקרות נובעת מעלייה בביקושים בעולם. מנכ"ל עדן טבע מרקט גיא פרוביזור אישר אתמול כי "יש עליה חדה בביקוש לפירות יבשים בעיקר במזרח הרחוק. כתוצאה מכך, מחירי הפירות היבשים עולים בהתמדה כבר שלוש שנים. אנחנו סופגים את ההתייקרויות ולא מגלגלים אותן לצרכן".

 

עוד התייקרויות עוד התייקרויות צילום: שאול גולן

 

פרוביזור מעריך כי חלק ניכר מההתייקרויות יספגו על ידי המשווקים והקמעונאים במסגרת מבצעי ההוזלות לחג. מנכ"ל אחת מרשתות המזון הגדולות העריך כי הצרכנים יחושו בהעלאת מחיר בשיעור 5% בימים הקרובים ואחרי החג, שכן בתקופה הסמוכה לחג מתוכננים מבצעי הוזלות בקטגוריה.

 

גם לדברי יגאל אלל, מנכ"ל חברת דין שיווק, המשווקת פירות יבשים ופיצוחים תחת מותגי "שקדיה" ו"ששון הקולה" וכן מייצרת מותגים פרטיים לרשתות, היבואנים מתמודדים כבר שלוש שנים עם העלאות מחירים של המוצרים בעולם. "בארה"ב האחראית לחלק ניכר מהאגוזים, המחירים עולים כבר שלוש שנים, בגלל עלייה בביקושים שנובעת בעיקר מהשוק הסיני", אומר דלל.

 

"הפירות היבשים המיובאים מטורקיה דוגמת משמשים, שזיפים ותאנים זינקו במאות אחוזים בעקבות יבול דל שנגרם כתוצאה מקרה שפגעה בגידולים". לדבריו, היבואנים ספגו חלק מהעליה והעלו מחירים לקמעונאים רק ב־40%–30%. "ספגנו חלק מההתייקרויות והקמעונאים בטח יספגו חלק נוסף, כך שהפגיעה בצרכן לא תהיה בשיעורים גבוהים".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x