ג'נרל מוטורס נגד טראמפ: "מכסים על יבוא מכוניות יפגעו בנו - ויביאו לפיטורי עובדים"
הנשיא טראמפ איים באחרונה להטיל מכס של 20% על יבוא כלי רכב; היצרנית הודיעה כי הצעד עשוי להוביל ל"ג'נרל מוטורס קטנה יותר"
הממשל החל במאי בבדיקה לגבי "הסיכון הביטחוני" שמהווים כלי רכב מיובאים, והנשיא איים להטיל מכסים של 20% על כלי רכב מיובאים.
יצרנית הרכב הגדולה בארה"ב מסרה כי מכסים גבוהים מדי יכולים להוביל ל"ג'נרל מוטורס קטנה יותר, נוכחות קטנה יותר שלה בבית ובחו"ל, ולסיכון להקטנת - ולא הגדלת - מספר מקומות העבודה".
מכסים נוספים צפויים גם להעלות את מחירי כלי הרכב ולהוריד את המכירות, כך לפי החברה.
מוקדם יותר השבוע, הזהירו שתי קבוצות גדולות למסחר בכלי רכב כי מכסים של עד 25% על רכבים מיובאים יעמידו בסכנה עשרות אלפי מקומות עבודה בתעשיית הרכב, יעלו את המחירים באופן דרמטי ויאיימו על היקף השקעת התעשייה במכוניות אוטונומיות.
אפילו אם יצרניות רכב ינסו לא להעלות מחירים, "זה עדיין יכול להוביל לפחות השקעות, פחות מקומות עבודה, ושכר נמוך יותר עבור העובדים, וזה בנוסף להשפעה ארוכת הטווח של ההשקעה המצטמקת בפיתוחן של טכנולוגיות חדשות", כך GM.
GM מפעילה 47 מתקני ייצור ומעסיקה כ-110 אלף עובדים בארה"ב. היא רוכשת חלקי רכב מספקים אמריקאיים בשווי של מיליארדי דולרים מדי שנה, והשקיעה מאז 2009 כ-22 מיליארד דולר בפעילויות ייצור.
עם זאת, 30% מכלי הרכב שמכרה GM בשוק האמריקאי ב-2017 יוצרו בחו"ל. 68% מהם יוצרו בקנדה ומקסיקו, והנותרים - באירופה וסין.
יצרניות הרכב מדטרויט, פורד ופיאט-קרייזלר, מייבאות גם הן רבים מכלי הרכב שהן מוכרות בארה"ב.