$
חסויות וזכויות שידור

אחרי 20 שנים, ה-MLB עוברת מפפסי לקוקה קולה

ליגת הבייסבול של צפון אמריקה הודיעה ביום שני כי היא מוותרת על שירותיה של פפסי לטובת חוזה חדש עם יריבתה הגדולה ביותר: קוקה קולה

שירות כלכליסט 13:4705.04.17

ליגת הבייסבול של צפון אמריקה (MLB) הודיעה ביום שני כי היא מוותרת על שירותיה של פפסי לטובת חוזה חדש עם יריבתה הגדולה ביותר: קוקה קולה.

  

 

 

שחקן הבייסבול דיוויד פרייס (ארכיון). במסגרת החוזה החדש תהפוך קולה לספונסרית הרשמית של משקאות הליגה שחקן הבייסבול דיוויד פרייס (ארכיון). במסגרת החוזה החדש תהפוך קולה לספונסרית הרשמית של משקאות הליגה צילום: רויטרס

 

פפסי וה-MLB חתומות על הסכם חסות ושיתוף פעולה מאז 1997. ההסכם המקורי היה שווה כ-50 מילון דולר לחמש שנים, אך מאז הוארך ושודרג בעשרות אחוזים. לא ידוע כמה קולה הסכימה לשלם לליגת הבייסבול.

 

במסגרת החוזה החדש תהפוך קולה לספונסרית הרשמית של משקאות הליגה. עם זאת, החוזה לא יפגע ב-11 הסכמים קיימים שיש לקבוצות עם חברת המשקאות, ביניהן ניו יורק יאנקיז ושיקגו קאבס. פירוש הדבר כי באצטדיונים הללו ימשיכו להציע גם משקאות של פפסי, כשבשאר האצטדיונים יציעו רק את מגוון משקאות קולה.

 

המוצרים של קולה כבר זמינים ב-18 אצטדיונים, ולקבוצה אחת בליגה יש חוזה עם Zevia.

 

השותפות עם MLB מייצגת את הקרב עד כה בין שתי ענקיות השתייה. ב-2015 זכתה פפסי בחוזה עם ה-NBA, וגברה בכך על קולה שהחזיקה בחוזה הזה במשך 28 שנים. לפפסי יש חוזים כיום גם עם ליגת הפוטבול וההוקי.

 

פפסי מסרה בהצהרה כי היא "אוהבת את הספורט הנפלא, בייסבול, ויש לנו מערכת יחסים ארוכה ושיתופית עם הליגה". עוד ציינו בהצהרה שהמשקה גייטורייד, שבבעלות פפסי, נותר "שותף משקאות האנרגיה הרשמי" של ה-MLB.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x