מאקרו טכנולוגי
בין האצבעות: המציאות המדומה לא מצליחה לחדור למיינסטרים
מפתחות ה-VR עדיין לא הצליחו לפצח את ממשק המשתמש שיאפשר שליטה נוחה בעולם הווירטואלי. אולי התוסף של HTC הוא צעד בכיוון הנכון
החברות המובילות את ענף המציאות המדומה לא חשפו בתערוכת CES, שנערכה בסוף השבוע, דגמי משקפיים חדשים, אבל אחת מהן, HTC, הציגה מוצר חשוב יותר: תוסף חומרה לפלטפורמת המציאות המדומה שלה בשם Vive Tracker שיוכל להתחבר לפריטים כמו אלות בייסבול, מקלות גולף או רובי צעצוע, לעקוב אחר תנועתם בחלל בזמן אמת ולשלב חפץ וירטואלי מקביל ביקום המדומה של המשחק או האפליקציה. זה רכיב משמעותי כי הוא מייצג עוד צעד בדרך לפתרון הבעיה המרכזית שעומדת בדרכה של המציאות המדומה להפוך לטכנולוגיה מיינסטרימית ושימושית באמת: ממשק המשתמש.
- דיווח: אפל מפתחת משקפי מציאות מוגברת
- דרוש מנוע צמיחה חדש: מחפשים את המהפכה הבאה
- חיישנים, מציאות מדומה ומוצרי בית חכם: 15 חברות ישראליות בתערוכת CES
טכנולוגיות המציאות המדומה נמצאות כרגע בשלב המעבר שבו היצרניות עדיין מחפשות את הפתרון הנכון לשליטה בעולם הווירטואלי: משתמשי האוקולוס ריפט זכו בחודש שעבר לצמד בקרי הטאץ' שמאפשרים לזהות את תנועת הידיים באוויר, עכשיו HTC מציעה זוג בקרים אלחוטיים משלה וגם גוגל הוסיפה לפלטפורמת דיי־דרים החדשה בקר אלחוטי פשוט יותר. אולם לא בטוח שגם זה יספיק כדי לשכנע את הקהל שמעבר למעגלי הגיימרים הכבדים.
את סוג הפתרון שנחוץ אפשר אולי לראות בטכנולוגיות של חברות uSens וליפ מושן — חיישנים שמסוגלים לעקוב בדייקנות אחרי תנועת האצבעות בחזית הקסדה, ולספק למשתמש גרסה וירטואלית של כפות הידיים שלו. גם פתרונות אלו עדיין לא יתנו מענה מספק לתחושת המגע הפיזי בכפתורים וחפצים, אבל אם הם יפעלו היטב הם יכולים להיות המקבילה של מסך המגע עבור תעשיית ה־VR.